Wederom overwinning maar JO15-2JM doet zich te kort!

vv Helden JO15-2JM

Blerick JO15-3

18 maart 2023 12:30

M. Kuijlaars

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

De aanloop naar de wedstrijd verliep verre van soepel! Gino ziek, Max nog niet volledig inzetbaar, Fedde niet getraind dus tja, hoe pakken we dat op. Gelukkig Freek zover gekregen om te keepen en Kyan Krekels heeft ons in de verdediging bij gestaan. De wedstrijd zelf was eigenlijk niet iets om over naar huis te schrijven. Het leek wel of we allemaal reeds een wedstrijd gespeeld hadden of net iets te enthousiast st. Patricksday gevierd gisteren. Maar het moet ook gezegd worden dat echt getracht werd voetballend het spel te bepalen. De combinaties werden gezocht en ook vaak gevonden. Saar, chef-ingooi, gooide met gemak de bal 15 meter het veld in, dit is een wapen wat we meer moeten gaan inzetten. Het eerste echte wapenfeit was een schot van Nick op de paal, in de rebound weer Nick en vervolgens Willem die mistte. We waren echt wel de betere partij maar super overtuigend was het niet. Door storend werk van Mees wist gelukkig wel Nick te scoren (1-0) en de hoop was dat de ban gebroken was. De corners van Fedde waren gewoon goed, zo goed zelfs dat zelfs Willem (moet niet gekker worden) de bal kon koppen. Mees normaal gesproken toch een slim manneke liet zich toch in de luren leggen en sprong een gat van heb ik jouw daar in de lucht…net op tijd voor de pauze was hij weer geland…!

Heel even werd Blerick gevaarlijk maar Freak wist de bal te pakken, of toch niet, of toch wel, grobbel hier en grobbel daar en hij had hem klem! Gevaar geweken.

Een steekpass van Nick op Willem leverde eindelijk op waar hij zo lang op wachtte, een goal!

Sil wist de tegenstanders uit te schakelen door goed voor zijn man te komen, een beetje te duwen en te trekken. Ook Ries paste deze tactiek toe maar werd, wat onnozel, berispt door de scheidsrechter.

Max ondertussen in het veld gekomen wist nonchalant de bal met z’n hak tegen de lat te krijgen. Dat was anders de goal van het jaar geworden. Maar ja, daar koop je niets voor.

In de tweede helft kwam Blerick beter uit de startblokken, of wij minder, dat kan ook. Lang gebeurde niet zoveel totdat Willem, na gereclameerd te hebben over hands, de bal voorzette en Mees de bal met zijn derièrre (kont voor de duidelijkheid) de goal in werkte. Heel apart maar wel doeltreffend. Deze 3-0 voelde wel wat lekkerder. We leken de weg weer naar voren te hebben gevonden. Sep kreeg het op z’n heupen en pingelde er vrolijk op los om vervolgens het overzicht te houden en de bal aan Mees te geven, 4-0 werd genoteerd. Aaron-hoe-lang-nog-McCann en Sem hadden het geluk niet aan hun zijde vandaag. Ze werkte hard maar net de laatste beetje power bij de schoten ontbrak. Kyan was achterin heer en meester, ook vocaal, en bleek toch gemist te worden want zowel Jorn als Freek konden niet voorkomen dat de Blerick toch nog een tegentreffer maakt en daarmee de eindstand bepaalde, 1-4! Of toch niet, Mees maakt zijn 3de maar die werd, onterecht in onze ogen, afgekeurd voor buitenspel.