Puntendeling tegen Neerkant

Neerkandia 2 (zon)

17 februari 2019 12:30

Normaal gesproken is het half februari bij het wakker worden meteen de telefoon pakken en kijken of het voetbal wel door gaat, zo niet afgelopen zondag, met een temperatuur boven de tien graden was er geen twijfelen mogelijk en zou er gevoetbald worden. De temperatuur was goed (misschien iets te warm), het veld was echter bagger (maar hier heeft het niet aan gelegen).
In de heenwedstrijd werd Helden verslagen door enkele counters van de Branders, dit mocht en zou vandaag niet gebeuren! Bij de tweede corner van Helden was het echter toch raak, een snelle uitbraak van Neerkant zorgde voor een snelle achterstand 0-1. Prima begin zeker als je weet waarde kracht van de tegenpartij ligt...
Toch waren de betere kansen voor de blauwhemden, door goed druk zetten van Moijer kon hijzelf vrij op de keeper af, hij twijfelde niet en maakte nog voor rust de 1-1. De zaterdagavond had Moijer trouwens ook al gescoord bij de plaatselijke kroegbaas (zie foto). Enkele kansjes volgde nog, helaas werd er niet meer gescoord, wel werd de nummer 12 van Neerkandia nog even 10 minutjes naar het bankje verwezen nadat hij commentaar had op de scheidsrechter, slechts geel in Neerkant hadden we hier allang rood voor gehad. Niet veel later konden we aan de thee.
Na rust ging het spel eigelijk exact zo verder als waar we voor rust gebleven waren, sporadisch een kansje maar geen doelpunten. Het leek dan ook een saaie wedstrijd te worden totdat de nummer 12 van Neerkant zichzelf weer liet gelden, en met de tweede gele kaart het veld mocht verlaten. Enkele spelers van Neerkant leken de heenwedstrijd vergeten te zijn en vonden dit allemaal zeer overdreven, wij noemen dit meer met gelijke munt terug betalen of zoiets. Met de man meer situatie kon Helden helaas nogsteeds geen vuist maken en de kansjes die we kregen werden niet goed ingeschoten of de eindpass was slecht. Gelukkig werd de ene kans die Neerkant kreeg goed weg gewerkt. Dit resulteerde in de 1-1 eindstand.
Volgende week mogen we naar Liessel, en daarna gaan we ons lekker vol laten lopen bij de receptie van prins Nick II en adjudant Tinus.
Helaas kan Kaka zich niet volledig aftanken hij moet volgende week namelijk fit zijn om het verslag te schrijven.