Veel besproken voetbalmiddag in Reuver

Reuver 2 (zon)

14 april 2019 12:00

Er valt veel te zeggen over deze wedstrijd. Nou ja wedstrijd, met name de randzaken. Laten we dan maar eens beginnen met de conclusie: 1-2 winst voor de Heldenaren. Weer 3 punten bijgeschreven. Al met al een prima middag dus. Maar het ging niet vanzelf. Het begint al in de aanloop. Na een prima donderdagavond training te hebben afgewerkt blijkt doelman MIKEY!!! daarna niet meer fit genoeg om op deze zondag aan de aftrap te verschijnen. Gelukkig wel fit genoeg om nog voor het einde van de wedstrijd een festivalletje te bezoeken. De overige mannen van Helden 4 gaan naarstig op zoek naar een passende vervanger. Na wel 11 personen op sollicitatie te hebben gehad bleek niemand over de juiste competenties te beschikken om deze functie in te vullen. Uiteindelijk offert Fish zich maar op en gaat tussen de palen staan. Ondertussen zit Baart op het verkeerde voetbalveld. Hij stond per abuis bij de blauw-witten van de Graafschap langs het veld. Tinus is on tour, Zoes is alvast Disney in Parijs aan het verkennen voor zijn toekomstige gezin,  en Boni zijn we nog steeds aan het zoeken. Geen idee waar die eigenlijk was. Fijn was het dat Appele bereid was H4 uit te helpen deze partij. En om het verhaal dan maar compleet te maken hadden we vandaag nog een speler met een 'rugzakje' in onze gelederen. Sportief als ze zijn wilden de scheidsrechter en de heren uit Reuver hier wel rekening mee houden.

Zoals uit de altijd scherpe warming-up al bleek lieten de Heldenaren zich hierdoor niet van de wijs brengen. Dit kwam kort na het fluitsignaal al tot uitdrukking op het scorebord. Met 01 minuten verstreken stond het 0-1. Een vanmiddag weinig besproken moment maar wat er gerust mag wezen. In tegenstelling tot de meerderheid van de H4-doelpunten kwam deze tot stand door combinatiewerk over meerdere schijven. Na enkele soepele voetbewegingen kwam de klaar te liggen voor Sjlaopie die koelbloedig bleef en de bal in alle rust onder de Reuverse doelman plaatste. Het was alweer zijn tweede doelpunt van dit seizoen. Niet heel veel later stond het zelfs al 0-2. Moijer kwam op de proppen met één van zijn specialiteiten. Net als de laatste man van Reuver denkt rustig over te kunnen spelen naar zijn eigen keeper zet Moijer even aan. De keeper van Reuver weet ook niet wat 'm overkomt en kan niets anders dan de bal tegen de stelten van de heldenaanvaller te rossen waardoor deze een vrije doortocht naar het lege doel krijgt. Aan de overzijde van het veld is weinig spektakel te beleven. Gelegenheidsdoelman Fish heeft alles onder controle en speelt zelfs af en toe met de tegenstander. Balletje vangen, even laten stuiteren op het hoofd van de Reuverse spits en gewoon weer klemvast in de handschoenen pakken.

In de rust vindt Sjlaopie het wel prima voor vandaag en gaat zich douche. Beeks trekt zijn zondagse trui aan, veegt even met zijn mouw alle vochtigheid onder zijn neus vandaan en neemt plaats op het bankje. Jorn en Appele zijn de vervangers. Onder aanvoering van Schrödel probeert Reuver de tweede helft wat meer naar voren te voetballen. Kaka helpt hen nog een handje door 10 minuten op de bank te gaan uitrusten maar tot veel resulteerde dit niet. De trainer van Reuver doet verwoede pogingen om maar duidelijk te maken dat er nog sneller moet worden geschoten. Hij vergeet daarbij echter te vermelden dat de ballen ook op doel moeten zijn gericht. Fish liet kort voor het eindsignaal Reuver nog tactisch een doelpuntje meepikken zodat hij over twee weken weer lekker als linksback mag aantreden. Er was nog een mogelijk penalty momentje en Helden stond nog even flink onder druk, maar de 3 punten kwamen niet meer in gevaar.

Na de wedstrijd werd nog even een kaarsje opgestoken voor de persoon die zijn leven heeft gelaten op de pot bij de Pool. Iets wat nog smeriger rook dan de geur in het Reuverse kleedlokaal. Wat wel goed in de smaak viel was sterrenrestaurant Danny en Joyce. Een heerlijk aspergesoepje stond klaar voor de mannen. Noise kreeg zelfs een persoonlijk bereid menu voorgeschoteld. Op naar volgende week. Dan zal onze doelman wel duchtig aan het werk worden gezet, maar voetballen hoeven we volgende week niet. Dat doen we pas over twee weken in Venlo tegen VVV'03. Beeks is dan verantwoordelijk voor het verslag, verdient door zijn afwezigheid in de derde helft.