Wat is det toch unne dieke Uuhl!

Neerkandia 2 (zon)

30 september 2018 11:00

Vorige week werd de eerste pot gewonnen van VVV’03 en een week later stond Nirkantj op het programma. De mannen uit Brabant wonnen hun eerste pot met 0-3 van Haelen 2, dus Helden was gewaarschuwd. Hoewel er vooraf niet heel veel bekend was over deze tegenstander, wisten de Blauwen wel dat dit een ploeg was die sterk was op de counter en daar moest voor gewaakt worden.

Om 10 uur moest men bij elkaar komen bij de Pool. Daar waren de meeste van plan om wat koffie naar binnen te werken voor de nodige energie, maar ons favoriete café was dicht.. Gelukkig werd dit wat minder erg gemaakt doordat een aantal spelers te laat kwamen om zo de boetepot aan te vullen. Onze Mikey hoorde hier natuurlijk ook bij, al dacht hij een goed smoesje te hebben: ‘Ik moest de sleutel halen’. Omdat we nu ook niet binnen zijn gekomen, is dit gewoon een boete. Nadat daarna het alarm 10 minuten was afgegaan, waren we eindelijk onderweg naar Brabant kut!

Na een soort van korte warming up begon de wedstrijd. Helden ging sterk van start en de eerste 10 minuten kwam Neerkant er totaal niet aan te pas. Jammer genoeg gaat het om scoren en dat was het enige wat er niet gebeurde. Neerkant kwam hierdoor wat sterker in de wedstrijd scoorde wel. Met een goede steekbal bereikte de spits een medespeler. Deze twijfelde niet en ramde de bal in de lange hoek: 1-0. Wat vooraf nog werd gezegd (weet wel, sterk op de counter etc.), bleek averechts te werken. Helden verloor de bal een aantal keer op belangrijke plaatsen en dat speelde Neerkant natuurlijk in de kaart. De 2-0, 3-0 en 4-0 volgde in een kort tijdsbestek. Een paar aardige tikken voor Helden, aangezien ze in principe niet minder waren. Maar goed, hier heb je dus geen zak aan als je niet scoort. Voor de rest werd er vooral gegreekt door een aantal van de Heldenaren. Toch kreeg Helden nog wat het verdiende en deed het iets terug. Sloapie kreeg de bal op de middenlijn ingespeeld, draaide weg en gaf een (briljante) steekbal op Moijer (die in de spits stond omdat ook Hari te laat was). Moijer rommelde wat en knalde het ding toen binnen: 4-1. In de rust werd even goed duidelijk gemaakt dat Helden niets minder was en dat er nog makkelijk 3 of 4 doelpuntjes bij konden komen.

Na wat gewissel in de rust begon de 2e helft. Jorn ‘Hari Jr.’, die vers in het veld stond, kreeg wat ruimte en ramde de speelbal van een meter of 25 in de bovenhoek. Geweldig doelpunt en de 4-2; Helden was weer helemaal terug. Neerkant kreeg iets later (of eerder?) ook nog een gele kaart, omdat de krullebol van Neerkant geen antwoord had op Moijer de Tank a.k.a. Paultje Panter. Helden zag het weer zitten, alleen werd de hoop weer snel de grond in geboord. Zoals er in de eerste helft af en toe kinderlijk eenvoudig balverlies werd geleden, gebeurde dit nu weer. De spits van Neerkant liep door en maakte zijn 3e van de middag. De kopjes gingen weer iets meer hangen, en juist op dat moment besefte de scheidsrechter ineens dat hij er ook nog was. De beste man begon te strooien alsof het Sinterklaas was. Jammer genoeg voor Helden waren het geen pepernoten, maar gele en rode kaarten. In totaal 4 gele en 2 rode kaarten als ik het goed heb. Om het nog erger te maken begon deze vertoning ook nog te fluiten tegen Helden als men coachte. Ja, dit klinkt inderdaad erg gek. Was het trouwens ook. Maar goed, de wedstrijd werd dus helemaal verkloot en Neerkant prikte er nog 1 of 2 in. Helden deed nog iets terug, omdat de krullebol van Neerkant nog even een penalty veroorzaakte. Deze knalde Kaká erin en even later klonk het fluitje.

Al met al een erg teleurstellend resultaat. Door eigen domme fouten verloren, met een vleugje scheidsrechter erbij. Gelukkig was de 3e helft wel meer dan prima. Volgende week uit tegen Haelen 2, die tot nu toe al 0 punten verzamelde. Desondanks zal dit ook zeker geen makkie worden.
Dan zal Mikey zelf in het verslag kunnen vermelden, waarom hij dan weer te laat was.