Kan het dan wel op een dinsdagavond?!

TSC '04 2 (zon)

Assist: Mark Engels
Assist: Rens Janssen
Assist: Rens Janssen
... (intikker)
Mark Engels (penalty)
Weslie Knapen (intikker)
Assist: Rowan Meerts

2e klasse C

7 november 2023 20:00

L.A. Oberije

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

Helden 2 mag na 2 weken niet geen wedstrijden te hebben gespeeld eindelijk weer eens aantreden in de 2e klasse-C. Na het abrupte vertrek van RKMSV, ook wel bekend als Meijel, uit de klasse bungelde het afgelopen jaar gedegradeerde Helden 2 opnieuw onderaan de ranglijst. Natuurlijk wel met wedstrijden minder dan de ploegen boven zich, maar toch werd het voor onze mannen hoog tijd om weer eens een 3 punter te pakken! Aangezien we dus op een dinsdagavond spelen blijft het gewazel over het weekend dit keer een beetje achterwegen. Jesper heeft gister niks geks gedaan, Appie gaat op een maandag niet zonder shirt op een of andere bar staan en ook Jacobs houdt zich op maandag avond een beetje rustig. Jacobs heeft zich overigens afgelopen weekend wél  weer laten gaan. Dit keer kwam de prooi uit Ecuador, die jongen vindt ze ook overal hé. Weslie probeerde bij Rowwen Heze overigens ook te scoren, echter gooide Sammetje van Bierlo hierin roet in het eten, zonde!

Dus beginnen we maar gewoon richting de wedstrijd van vandaag. We missen enkele spelers: Keunes, Knapen & De Witte (nog het benoemen waard?) geblesseerd, Jacobs nog steeds geschorst, en Moebel vond zijn nieuwe sport Yoga belangrijker dan een enorm belangrijke pot voor H2. Hiervoor krijgen we wel Rens, BW en JAJAJAJA daar issie weer: Joepie Lenders terug. Wat een weelde, de beste aanvaller van geheel VV Helden mag weer zijn opwachting maken in het 2e elftal.

Een slordige 5 minuten later dan gepland beginnen we met de wedstrijd. Helden 2 begint helaas niet helemaal scherp aan deze pot; in zowel de 3e als 4e minuut van de wedstrijd mist H2 namelijk een enorme kans. Eerst schiet Biggie van dichtbij over, waarna Weslie na een goede pass van Lenders oog in oog met de keeper mist. De opvolgende corner van Tegel wordt gelukkig wel binnen gekopt door ‘Ova Hoeve’ Jesper. 3 keer scheepsrecht dus en een vroege 0-1 voor Helden 2. Lekker mannen! Nog geen 10 minuten later lag ook de 0-2 al in het mandje, Rens met een goede pass op Weslie die de bal heel mooi meeneemt tussen 2 verdedigers in. Dit keer blijft hij wel rustig voor de keeper en schiet hij de 0-2 binnen. In de 37e minuut dan het eerste gevaar van de kant van TSC, een behendige  speler kapt op de 16 zomaar 3 man van Helden uit waarna hij vrij kan schieten. Jelle heeft nog verassend veel moeite met dit schot maar weet zijn doel voorlopig schoon. Hierna een prachtige actie van Rens die 2/3 mannetjes uitspeelt en de bal piekfijn (want anders was die er echt niet ingegaan) op de kop bij (U raadt het nooit) Nick Verstegen! 0-3. Als hij er niet op is gemogen naar de wedstrijd weten wij het ook niet meer.

Met 0-3 de rust in tegen TSC, wie had dat van te voren gedacht?

De 2e helft komt maar langzaam op gang, Rens speelt na een kwartiertje zijn tegenstander nog maar eens uit en probeert te stiften, mogelijk was hier een balletje breed beter geweest. Hierna valt in de 74e minuut dan toch de aansluitingstreffer, uit een goede voorzet wordt de 1-3 binnen gewerkt, Smeets was hier helaas kansloos. Gelukkig gooit Tegel na een overtreding op Weslie de wedstrijd vanaf de stip op slot 2 minuten later. 1-4. Rustig uitvoetballen is nu het devies voor H2. De ingevallen Rowan dacht hier anders over, hij geeft in de 85e minuut namelijk nog een piekfijne assist op Joepie (dacht ik), deze mist de bal echter finaal maar Weslie kan daarachter nog binnen tikken. 1-5. Ja het is zo een dag.

Eindelijk weer een 3-punter voor de mannen in het blauw en hopelijk is de weg naar boven hiermee ingeslagen. In de 3e helft drinken een aantal dorstige hanen (onder leiding van goale getter Jesper) nog een biertje bij de kantien (& Pool?!). Hier kwam nog een mooi kiekje uit het verleden van onze Ties naar boven. Geniet van het fotoverslag Ties!

Zondag overigens tegen Blerick 2 in Blerick om 12:00. Iemand die voor mij aantekeningen wil maken??

Hoor graag en tot de volgende.