Gaat H2 zich revancheren tegen IVO 2?

IVO 2 (zon)

2e klasse C

15 oktober 2023 11:00

A. Yüce

Theo Lommen Sportpark
Oude Schandeloseweg 1
5941CZ
VELDEN

Na de beschamende nederlaag tegen de niet fris ruikende buren uit Panningen staat deze week opnieuw een belangrijke wedstrijd op het programma tegen IVO 2. Vinger G (deze bijnaam is hij na vandaag kwijt overigens) mocht na zijn oliedomme rode kaart van vorige week 2 wedstrijdjes op het bankje blijven zitten. Hij besloot dus een feestje in Eindhoven bezoeken. Mocht je ervan houden om de hele nacht tututututututu aan horen raad ik je aan om een keertje met hem mee te gaan! Knaapie, die er waarschijnlijk helaas lang uit ligt met een knie blessure houdt meer van OleOleOleOleOle feestjes, mocht u daarin geïnteresseerd zijn (en in schaars geklede vrouwen op de bühn) dan zou ik Knapen en zijn vriendjes uit Koningslust even vragen. Na de enorme dreun van vorige week deed het gedeelte dat wel kon voetballen van H2 natuurlijk wat rustiger aan op de zaterdag avond. Enkel wat overgekomen A spelers wisten nog niet dat de zaterdagavond ook echt invloed heeft op de zondagochtend. Breukie was namelijk of zijn fiets kwijt, of te laat gekomen als hij niet was afgezet..

Over A spelers gesproken, Sam van Bierlo had of een hele slechte smoes of zich gewoon verslapen maar hij haalde de vertrektijd helaas niet wat de rest van H2 een rondje en een optreden oplevert. Naar eigen zeggen zou dit hét optreden van het jaar moeten worden.

Door naar de zondag, Keunes vervangt Jacobs in de basis en Breukie komt erin voor Weslie die licht geblesseerd is. De eerste 20 minuten zijn eigenlijk een kopie van de wedstrijd van Kepel, veel balverlies, weinig gewonnen duels vooral heel veel onrustigheid. Mees pakt in de 11e minuut zin eerste prent van het jaar. Na 20 minuten is er de eerste echte kans van IVO, de bal wordt goed teruggetrokken en ingeschoten maar Jelle pareert netjes. Hierna een spaarzaam moment waarin de aanval van Helden elkaar een keer goed vindt. Na goed drukzetten speelt Breuk goed in op Verstegen die Moebel (op een lastige plek) voor de keeper zet. Deze probeert het in de korte hoek maar het schot wordt gekeerd. In de 30e minuut helpt de goed spelende Absil IVO bijna een handje maar Jelle is scherp en keert de inzet van zijn eigen verdediger gelukkig op tijd. Door naar de 2e helft, want op het feit na dat de wedstrijd veel stil ligt om onzinnigheden gebeurt er voor de goals eigenlijk vrij weinig. In de 2e helft is het eigenlijk vooral IVO dat kansen creëert, een bal wordt door Jesper van de lijn gehaald, en een aantal schiet kansen worden niet benut door de gastheren. Tot de scheids een show duik niet goed inschat en IVO een makkelijke vrije trap meegeeft op een meter of 20/25. Deze wordt namelijk kiezel hard achter Jelle geschoten en dat betekent 1-0 in de 80e minuut. Moebel pakt daarna nog geel voor kritiek op de leiding waarna de laatste kans op een counter nog slim wordt onderbroken met als gevolg een gele kaart voor IVO. Helden verliest helaas opnieuw en heeft na 4 wedstrijden pas 4 punten opgeschreven. Dit móét beter, daar krijgen we pas over 2 (ondertussen anderhalve) week kans op wanneer we aantreden tegen TSC’-04 in opnieuw een uitwedstrijd.

In de derde helft heeft H2 zich (u verwacht het niet) beter op de kaart gezet dan in de eerste 2. We begonnen bij sponsor Danny van de Pool waar we lekker werden verwend met wat drinken en te eten. Wist u overigens dat er bij Danny sinds deze zomer een enorm lekkere lunchkaart beschikbaar is met bijbehoren eten? Mocht u op een zaterdag middag een heerlijke lunch willen pakken dan zou ik u zeker aanraden om eens bij Café de Pool in Helden binnen te lopen.

In de pool verloor Jacobs (naast zijn maagdelijkheid een tijd geleden) nu ook zijn bijnaam. Het is oneerlijk om iemand deze eer te geven terwijl er gewoon een grootmeester in ons team zit. Breuk liet namelijk wel eventjes zien hoe het allemaal moet. Mocht iemand nog tips nodig hebben, stuur hem een appje, er gaat een wereld voor je open. Toen de mannen goed verzadigd waren werd de tocht naar Beringe kermis ingezet door H2 (op een paar oude kalende mannen en Moebel na). In Beringe duurde het niet lang voor Jes weer scoorde & Absil zijn streak voort zetten (zie foto verslag). Aangezien deze verslaggever vrij op tijd naar huis was moeten jullie het betreft de 3e helft verder met het foto verslag doen, tot over waarschijnlijk 2 weken!