Helden loop zich stuk op 10-tal uit Grashoek en loopt periode mis.

S.V. Grashoek 1 (zon)

4e klasse F

19 november 2023 14:30

G.J. Linke

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Beste Supporters van Helden 1,

Helden had de 1e periodetitel afgelopen zondag voor het grijpen. Er ‘moest’ thuis alleen nog even gewonnen worden van Grashoek. Maar derby’s zijn altijd wedstrijden op zichzelf en het ging dus mis voor de blauwhemden. Helden kwam niet verder dan 1-1 en greep daarmee naast de periodetitel.

Om 11:30 uur was er witte rook op Sportpark Kerkeböske; de wedstrijd kon definitief doorgaan. Helden dat in de afgelopen 2 wedstrijden 9 doelpunten had gemaakt en slechts 1-tje tegen had natuurlijk alle vertrouwen. Maar derby’s zijn wedstrijden op zich. En Grashoek, de kampioen van de gelijke spelen in deze competitie, was niet naar Helden gekomen om zich naar de slachtbank te laten leiden.

In die eerste helft gebeurt er meteen van alles. Er wordt veel strijd geleverd op het zware hoofdveld van Helden. Helden krijgt de eerste kansen. Een grote kopkans is er voor Sef, maar de bal gaat rakelings naast. Een opstootje rond de middellijn leidt al vroeg in de wedstrijd tot gele kaarten aan beide zijden. En ook Grashoek krijgt haar eerste kans rond de 30e minuut. Het is een counter na balverlies aan Heldense zijde. Het verschil met Helden is, dat deze kans er ook direct in zit. En zo leidt Grashoek met 0-1 na iets meer dan 30 minuten spelen. En zo lijkt het een hele lastige middag te gaan worden voor Helden.

Rode kaart
Maar Helden wordt niet lang na de 0-1 in het zadel geholpen door de centrale verdediger van Grashoek, die tegen zijn 2e gele kaart aanloopt al in de 36e minuut van de wedstrijd. Niet heel veel later weet Helden het overtal al te benutten. Een goede aanval en dito voorzet van de vroeg ingevallen Rens Janssen (voor de geblesseerd geraakte Ruben Hermans) belandt op de kruin van Sef Arts, die tegendraads inkopt. Keeper geklopt en het is weer gelijk. Met nog een hele helft voor de boeg en tegen 10 man lijkt Helden op koers om de periodetitel binnen te gaan hengelen. Maar niets is minder waar

Doelpunt afgekeurd
Wat Helden ook probeert in die tweede helft, het mag niet baten. Helden maakt zelfs een doelpunt, maar ondanks dat de eigen grensrechter niet vlagt, is de leidsman ervan overtuigd dat het wel buitenspel is, en dus kan Helden het weer opnieuw proberen.

Penalty
Dan in de 80e minuut verdient Helden een penalty. Dit is de kans voor de 2-1.  Maar u raadt het al, vandaag is het allemaal net niet en ook de penalty gaat er dus niet in. Zo blijft de stand na 90 minuten plus blessuretijd 1 tegen 1.

Een eindstand waarmee me name Grashoek tevreden zal zijn. Helden daarentegen doet zichzelf lelijk te kort, want door deze puntendeling glipt de periodetitel door de vingers van de blauwhemden en zal deze naar Meterik of Hout-Blerick gaan.

Niet getreurd uiteraard. Helden staat er nog altijd prima voor en het seizoen is nog lang.

Volgende week speelt Helden een uitwedstrijd in Swolgen tegen Sporting ST. Ook zij spelen overigens op sportpark Kerkebos (ke) dus toch een beetje een thuiswedstrijd!?

Veel succes.

#komopdieblauwe