TOP IN BALANS

13 oktober 2018 15:15

Beste lezers, lezerinnen en supporters van de JO15-1G,

Weert - zaterdagmorgen 13 oktober
De trainer rekt zich uit. Het is weer zaterdag. Zaterdag 13 oktober. Mmmmm hij heeft gedroomd van het blauwe gevaar dat vandaag op bezoek komt uit Helden. Altijd weer enerverende potjes. Hij herinnert zich nog de pot van vorig jaar bij zijn collega’s.  Het ging erop toen. Ook dit jaar lijkt zijn team en dat team uit Helden weer mee te strijden in de top-3 van de hoofdklasse. Hij denkt nog even aan de training afgelopen week. Die was redelijk.

Helden - zaterdagmorgen 13 oktober
De trainer rekt zich uit. Het is weer zaterdag. Zaterdag 13 oktober. Mmmmm hij heeft gedroomd van het oranje gevaar uit Weert, waar ze vandaag naartoe moeten. De gedachte gaat weer terug naar vorig jaar. Een enerverend potje toen in Weert, waar Helden met de staart tussen de benen deze stad weer verliet. Ook dit jaar lijkt het weer o.a. tussen deze twee clubs te gaan. Hij denkt nog eens aan de training en aan de wedstrijd van afgelopen donderdag. Snel vergeten die pot in Ospel….

Weert –zaterdagmiddag 12:00 uur.
De trainer loopt nog één keer de opstelling door.  Floris….daar, Jacco… en Freek…  Ja het klopt toch zo. Nog maar even naar het toilet. Toch een beetje zenuwachtig….. ach het is maar voetbal zegt ie in zichzelf. Kom op… het is maar voetbal….

Helden –zaterdagmiddag 12:00 uur.
De trainer loopt nog één keer de opstelling door. Heel veel keuze heeft ie niet. Leef en Niels zijn net terug van blessures, maar dat gaat goed vooruit. Maar nu zijn er de problemen met Keano en hoe ist met Bas? Hier ook onzekerheid. Tja….afwachten maar. Lars is ook weer hersteld, al deed zijn vervanger het niet slecht afgelopen donderdag. Toch neemt hij niemand mee. We moeten het zelf doen. In gedachte loopt hij naar het toilet….   “Ga je alweer naar de plee?”, roept zijn vrouw hem na.  Hij trekt zijn schouders op, doet de bril omlaag en gaat nog maar weer eens zitten..

Weert –zaterdagmiddag 15:15 uur. De dug-out van de thuisploeg-
De fluit klinkt de wedstrijd begint. “Come on Laar”, fluistert de trainer tegen zichzelf. Hij ziet dat zijn team beter is. Feller in duels en steeds eerder bij de bal. Dat moet tot kansen gaan leiden. En het is niet eens een echte kans, maar weer goed doorzetten van de jongens. Een schot, keeper is gezien. Het staat 1-0 voor onze jongens.

Weert –zaterdagmiddag 15:15 uur. De dug-out van de gasten-
De fluit klinkt, de wedstrijd begint. “Kom op die blauwe”, fluistert de trainer tegen zichzelf. Naast hem op de bank de geblesseerde Bas en Keano. En dus 1 wissel beschikbaar. Niels Absil gelukkig op tijd fit. Maar het begin is weer niet goed. Te slap, te laat en dus krijgen we na 10 minuten al de deksel op de neus. 1-0 voor Laar…  een grom …..

Weert –zaterdagmiddag 15:45 uur. De dug-out van de thuisploeg-
Het had al 3-0 moeten staan. Helden is nog steeds niet echt wakker, maar we straffen het niet af. Helden wordt langzaam ook wat sterker. GvD nee, daar gaat die witte krullebol weer over links. En die handige van het middenveld haalt de achterlijn. Speelt terug….NEE, NEE,  Shit… Dat is de eerste kans en die zit er meteen in. Het staat 1-1….. tjonge wat hebben we het laten liggen.

Weert –zaterdagmiddag 15:45 uur. De dug-out van de gasten-
Tjonge, tjonge, dat valt nog mee…. Het had ook 3-0 kunnen staan. De 1-0 houdt ons in de wedstrijd.. He, eindelijk een goed lopende aanval, vlak voor rust. Kom op Jort, zet door.  Goed zo, Mees haal die achterlijn en trek voor die bal!  Mees doet het en het is De Breuk die de niet te missen kans verzilvert!.. Schitterend.  1 kans, 1 goal.  Het staat weer gelijk.

Weert –zaterdagmiddag 16:00 uur. -In de kleedkamer van de thuisploeg-
Het is stil in de kleedkamer.. De jongens weten het. Ze hadden afstand moeten nemen in de eerste 20 minuten. De trainer pept ze op voor de 2e helft. Nog 35 minuten tijd om 3 punten in Weert te houden.

Weert –zaterdagmiddag 16:00 uur. -In de kleedkamer van de gasten-
Rumoer alom in de kleedkamer. Nog nagenietend van de 1-1. Maar ook realiserend dat het ook heel anders had kunnen zijn. De jongens zijn nu wakker. De 2e helft wordt een echte wedstrijd waarin de 3 punten mee naar Helden moeten.

Weert –zaterdagmiddag 16:40 uur. De dug-out van de thuisploeg-
Nog een paar minuten. Nog altijd 1-1 stand. Het was niet heel best meer. Beide ploegen willen ook niet verliezen. En de verdediging aan beide kanten is gewoon te goed. Misschien nog uit een standaard situatie, maar die hebben ze aan de andere kant ook…  De trainer zal vrede moeten hebben met het ene punt…al knaagt het wel. Die eerste 20 minuten…..

Weert –zaterdagmiddag 16:40 uur. De dug-out van de gasten-
Het spel is beter dan in de eerste helft. Maar geloven we ook dat het kan hier in Weert? We worden ook vermoeid. Het feit dat we maar één wissel hebben, speelt nu ook parten. De Breuk probeert het nog een keer met een afstandsschot, maar het is een afzwaaier. Nee, er zit niet meer in. Dan maar zorgen dat zij er ook geen meer in prikken. Vrede met de 1-1, zeker na die eerste 20 minuten…..

Weert –zaterdagavond 23:30 uur-
De trainer draait zich nog een keer om. Nog even denk ie aan de middag terug. 1-1…. Tja  er had meer in gezeten. Volgende week weer een (beker) wedstrijd thuis tegen 3e divisionist SHH. Belooft weer een mooi potje te worden. Dan doet hij de lamp uit..

Helden –zaterdagavond 23:30 uur.
De trainer draait zich nog één keer om. 1-1….denkt ie… uit bij Laar…. Dat is toch een uitslag om mee thuis te komen. Het was warm boven het kunstgras en die eerste 20 minuten…. Kwamen we toch best goed weg. Een tevreden glimlach komt tevoorschijn rondom zijn mond. Volgende week zaterdag lekker even niets.... Dan doet de vrouw het licht uit…….

Uw Razende Reporter…..