Wederom ruime winst voor de JO15-1G

Hoofdklasse J

27 oktober 2018 12:30

Beste lezers, lezerinnen en supporters van de JO15-1G,

Het is zaterdag 27 oktober. De jongens en dame hebben een heerlijk weekje rust achter de rug. Nu is het altijd weer de vraag of zo’n week rust een team goed bekomt. Vergelijk het maar met een rustdag in de Tour de France. Je hebt altijd fietsers die daar niet van hielden. Neem Michael Boogerd, bijvoorbeeld, die moest daar niets van hebben, want zo zei hij altijd: “Ik zit dan lekker in mijn ritme en door die rustdag raak ik daaruit”. Anderen kunnen weer intens genieten van zo’n rustdag, neem onze eigen Tommie Dumoulin. Enfin, van het fietsen in de Tour is het natuurlijk een kleine stap naar voetballen in de Hoofdklasse voor de JO15……..

Om toch maar niet uit dat ritme te geraken hadden de 4 leiders er goed aan gedaan een midweeks oefenpotje te organiseren tegen de JO15 uit Tegelen met die mooie shirts, de Tricolores. Dit team speelt een stapje hoger dan Helden in de 3e divisie. En wederom lieten de onzen zien goed met dit niveau mee te kunnen. Na 70 minuten stond er een klinkende 3-1 overwinning op het scorebord, al met al een knappe prestatie en een goede generale voor de wedstrijd tegen Groene Ster.

Groene Ster de tegenstander van vandaag. De club van eeuwig opportunist Nathan Rutjes… Tot op heden nog geen hoogvlieger deze competitie. Maar ook dat wil niet altijd iets zeggen en dus werd er door de leiding wederom op gewezen om goed en scherp te beginnen. Maar dat laatste wilde niet helemaal lukken en de Groene gasten voetbalden de eerste 35 minuten lekker mee, sterker nog  het balbezit was in hun voordeel. En ja… een wijs man heeft het ooit gezegd: “als jij in balbezit bent kan de ander niet…………..juist, scoren!.  Weet u niet wie ik bedoel.?  Googelt u er gerust op los en u zal bij m uitkomen. Toch kwam deze uitspraak niet helemaal uit, want het is toch echt Helden dat 2x weet te scoren. Of beter gezegd: Jort die twee keer weet te scoren in de omschakeling was hij dodelijk, terwijl hij er zo vriendelijk uit ziet…

Ondanks de 2-0 voorsprong in de rust was het toch even nodig om in de kleedkamer de boel opnieuw op scherp te zetten. En dat leekt gelukt. In de tweede helft een ander Helden. Feller, en vooral voetballend een klasse beter. Jan Peeters met een prima voorzet op Guus, die de 3-0 aantekende. En toen ging het vlot. Lars, ondanks zijn chocoladebeen, toch een prima schot in de kruising: 4-0. Jort maakt zijn hattrick compleet door zijn 3e van de dag erin de schieten, 5-0. Jort, de wedstrijdbal is voor jou vandaag, maar eerst krijg je een publiekswissel. (Grote) Niels Janssen, wonderbaarlijk genezen van zijn blessure die hij in de oefenwedstrijd tegen de Tricolores opliep kwam er voor hem in en besloot meteen ook nog maar een doelpunt mee te pikken. En wat voor een: Snoeihard en volstrekt onhoudbaar voor de toch wel goede keeper van Groene Ster.  De 6-0 was ook de einduitslag van een wedstrijd die even op gang moest komen, maar uiteindelijk prima afliep. Met onze Jort de gevierder man, met 3 doelpunten. Sjappo. Proficijort!  Twee klein smetjes nog te vermelden: De Basman moest voortijdig de strijd staken met een blessure aan de kuit. Sterke Basman, we zien je hopelijk snel weer. Ten tweede: Jort is helemaal vergeten de wedstrijdbal mee naar huis te nemen.... maar misschien dat ie zich nog kan melden bij Hans Keiren, ballenopzichter van vv Helden.

Door het gelijke spel van Jekerdal kwamen we ook weer langszij op de ranglijst  Maar het is nog te vroeg voor de leiding om naast de schoenen te gaan lopen….. al dacht de leiding van Groene Ster daar blijkbaar al anders over, zo wisten onze spelers te melden. De competitie is nog lang en nog lang, lang niet gespeeld.

Volgende week op bezoek bij hekkensluiter DVO, dat betekent dus weer opletten geblazen en op ons hoede zijn. Uw Razende zal erbij zijn en verslag doen van deze pot.

Uw Razende