't Vierde kan niet stunten tegen aanstaande Kampioen

ZSV 3 (zon)

5 mei 2019 13:00

Op een zonnige/regenachtige/tropische/winderige /frisse/winterse (en zo kan ik nog wel even doorgaan) zondagmiddag trad Helden 4 aan tegen Zeilberg 3. ZSV had op dag 1 de koppositie al ingenomen en gaat deze niet meer uit handen geven. Daarintegen had Helden in de uitwedstrijd goed spel laten zien en had meer verdiend dan de 1-3 nederlaag die toen op het bord stond, dus mogelijk zat er vandaag een verrassing in.

Het uurtje voor de wedstrijd was zoals gewoonlijk weer van bedenkelijk niveau. 20 minuten lang Helden 3 zien ‘sjravelen’ met in het doel onze eigen goalie Mikey. Daarna een warmingupje waarbij zelfs de donderdigmiddigploog makkelijk mee over zou kunnen en een peptalk van Ger samengevat in: “Get good te maken” & “Duudelijk voetballen!”. Doelstelling Mikey: Geen 10 tegendoelpunten op 1 dag (Zie uitslag Helden 3).

Toen de klok inmiddels al 13:05 aangaf klonk het beginsignaal van dr. Thomassen. Het Vierde begon fel en had zowaar het eerste kwartier het betere van het spel en veelvuldig de bal op vijandelijke helft, maar tot kansen kwam het niet. Daarna nam ZSV het initiatief en dat bleef de gehele wedstrijd zo. Helden zakte (te) diep in en had moeite met de bal in de ploeg te houden. Uitgerekend uit een van de lelijkste aanvallen van de wedstrijd kwam de openingstreffer. Helden keek toe hoe de bal na een zwakke voorzet over de zijlijn leek te rollen. Echter remde deze bal op het hobbelige hoofdveld zo hard af dat dit niet gebeurde. Kots kon uiteindelijk de bal wel nog wegwerken maar ZSV raapte op en kon eenvoudig de overgebleven helden defensie uitspelen en passeren. Helden zette na de tegentreffer even aan en wilde meteen iets terugdoen. Harie kreeg een schotkans maar nam iets te veel tijd en meer als een rolletje kwam er niet uit. De 0-2 volgde daarna snel. Doelpunt twee in het kort: Miszitten, slecht wegwerken, simpel uitspelen, geheel vrijstaan, gemakkelijk intikkertje. Bij de volgende aanval was het 0-3, weer verdedigend schutteren bij Helden. Al mag gezegd worden dat de rechtsbuiten de bal ook wel prachtig in het doel lobde en zijn 3de van de middag maakte. Nu zou je denken is die verdediging van Helden 4 zo slecht? Nee, ook het middelveld en de aanvallers kwamen er niet aan te pas, Harie kreeg geen ballen en ging zwerven, het middenveld verloor alle de duels en de buitenspelers stonden te ver naar binnen enzovoorts. ZSV was vandaag gewoon een paar maatjes te groot en dan moesten we nog 45 minuten.

Omdat Neerkant ook gewonnen had zat het kampioenschap er vandaag niet in voor Zeilberg. Dat leek te drang om te voetballen bij de bezoekers een beetje weg te halen. Met enkele omzettingen lukte het helden ietsjes beter om de bezoekers in toom te houden. Maar aanvallend had het nog weinig in te brengen. Alleen een schot uit het niets vanaf een meter of 20 van onze spits kon de spanning mogelijk terugbrengen alleen mistte deze wat geluk en via de binnenkant van de paal ging de bal terug het veld in. Ook schoten van Sloapie, Boonekamp een mooie aanval via Totti en Jorn konden geen eretreffer produceren. Aan de overzijde stond het vizier ook al lang niet meer op scherp en eindigde de wedstrijd in 0-3.

Waar er bij de uitwedstrijd nog kans was voor Helden op minimaal een puntje, zat dit er vandaag vanaf het begin niet in. Mogelijk door blessures aan blauwe kant, maar voornamelijk door het gewoonweg betere spel van de aanstaande kampioen. Mikey zal in de toekomst misschien beter zijn hengel meekunnen nemen naar het voetbalveld in plaats van zijn handschoenen als hij weer een dubbel programma heeft en Moijer mag volgende week zijn pen en schrijfblok meenemen naar de wedstrijd in Maasbree 3. Hij zal volgende week namelijk verantwoordelijk zijn voor het verslag.