Helden herovert koppositie in de 4e klasse F.

DEV-Arcen 1 (zon)

4e klasse F

16 november 2023 20:00

H.E.M. van Ophoven

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Beste Supporters van Helden 1,

Lang was het de vraag of de inhaalwedstrijd tegen Arcen door kon gaan, maar toen de kogel eenmaal door de kerk was keek iedereen er naar uit.

De avond zelf is een droge, koude voetbalavond. Het veld..  nat, zwaar, maar het is te doen en dus wordt er gevoetbald op Sportpark Kerkeböske.  Aan het aantal toeschouwers is te zien dat het voetbal goed leeft in het dorp. Onder leiding van Bob en Bjorn lijkt er iets te groeien.

Met de 1-5 van afgelopen zondag had Helden vertrouwen in een goede afloop van deze avond. Maar in het eerste deel van de wedstrijd was daar nog niet heel veel van te merken, behoudens een grote kans voor Rob, na een fout achterin van de bezoekers. Hij krijgt alle vrijheid voor een schot, dat echter over de goal vliegt. Vervolgens is het heel pover wat beide teams op het veld laten zien en het geduld van de toeschouwers wordt danig op de proef gesteld. De warmte van de kantine lonkt, maar toch blijft het publiek buiten de spelers steunen.

Helden is wel iets beter. Arcen hanteert enkel de lange bal, daar waar Helden probeert te voetballen. Maar ook voetballend weet Helden in die eerste helft nog weinig kansen te creëren.

Dan net voor rust valt die toch. Er is een corner voor nodig, die Stan Versleeuwen weet in te koppen. Gesteund door de voorsprong begint Helden ook ineens te voetballen, want de mooiste aanval van de avond volgt nog in die eerste helft.

Een aanval in hoog tempo, waarbij de bal één keer geraakt wordt over 4 schijven. Maar het is de keeper die een 2-0 weet te voorkomen.

Arcen komt zeggen en schrijven nog 1x voor de goal van Lars, maar het schot wordt geblokt waardoor Lars nog altijd niet in actie hoeft te komen .

In de tweede helft blijft het voor Helden toch lastig om het kwaliteitsverschil, dat er toch echt wel is, aanvankelijk in doelpunten uit te drukken. Wel duidelijk is dat we beter zijn en dat die 3 punten echt in Helden moeten blijven. En dat lukt uiteindelijk ook en dan vallen de doelpunten ineens toch nog als rijpe appelen uit de boom. Eerst is het Ruben die (na goed doorgaan van Rob) eigenlijk verkeerd uitkomt voor het doel, namelijk met zijn rug. Maar dan heeft hij een subliem hakje in petto, waar niemand meer rekening mee had gehouden, behalve Ruben zelf. De 2-0 is daar in de 66e minuut. Gilian de Bruin neemt de 3-0 voor zijn rekening en den 4-0 maakt de aanvoerder, Freek, maar zelf.

En zo valt de uitslag alsnog redelijk groot uit en ging het publiek alsnog tevreden huiswaarts. Of nog even richting kantine.

Zondag staat alweer de 2e Peel en Maas derby op het programma. Dan speelt Helden thuis tegen Grashoek. Bij winst is ook de 1e periode voor de blauwe.  Maar, of de wedstrijd ook door kan gaan? Zondagmorgen zullen we dat weten.