Is Jacobs unne mins?

Breetse Peelweg 1 B
5993NC
MAASBREE

Jaja dames en heren jullie geloven het niet maar het is maandagavond en daar is het verslag al. Een weddenschap met Biggie die me anders toch n stuk 150 pietermannen zou kosten, dus dan zorg je natuurlijk maar dat je tijd hebt. Na de overwinning van vorige week wil Helden 2 ook deze zondag tegenstander Maasbree oprollen, en dat begon natuurlijk in het weekend voorafgaand aan de wedstrijd. Knapen is vrijdag namelijk al begonnen met de juiste voorbereidingen door netjes op tijd naar huis te gaan bij switch, hij moest namelijk poepen en dat doe je gewoon niet in een club. Netjes met het hondje op de bank om 12 uur dus. Jacobs, Knapen, Mees, Breuk, ondergetekende & Appie en Wes (maar die spelen tegenwoordig in het eerste) probeerde Maasbree zelfs al op zaterdag te bespelen door hun feestje op zaterdag avond te verstoren. We hadden het geniale idee om ze te laten zien hoe Jacobs er op een gemiddelde zaterdagavond bij loopt. Dan zouden ze ons namelijk enorm onderschatten want dat is echt niet best dames en heren. En dan BAM Jacobs weer beste man op t veld. En wat gebeurde er? Precies dat.

Door naar de dag van de wedstrijd: H2 had vandaag Tren in de basis staan die weer op de weg terug is van wat blessureleed en daarmee werd Moebelke (hahahahaha) naar de bank verwezen. Verder nam ook Jes plaats op de bank en dus stond Rowan op rechtsback. Het wat een grauwe dag op het sportpark in Bree en verslaggever heeft dan ook zoveel mogelijk zijn handen in het broekje (ja je had het moeten ruiken, heerlijk) gehouden. Moet ook zeggen dat het de wedstrijd er ook wel na was want zo heel veel gebeurde er niet. Wel stond het na een minuutje of 2/3 al 0-1, een heerlijk balletje van Mees diep op Verstegen wordt door Verstegen voor gegeven en door Mo netjes in het hoekje gedeponeerd. Nu we het toch over Mo hebben, ik vernam dat de moeder van de eigenaar van de Mini deze wekelijkse portie onzin ook leest. Bij deze welkom Mevrouw, heel erg leuk dat U de tijd neemt om mijn verslagen te lezen. Ik nodig U bij deze ook uit om eens naar een wedstrijd te komen kijken. Hoor graag of het verzoek wordt ingewilligd. Verder met de wedstrijd want in de 23e minuut lag de 0-2 al binnen, Tegel achter de bal en een muurtje dat verkeerd staat kan maar een ding betekenen; een doelpunt. Vraag me toch af hoe dat altijd kan met die keepers, mogelijk heeft voormalig Tegel magnaat Leon ze wat in het broekzakje geschoven ofzo. 7 minuten later overigens ook al de 0-3, mooie bal van Tegel op Verstegen die voor geeft op Breuk en die tikt binnen. Na rust gebeurd er het eerste kwartiertje niks waarna Matje genoeg heeft gezien: Mo, Mees & Breuk eruit en Moebel, Keunes en Jes erin. Nog geen minuut later bewijst Mat maar weer eens aan Hans dat hij het wel degelijk nog kan, de net ingevallen Moebel prikt direct de 0-4 binnen op aangeven van Verstegen. In de 70e minuut dat het moment van de wedstrijd: Joep (niet meer ie) Lenders valt in voor Tren en maakt zijn rentree. In de 84e minuut dan de 4e assist van de wedstrijd van Verstegen die Lenders diep stuurt, die stift netjes over de uitkomende keeper heen en prikt dus de 0-5 binnen. Lekker goaltje van de terugkerende superspits, die vervolgens overigens volledig langs zijn schoenen ging lopen kreeg de verslaggever te horen van een bekende kippenboer uit de buurt. Wedstrijd bloed dood want Helden vond het wel welletjes en Bree had zaterdag een te leuk feestje gehad leek het.

In de derde helft ontbraken J. Kersten, K. Janssen en R. Meerts. Een triest vroege afhaker hadden we in de naam van F. Boutuh, vroeger kon die man nog wel drinken maar het is weinig meer. Zelfde geldt voor Moebel die nog gefrustreerd was over zijn reserverol en dus maar snel in de armpjes van het vrouwtje was gaan liggen. Toen overigens H1 binnen kwam was daar toch het moment waar iedereen op had gewacht: heeft Appie gespeeld of niet? En ja hoor 8 hele minuten in de spits ‘gelopen op alle dooie ballen’, daar doe je het voor. H2 vervolgde de avond nog even bij Tommies waar Addie & Biggie zich weer in hun nopjes leken te voelen. Het was opzich ook wel gezellig.

Deze week helaas geen wedstrijd dus dan hebben jullie voor de komende tijd weer het leukste onderdeel van vele van jullie hun levens gehad. Graag gedaan.