Helden 2 morst opnieuw kostbare punten

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Een dinsdagavond wedstrijd, dat zou normaliter een succesformule moeten zijn als we terugblikken op de wedstrijd tegen TSC. Helaas zitten er maar 2 dagen tussen de wedstrijd tegen Volharding en Maasbree, wat betekent dat dit ook het eerste verslag wordt waarin Appie niet zonder shirt is te zien. Naar verluid doet die jongen op een maandag wel gewoon normaal (ja ik geloof er eigenlijk ook niks van). Maargoed, de wedstrijd tegen Maasbree 2 is een enorm belangrijke gezien de stand. Mocht je winnen kom je eindelijk een beetje weg onderin, mocht je verliezen sta je met het gepeupel onderaan te kijken. Aangezien ik dus weinig kan vertellen over de mega leuke maandag (waarop deze verslaggever zich zeer slecht voelde) gaan we maar direct door naar de wedstrijd. Na 6 minuten staan we al in de ijzige kou te juichen; Weslie draait de bal binnen vanaf de zijkant, deze valt dan ook direct binnen. Echter staat Moebelke hinderlijk buitenspel waardoor dit doelpunt wordt afgekeurd. Kort hierna weer een goede kans voor onze spits echter wordt zijn inzet op de lijn geblokt, het blijft 0-0. In de 13e minuut valt de bal dan toch aan de andere kant binnen. Het staat in de organisatie niet goed en een simpele bal over de laatst linie zorgt ervoor dat de spits van ‘Bree’ de bal over de uitkomende Jelle kan tikken. 0-1. Hierna volgen in de eerste helft eigenlijk nog 3 grote kansen voor H2, maar het ontbreekt ons aan de juiste afwerking om langszij te komen. In de 2e helft willen de mannen in het blauw de zaken rechtzetten, echter wordt er 2 minuten na de rust al een cadeautje gegeven aan Bree waardoor het 0-2 wordt. Nog geen kwartier later wordt het door opnieuw een persoonlijke fout ook nog 0-3, en dan is de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. We krijgen nog wat kleine kansjes en Weslie krijgt nog een geel prentje, maar echt aanstalte maken voor een aansluitingstreffer doen we niet. Het wordt dus het doemscenario waarin we nu dus meedoen om de onderste plekken.

Zondag (vandaag dus) staat de wedstrijd tegen Baarlo 2 gepland. Hier moeten echt 3 punten worden gepakt. Mocht dit zo zijn volgt er weer een verslag met lekker veel onzin. Mocht dit niet zo zijn ook overigens. Tot morgen/dinsdag.