The return of Tegel op het zuiptoneel, en een belangrijk potje tegen Volharding

Volharding 3 (zon)

26 november 2023 12:00

L. de Wit

Sportpark Soetendaal
Soetendaal 5 A
5821BL
VIERLINGSBEEK
tel. 0478-631927

Met heel wat vertrouwen uit de klinkende overwinning tegen Sparta 18 op zak moet Helden 2 het deze zondag opnemen tegen Volharding 2. U gelooft het niet maar we moeten opnieuw uit. Volgens mij zitten we ondertussen op een percentage uitwedstrijden van bijna 80%. Ook voor de verslaggever betekent dit dat er gewoon om 10:15 verzameld moet worden, en mocht u denken van oh prima tijdje, nee dat is het niet. Zo vond klaarblijkelijk onze Mees 10:15 ook iets te vroeg. Na toch wel 4 keer wakker te zijn geschud door zijn vader (er werd zelfs een eitje voor m gebakken) weet deze eerste klas klaploper zich alsnog te verslapen. De ‘uul of te match’ is bij deze dan ook al vergeven natuurlijk. Mees we zien je leuke optreden met veel plezier tegemoet. Het rondje halve liters van deze student smaakte overigens wel heerlijk (zie foto verslag). Hierop was Tegel overigens en een aantal andere koekebakkers al niet meer op te zien, hierover later meer.

Mocht iemand overigens identiteitsproblemen hebben, ook hierin staat Helden 2 tegenwoordig voor jullie klaar. Onze raseigen transgender Guusje J helpt jullie met alle lastige gesprekken etc.

Door naar de wedstrijd van deze zondag. We verliezen helaas BW en Spier weer aan Helden 1, maar krijgen daarvoor wel Mees terug (had ik al vertelt dat hij zich had verslapen?). Jacobs begint in een Hakim Ziyech rol op rechtsbuiten en Appie keert terug in het hart van de defensie, Keunes vult de lege plek van BW op op linksback.

Helden begint eigenlijk vrij goed aan de wedstrijd. Het heeft het betere van het spel echter worden er nog geen echt grote kansen bij elkaar gespeeld. Na 14 minuten valt na een domme overtreding van Biggie uit de opvolgende corner wel de 1-0.  Een minuut later volgt overigens opnieuw een grote kans die zomaar voor de 2-0 had kunnen zorgen. Hierna speelt Breuk vanaf rechts zich goed vrij en zijn voorzet op Ziyech is ook goed, echter schiet Hakim net over. Na een halfuurtje spelen wordt de goed spelende (zal dit met zijn nachtelijke uitstapje te maken hebben?) Breuk neergelegd door de laatste man. Je zou hier zomaar rood voor kunnen geven maar scheidsie houdt zijn kaarten op zak. De opvolgende vrije trap van Tegel raakt de lat, maar Breuk is er als de kippen bij de rebound binnen te koppen. 1-1. Kort hierna is dit alweer weggepoetst door Volharding. Exact hetzelfde als de 1-0; een makkelijk weggegeven vrije trap wordt kogelvrij binnen gekopt. Tot overmaat van ramp 5 minuten nog een heus zondagsschot dat prachtig in de kruising belandt van nummertje 6. 3-1, dit is ook direct de ruststand. In de 2e helft valt Mees in voor Rowan (deed die mee ja? Check ook hiervoor het foto verslag) en Keunes wordt gewisseld voor Verstegen. In de 74e minuut valt dan eindelijk de aansluitingstreffer, Breukie haalt uit vanaf een meter of 20/25, en dit schot valt zowaar binnen. Met vannacht erbij dus in totaal al 4 keer gescoord! (Ja tel ff mee). Nog geen 2 minuten later ligt de gelijkmaker al binnen. Goede bal van Tegel op Jes die strak voor geeft en Moebel kan bij de 2e paal zomaar binnenlopen. 3-3. In de laatste minuut geeft de onervaren scheids nog even 2x geel wat totaal onnodig is, maar ook hij wil zich laten zien. Eindstand 3-3.

Na de wedstrijd werd Appie zijn droom werkelijkheid. De €2.000 die hij op de dienstenveiling had geboden om als pupil van de week met H1 mee te mogen doen zijn ingewilligd en hij heeft lekker 90 minuutjes op het bankje plaats mogen nemen. Niels gefeliciteerd met het laten uitkomen van je droom!

In de 3e helft ontbraken overigens de 2 heren die in de rust werden gewisseld, naar verluid hadden deze 2 mannen nog wat slaap in te halen en dat viel ook wel aan het spel af te lezen. Tegel keerde na een vluggertje met Lonneke gelukkig weer terug en zorgde ook in de 3e helft voor de juiste aansturing van de jeugd. Enfin, na heel wat biertjes bij sponsor De Pool (en een 7 dronk van Mini Knaap, waarvoor hulde) werd het feestje nog even voortgezet bij Dotje in Kepel! Echt welkom waren we volgens mij niet, we werden achter onze rug om namelijk lekker kansloos uitgescholden door wat ‘greune’ waar wat opstootjes uit voortkwamen.  Overigens wel enorm vriendelijk en gastvrij ontvangen door Monique van Dotje. Top barvrouw en verder een erg gezellige tent.

Vanavond (dinsdagavond) staat de volgende pot alweer op de planning tegen Maasbree. Hopelijk pakken we hier weer 3 broodnodige punten om aan te sluiten en kunnen jullie morgen weer een verhaaltje vol onzin lezen.

Overigens nog van harte gefeliciteerd met het kampioenschap van onze (vooral Mees en Niels) hockeyvrieneinnen!

Tabee