“1-1 waas beater as 3-5” – Anne Zelen

Ivy Kranen (schot)
Nummer 3 (penalty)
Nummer 14 (afstandschot)
Niet nummer 14 (afstandschot)
Geen idee of het nummer 14 was (intikker)

2e klasse (2e fase) 03

8 november 2022 20:00

M.J.G. Rutten

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Geachte lezers en lezerinnen,

Vandaag stond Sparta ’18 op het programma. Of beter gezegd, Sparta nummer 14. En dan denken jullie misschien, komt er weer zo’n zelfde verslag als de vorige keer. Nee, maar nondeju wat kan deze meid voetballen zeg. Diep respect voor haar dat ze zich zo heeft kunnen herpakken en voor het plezier heeft gekozen na de verschrikkelijke reden waardoor ze niet meer bij een BVO kan spelen.

In de warming-up sloeg bij ons maar weer eens het noodlot toe. Kris klapt door de enkel heen en is de komende weken uitgeschakeld. Lot had maandag al soep over haar handen en benen laten vallen en had de brandblaren erop staan. Imke was ziek, Suus zit nog met een blessure, Lieke heeft pas een halve training mee kunnen doen dit seizoen en laten we Meike en Noelle niet vergeten met hun naar de klote geholpen knie.

Met Babs van de MO15 in het doel beginnen we aan de wedstrijd en wat speelde zij een puike wedstrijd. In de tweede helft excelleerde ze en pakte ze menig een op een en een balletje uit de kruising. Ook Jetske van de MO15 speelde weer 45 minuten mee. Dankjewel hiervoor meiden!

De wedstrijd begon voortvarend en het stond binnen 10 minuten 2-1 voor “die Blauwe”. Mooi moment was de 2-1 die gescoord werd door Ivy. Een topwedstrijd van haar gaf duidelijk vertrouwen. Vervolgens zijn diezelfde blauwe de bovenliggende partij, maar Sparta maakt een paar weergaloze doelpunten vanaf een meter of 30. Na die knotsgekke eerste helft gaan we rusten met een 3-4 tussenstand.

Na rust gebeurt er veel minder en word er nog maar een doelpunt gescoord. Helaas valt ook dit doelpunt in het verkeerde netje en verliezen we de wedstrijd met 3-5. Hierna kwam Anne met de beste conclusie, op het begin ging het beter want 1-1 is beter dan 3-5. Dankjewel hiervoor Anne!

Wederom geen slechte wedstrijd, maar de harde conclusie is dat we nog steeds 0 punten hebben na 2 knotsgekke wedstrijden waarin je de bovenliggende partij bent. Laten we hopen dat de witte zakdoekjes zich nog laten wachten. De laatste woorden van dit verslag zijn voor Mila, ook wel Breuk vanaf nu aangezien Mila & Mila anders gek worden van het geschreeuw van de trainer. Niemand wil tegen “die nummer 14” spelen. Echter pakte jij dit geweldig op vanavond en heb je een geweldige pot op de mat gelegd. Niks klagen, aanpakken en blijven werken.

Adieje en tot zatterdig,

Uw Rustieke Reporter