Helden 4 Live

Haelen 2 (zon)

16 mei 2019 20:00

Live uitzending vanuit het vvHelden hoofdveld voor Helden 4 vandaag. Groots aangekondigd primeurtje in Limburg. Lokale media in grote getale aanwezig. Helaas was men even vergeten de camera te testen. Geen uitzending en dus toch maar een verslagje typen.

Haelen 2 is de tegenstander voor Helden vandaag. Beide teams staan gelijk in aantal punten dus er moest gewonnen worden om onze positie in de middenmoot te verstevigen. Geen idee waarom maar trainert Ger is nog altijd bang voor degradatie, dus ja we kunnen ons ook definitief veilig spelen. Door blessures en ajacieden maar 11,5 spelers beschikbaar. Helden 3 vedette Pieters komt uithelpen. Vaste doelman Mickey zit helaas in het gips met een gebroken middenhandsbeentje. Daardoor zag Bony zijn kans om 90 minuten te kunnen uitspelen zonder kramp en ging op doel staan.

Haelen begon zeer fel aan de wedstrijd en zet kort druk op de Heldenaren. Het normale combinatie voetbal was zeer moeizaam in uitvoering vandaag. De bewegelijke en vooral snelle Healen aanvallers maakte het de Helden verdediging lastig. Gelukkig bleek de uitblikkende gelegenheidsdoelman een sta in de weg. Aanvallend was het voor Moijer een ouderwets avondje. Waar tegenstanders met bosjes neervallen draaft Moijer rustig door naar de goal en rond koelbloedig af. 1-0 bij rust.

De tweede helft een zelfde spelbeeld met enkele goede counters van Helden kant. Ik denk dat de tegenstander zich machteloos begon te voelen want de irritaties waren duidelijk hoorbaar. Een eerste gele kaart tot gevolg. Bij een nieuwe Helden aanval breekt onze rechtsbuiten weer door de haelen verdediging. Om hem niet 1:1 met de keeper te laten komen besluit de tegenstander om een wilde tackle in te zetten, Penalty. Dankzij onze trouwe supporters hebben we toch nog beelden beschikbaar van een feilloos ingeschoten strafschop van sterspeler Kaka. Die op deze manier zijn foutje waaruit de 1-1 was gevallen recht zette. Daar bovenop  betekende de doorgebroken speler een terechte tweede kaart en dus kon helden rest nu de wedstrijd uitspelen tegen 9 man. Helaas dat de camera niet werkte want de haelen dug-out zou zich schamen bij het terugzien van de beelden.

Al met al weer 3 punten en een goed smakend overwinningsbiertje. We zijn nog vol in de strijd voor de 3e plaat op de ranglijst. 3e plaats = Mallorca! dus hou het 2e weekend van Juli maar alvast vrij in de agenda :)

Zondag rust. Volgende week eerst wedstrijdje in Koningslust om daarna te gaan genieten van een heerlijke BBQ. Toekomstig Helden 4 trainer Noise mag het verslag gaan schrijven.