Kan H2 het goede gevoel van dinsdag een vervolg geven?

Blerick 2 (zon)

2e klasse C

12 november 2023 12:00

D.H.G.J. Kanning

Sportpark 't Saorbrook
Baasdonkweg 25
5928NR
VENLO

Vandaag staat de wedstrijd tegen Blerick 2 op de planning. Helden 2 het team dat ook wel bekend staat als het team dat op zaterdag nacht liever in Kessel slaapt dan in Helden is helemaal klaar om na de goede wedstrijd van dinsdag door te pakken op deze grauwe zondag. De technische staf is vandaag goed voorbereid en met 2 man sterk. Ola en Boutuh (die nog wakker werd naast een lekker plakaatje) ondersteunen trainert Matje. Deze samenstelling besluit maar eens direct aanvoerder Tegel, mo en Guus op de bank te laten starten. Dit betekent overigens dat Pufkoning Moebel het aanvoerdersbandje mag passen. Nadat bodybuilder ‘Ova Hoeve’ Jesper deze van de week om had leek het me sterk dat deze paste. Over bodybuilders gesproken, Appie meende dat zelfs de bewakers bij de 11/11e hem niet klein konden krijgen, helaas bleek voor het het tegenovergestelde. Het sjoenkele met een mooie dame bleef uit, en Appie moest vroegtijdig het strijdtoneel verlaten. Breukie moest dit overigens ook, echter was dit om geheel andere redenen. Mijn mooie foto van The American in het vorige verslag heeft kennelijk een goede indruk achter gelaten. Door naar de wedstrijd aangezien we Zombie Jacobs zijn weekend maar even achterwegen laten;

In de 5e minuut al een discutabel moment waar de keeper een terugspeel balleltje gewoonweg oppakt, dit lijdt tot wat commotie. Kort hierna moet de aanvoerder van Blerick vroegtijdig gewisseld worden na een duel met ‘De Puffer’. In de 13e minuut dan eindelijk het eerste gevaar voor het doel van Blerick. Weslie net een lekker balletje op ‘De Puffer’ hij mist helaas oog in oog met de keeper.  Na een half uurtje dan ook het eerste doelgevraag van de gastheren (/andere identiteiten), de spits van Blerick kan namelijk vanaf 11 meter vrij inkoppen. Gelukkig raakt zijn kopbal de lat. Het blijft 0-0.  Kort hierna ook een goede kopkans in de persoon van ‘Hoeste Hoeve Jesper’, helaas kan onze charmeur de bal ook niet binnen werken. En je zult altijd zien dat de goal dan aan de overkant valt, en zo geschiedde, een corner kan op de 5 meter vrij binnen gekopt worden. 1-0 voor Blerick wat erg onnodig is.

Rust. In de rust wordt er besproken dat we meer over de zijkanten moeten spelen en minder in de trechter ivm dat het centrum veel te druk is/wordt.

In de 49e minuut is het echter helaas alweer 2-0. Een schot van 30 meter wordt lichtjes van richting veranderd en gaat richting de achterlijn. Jelle wilt een corner voorkomen en duikt naar de bal. Hij krijgt de bal helaas niet onder controle en de speler die druk zet op Jelle kan de bal oppakken en in het doel schieten. Iets na deze goal een goede mogelijkheid voor H2. Een vrije trap van 30 meter wordt door Weslie op doel geschoten. Met een listige stuit komt de bal voorbij de keeper maar helaas helpt de paal de keeper en er wordt een doelpunt voorkomen.

‘56 wissel. Mees en verstegen verlaten het veld. Tegel en mo zijn de vervangers.

‘72 wissel. The american eruit en vinger g erin.

Deze 3 wissels hebben helaas weinig invloed meer op de wedstrijd, Blerick creëert nog wat kleine kansjes, maar voor H2 kan er weinig meer genoteerd worden. Het goede gevoel van afgelopen dinsdag wordt dus in een klap weer omgezet in een verliespartij. Komende dinsdag echter weer een ware derby tegen Maasbree 2 waarin H2 zich weer kan revancheren. Komt dat zien, 20:00 op sportpark Kerkeböske!