“Koeiekop en de 7 stallen!”

FCV-Venlo 2 (zon)

3e klasse E

23 september 2018 11:00

Op deze regenachtige zondagmorgen trad helden 3 voor het eerst aan in de competitie. Een competitie die bestaat uit 11 2e elftallen en Helden 3 als enige derde elftal…Gelukkig had onze nieuwe lijder Maarten de zuurstofflessen meegenomen zodat we lekker konden “bijtanken”. Als je nu denkt; Leider is verkeerd gespeld! (DAT KLOPT!!, Mocht je er niet om kunnen lachen het spijt me zeer)… Na nog enkele omzettingen zo her en der bij de selectie werd ook Helden 3 nog welkom versterkt met een oude bekende; Dabberaij en twee nieuwe gezichten; te weten Remco “Clippers” en Stan “Burb” Berben en Ralf "biste paerd van stal" Suntjens. In totaal bestaat Helden 3 zodoende uit 15 man en Jelle “Kakie” Silleken dit seizoen. Daartegenover staat natuurlijk ook het afscheid van een aantal spelers; We bedanken Bony & Beeks voor hun jarenlange inzet bij het 3e en Sqotti (Totti) voor het lachen.

Kakie had overigens zijn verjaardag gevierd, zonder Helden 3, maar wel met een spetterend einde! Trots vertelde hij Mark Peeters, die welgeteld 7 stallen heeft en duidelijk een van de grootgrondbezitters is van Helden e.o., over zijn nachtelijke avontuurtjes. Dit mosse dus veural de krant van Helden vertellen…

Enfin, na nog enkele tactische overwegingen met de groep geleid door herr Tiesse met de gulp open, werden de laatste puntjes op de I gezet. Het strijdplan werd na een enigszins wisselende voorbereiding aangepast na het oude vertrouwde concept. Dit concept wierp zijn vruchten af; want Helden 3 pakte nu al 3 hele belangrijke punten voor de rest van het seizoen. Waar de warming up nog even op het hoofdveld werd uitgevoerd maar door een boze meneer werd het voltallige elftal naar het trainingsveld gestuurd. De wedstrijd begon en Helden 3 heeft het optische over(ge)wicht. Zeker met de dikke kop van Koeiekop en dus die 7 stallen…aldus de grootste brasser ooit in de geschiedenis van FCV. Deze gearriveerde devette presteerde het om in 45 minuten 6x verontwaardigd te kijken, 9x de bal te verspelen en 12x te “zeiken” op zijn medespelers en ook op de uitstekende leidsman. Bij rust stond het 1-0. Echte talenten scoren bij hun debuut…helaas deed de Burb voor de 2e keer mee. In de A ontving hij ook al eens een invitatie. Uit een corner van Sigal weet the burb zijn aller eerste velddoelpunt te maken in de senioren en dat met zijn hoofd nota bene! Van dichtbij was dit overigens een koud kunstje. Wat n held… dat het zijn eerste doelpunt in de senioren betrof kon men wel zien aan de manier van juichen! Volgende keer toch even een vreugdedansje instuderen met FIFA19! Sporadisch werden er enkele speldenprikjes uitgedeeld door FCV. Waar ook gezegd moet worden dat na 25 minuten de heren iets meer vat kregen op het spel van de thuisploeg…toch leidde ook dit niet tot extreme kansen en had Roelie een makkelijke ochtend in de regen.

Na de rust weet Joost, na een goedlopende aanval over een aantal schijfjes van Luc Rutten, vol in de kruising te prikken. FCV begon net een beetje te denken aan de 1-1…want na rust begonnen zij juist ietwat geconcentreerder aan de pot. De 2-0 bleek echter het einde van het verweer bij de groen-witten. Helden liep vervolgens uit na een 3-0 voorsprong door het benutten van een (terechte) penalty. Na een goede corner van Seagal het terugkoppen van Andy werd de bal ingebracht tegen de arm van een speler op de lijn. Wederom bewees Joost zijn waarde en maakte alweer zijn 2e van de dag. Andy gooide er nog een effectieve Zidane uit en toen vonden Tiesse en Maarten het wel mooi geweest. Suntjens dreigde er met rood te worden af gestuurd en werd gewisseld voor Harm “De eeuwige student” Rutten en Dabberaij werd ten faveure van Koeiekop in de ploeg gebracht. Enige tijd later werden Andy en Burb gewisseld voor Sam “Teufelke” en Jelle “De Kaak” Sillekens. In de 85e minuut ben ik, in de wetenschap dat de 3 punten binnen waren, richting de warme douche gelopen!

Helden 3 kwam inderdaad niet meer in de problemen…Euforie volgde! Hoesee…Hoesee!  Een goed gevoel bij het spel, een goed gevoel bij de sfeer en een goed gevoel bij deze selectie! Kunst is natuurlijk om dit goede gevoel vast te houden want volgende week wacht MMC Weert 2…toch een van de titelkandidaten in mijn ogen. Na de wedstrijd werden de nodige pintjes verorbert! En de laatste Helden 3 toto’s werden ingevuld…Ajax leed nog ff een schandalige nederlaag tegen de tegenwoordig arrogante psv’ers. 3-0…en laat dat nou net de cijfers zijn waarmee Helden 3 de competitie is begonnen! Voor de Helden 3 spelers die het nog niet weten; 20 oktober feestavond H3…15:00 beginnen we bij stiekem toch nog n beetje sponsor van H3; Danny van Lier en om 17:00 zal de bus richting het oktoberfest in Soerendonck beginnen.