Liessel wint eerste ontmoeting

Liessel 2

24 februari 2019 11:30

Op deze mooie zondagochtend stond de uit-wedstrijd tegen Liessel 2 op het programma. Direct vanaf de aftrap was Liessel de bovenliggende partij. Met veel loopvermogen en enthousiasme werd Helden teruggedrongen. Het duurde ongeveer 20 minuten totdat Liessel de 1-0 maakte via een combinatie door het centrum van onze verdediging. Direct na de 1-0 herpakte Helden zich via Harie die een voorzet in één keer op de pantoeffel nam, 1-1! Niks aan de hand. Vervolgens werd Liessel weer sterker waardoor we met een 2-1 achterstand de thee nuttigden.

In de rust werd afgesproken dat we hoger druk moesten zetten en meer risico’s moesten nemen. Dat pakte ronduit slecht uit. Binnen een mum van tijd was het 5-1. En toen iedereen aan het wachten was op de 6, 7 of 8
ste treffer, gebeurde het tegenovergestelde. Waar Tim en Kots (uit een pingel) niet scoorde, scoorde Kaka en Moijer de 5-2 en de 5-3! Het werd toch nog spannend! We kregen nog enkele kansen maar wisten deze niet te verzilveren. Uit een tegenstoot scoorde Liessel en het verzet was gebroken. Liessel liep nog uit naar 7-3.

Over twee weken is wederom Liessel onze tegenstander, dan mag Baart de pen pakken om 90 schravelen kort en bondig te verwoorden. Willen we winnen over 14 dagen dan
zullen we toch echt meer duels moeten winnen om het dit goede team moeilijk te maken. Na de wedstrijd werd het verdriet verdronken op de receptie van Prins Nick II en adjudant en lijder Tinus!

Wij wensen iedereen unne sjoëne vastelaovend. De vastelaovend is trouwens 't fiëst dat veuraafgeit aan de vastentied van de Katholieke, mer det boeijt nemus. Amen!