Helden 4 begint competitie met driepunter!

VVV'03 3 (zon)

23 september 2018 12:30

Na een kort bekerprogramma stond vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma. VVV’03 was de tegenstander. Het derde team van club is ook een promovendus in de vierde klasse heb ik me laten vertellen, dus we waren gewaarschuwd. Op een prima maar vooral kletsnat veld 2 klonk om 12:30 het startsein.

VVV begon sterker aan de wedstrijd, maar na een minuut of 15 kwam Helden steeds meer in het spel voor. Dit resulteerde in enkele vrije trappen, waarvan een in zeer kansrijke positie. Het was Kaka die deze dan ook netjes in het netje plaatste en op deze manier de 1-0 tegen de touwen schoot.  Lang kon Helden niet van deze voorsprong genieten want in een snelle tegenstoot lag de bal ook achter Gijsen en stond het alweer gelijk. De sluitpost dacht overigens dat de wedstrijd afgelast zou worden en lag nog lekker in zijn warme bedje een halfuur voor de wedstrijd. De boetepot was voor de wedstrijd al gevuld. Nu de punten in Helden houden, zo dacht Thei ook. Geposteerd als laatste man dribbelde hij het middenveld in en op een afstand of 20 meter van het doel haalde hij maar eens uit. De keeper schatte de bal compleet verkeerd in en door zijn rare beweging eindigde de bal alsnog in het net, 2-1! Dit was het sein voor de Venlosche formatie om er een schepje bovenop te doen. Helden had er aardig wat slidings voor nodig om de Geelzwarte af te stoppen, maar daar was dit natte weer uitstekend voor geschikt. De 3-1 voor rust was meer dan welkom om onder het offensief van de uitploeg uit te komen. Har had hier een prima kans voor maar deze strandde helaas. Bij kans 2 voor de spits was het wel raak. Na een prima aanval kon hij een afgeslagen bal van dichtbij langs de doelman plaatsen. En zo ging Helden met een comfortabele voorsprong rusten.

Doelpuntje erbij, wedstrijd controleren was het devies voor de tweede helft. Dit liep niet zoals gepland want al snel maakte ‘03  de aansluitingstreffer. Helden stond niet helemaal juist met een vijandelijke hoekschop en een afgeslagen bal kon vrij ingeschoten worden. Deze bal leek het net niet te vinden, maar via een rug viel de 3-2 er toch in. Toch kwam Helden niet meer in de problemen. En liep het zelfs uit. De 4-2 viel: maar hoe!? Daar zijn nog aardig lange discussies over gevoerd. Na een vrije trap leek de Venlosche keeper een houdbaar schot eenvoudig te kunnen pakken. Echter liet de doelman de bal los waardoor deze op de lijn voor het intikken lag. Linksback Fish kon het laatst tikje geven. Vraag niet hoe, maar hij kreeg het voor elkaar om de bal terug het veld in te spelen! Schijnbaar kan Fish alleen de eigen doellijn passeren (gezien zijn eigendoelpunt vorige week in de beker). Gelukkig voor Helden stond goaltjesdief Har op te goede plek om de bal op te pikken en met wat ‘gesjravel’ in het vijfmetergebied toch nog binnen te schieten. Hierna was het verzet helemaal gebroken en werd het af en toe zelfs een beetje onvriendelijk aan Venlosche zijde. Nadat invaller Timo een (misschien iets te makkelijk) zelf verkregen vrije trap ook nog eens binnenschoot gingen de laatste minuten al helemaal nergens meer over en was iedereen toe aan een warme douche en droge kleren.

Zeker een al te beste wedstrijd maar wel het resultaat: 5-2 overwinning, daar had iedereen vooraf voor getekend. Zeker als je bedenkt dat er nog enkele last minute aanpassingen zijn gedaan aan de selecties. Waardoor er toch 5 nieuwe gezichten aan de aftrap stonden. Volgende week zal Helden 4 een uitwedstrijd spelen. Dan gaan we op bezoek in Neerkant. Waar het 2de team van Neerkandia op ons wacht om ook hun punten te verdubbelen. Zij wisten namelijk met 0-3 Haelen 2 te verslaan. Tot volgende week!

PS: als we onszelf moeten geloven scoren we dit jaar aardig wat doelpunten dus wederom een kampioenschap kan daar alleen maar het gevolg van zijn toch?