H3 blijft thuis onverslaanbaar

Mifano 2 (zon)

Ties Lenders (achter standbeen)
Assist: Sjors Bouten
Juul Stammen (corner)

29 oktober 2023 11:00

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Helden uit, altijd moeilijk !

Wegens afwezigheid van onze vaste verslagschrijver voelde de vlagger zich geroepen om deze taak op zich te nemen. Echte teamspirit! Er stond een belangrijke wedstrijd op de planning tegen Mifano 2, een concurrent met ook 2 overwinningen uit 4 wedstrijden. De vraag is of we bovenin mee kunnen blijven doen of dat dit nog een moeilijke opgave gaat worden.

Kick en Struip begonnen op de bank, Struip zag er echt topfit uit na het oktoberfest van zaterdag in Stinkgreuneland, grapje, dus vandaar dat Struip even op de bank begon vandaag. De dames hadden wederom voorrang gekregen boven Helden3 om op het hoofdveld te mogen spelen, uit eerdere ervaringen zou dit voor Helden 3 geen problemen opleveren dus vandaar dat we op veld 4 gaan spelen. Frankie die vandaag de plaats overneemt van Toni die er helaas niet bij kon zijn, geen enkel probleem voor de nieuwe captain. Een ijzersterk middenveld met Nicky er toch weer bij en Edje! De wedstrijdleider was een scheidsrechter van de KNVB ditmaal, prima!

Mifano wilde het balletje laten lopen en gebruik maken van de hoogstaande en aanvallende backs wat zeer gevaarlijk was maar gelukkig was Helden 3 sterk en scherp begonnen aan de wedstrijd. Door een prachtige assist van SjorsB vanuit de rechterhoek kon Ties de bal binnenschieten bij de 2e paal en stond het 1-0 voor Helden 3. Er bleef goed gevoetbald worden van beide kanten en het ging op en neer, uiteindelijk bleef er een bal hangen in de 16 en profiteerde Mifano uit een flipperkast-situatie waardoor het 1-1 werd. Jammer! De wedstrijd werd steeds spannender en het kon beide kanten op gaan. Nicky met een schot van dichtbij waarbij de keeper scherp reageert, 2 momenten waar we misschien een penalty voor mochten krijgen. Ineens kregen we een corner Onze trainer voelde zich geroepen om deze corner te nemen, geen enkel probleem. ‘ik probeer de corners altijd bij de keeper te geven’. Draait hij de corner er één keer in zonder iemand de bal verder aanraakt, Stan van der Sterren is de naam. 2-1 gaan we de rust in. Eigenlijk een prima stand met een prima wedstrijd dus de taak is om dit door te pakken! Nicky kon toch niet verder dus viel Kick in.

Er waren wat kansen die waar Kick iets meer uit mocht halen in de 2e helft….. maar goed je kunt niet altijd 6 gooein zullen we dan maar zeggen. Daar is die toch! De fitste man van vandaag mocht in het veld komen, Struip! Een indraaiende corner van Edje waar Struip klaar stond bij de 2e paal om deze binnen te schieten 3-1. Edje die overigens deze wedstrijd zich vaker irriteerde aan de tegenstander en het niet altijd eens was met de scheidsrechter liet zich niet uit het spel halen en bleef de hele wedstrijd ijzersterk spelen. En eindelijk maakte Kick ook zijn kans af en schiet een prachtige volley binnen in de verre linkerhoek. Luuk Verlinden, de stormrammer (die bijna een perfecte assist gaf) en Roelie die ons last-minute nog kwamen uithelpen, Bedankt!

Een prachtige wedstrijd met een prachtig resultaat en wederom blijft Helden uit moeilijk en blijven de 3 punten in Helden