Gaat H2 nog voor nacompetitie & MOTM Jacobs gaat trouwen!

Volharding 3 (zon)

Mark Engels (vrije trap)
Koen Maessen (intikker)
Assist: Ruud Wilms
... (schot)
Joep Lenders (intikker)
Assist: Koen Maessen
... (schot)
Assist: Ruud Wilms

2e klasse C

21 april 2024 10:45

Anoniem

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

21-4-2024 is het zover, na 2 weken radiostilte door een gebroken hart in de vorm van het aannaaien van een vaatje bier door mijn teamgenoten is het geliefde verslag van H2 weer terug! Om maar even met de deur in huis te vallen even een samenvatting van de afgelopen weken:

• Breuk kassa.
  • Witte kassa.
  • Jacobs kassa.
  • Knapen kassa.
  • Mo kassa.
  • Dave kassa.
  • Mees kassa.
  • Smeets, Jes, Mini, Absil & Rowan (beide verliefd op ex) geen kassa.

Hierbij de samenvatting van het liefdesleven van onze vrijgezellen mocht het u interesseren. Door naar het weekend vooraf aan de belangrijke wedstrijd tegen Volharding. Het is het weekend van Helden kermis en in een weekend zoals dit houdt iedere trainer van Helden 2 normaliter zijn hart vast. Hierom zat Jacobs verwacht ik ook op het bankje vandaag. Na het trainen vrijdag gingen de mannen van H2 (al zij het verdeeld) de kermis op en gebeurde het een en ander. Allereerst de felicitaties naar onze helden Jacobs, Smeets, Mini, Knaap & Dave die kampioen zijn geworden met hun zaalvoetbal team. Zie je toch maar weer dat er enorm veel kwaliteit in deze groep zit. Over de status van deze helden op vrijdag avond zal ik maar niet verder uitweiden, anders pis je in je broek van het lachen en niet zoals Jacobs langs je bed van de alcohol. Nou goed na het opruimen van zijn nachtelijke escapades deponeerde deze zuiplap zijn onder gezeken kleren lekker in het wasmandje, dat moeders daar niet blij mee was valt wel te begrijpen!

Door naar de zaterdag waar deze verslaggever eigenlijk niet veel informatie over heeft behalve dat een groot deel van het team kennelijk op tijd thuis waren. Heeft mogelijk te maken met het feit dat zaterdag met kermis geen klote aan is. Ondergetekende had een leuk verkleedfeestje, zie fotoverslag voor een glimlach.

Door naar de zondag. Een essentiële wedstrijd voor H2 voor de strijd om nacompetitie. Als het wint en er verliezen enkele concurrenten kunnen we zomaar bovenaan staan in deze periode dus alles om voor te strijden. Met Torjäger Joep(ie) Lenders in de spits gaat Helden 2 dus haar uiterste best doen om het goede voorbeeld aan het vaandel team te geven dat vandaag kampioen kan worden. Om heel eerlijk te zijn heb ik geen notities gemaakt van de wedstrijd aangezien ik de pen eigenlijk neer had gelegd. Echter door een overtuigende Tunke (collega verslaggever, tevens voormalig topspits H1) en een weddenschap die me een vat bier zou kosten (opnieuw) toch besloten de draad weer op te pakken. Dus het zal weinig over de wedstrijd gaan, maar dat zijn jullie ondertussen wel gewend.

Door naar de wedstrijd, Helden was eigenlijk vanaf minuut 1 de betere partij tegen een leek het zwakker Volharding dan de heen wedstrijd. In de 21e minuut kwam dat dan ook op het scorebord tot uiting, Tegel schiet uit een vrije trap ‘ala’ Alexander Arnold mooi raak, 1-0. (tevens ook de enige goede bal van Teggelke). Nog geen 2 minuten later lag de bal opnieuw in het netje, door overmatig alcohol gebruik de laatste dagen is deze goal me ietwat ontglipt in mijn gedachten. Na een half uur spelen komt dan ook Volharding voor het eerst bij ons voor de goal en door matig optreden in de achterhoede valt dan ook direct de 2-1, hier maken we het onszelf onnodig moeilijk. De tweede helft is ongeveer een kwartiertje onderweg wanneer een goede vrijetrap van Mees wordt verlengd waarna Joep(ie) Lenders bij de 2e paal kan binnen tikken. Een echte spitsengoal van onze goalegetter. 3-1. Kort hierna vielen zowel Verstegen als Jacobs in, waar de laatste zijn geweldige invalbeurt binnen enkele seconden bekroonde met een enorme fout waar de 3-2 uit viel. Opnieuw een goal die onnodig wordt weggegeven. Gelukkig hebben we dan nog altijd onze best presterende speler van dit seizoen die zijn neefje uit de brand helpt, Jes kopt een fijn aangesneden vrije trap van Mo kogelvrij binnen bij de 2e paal. 4-2. Als jullie denken van waarom doe je zo positief over Jesper, dan raad ik aan om Fem en Nick op reis te gaan volgende op insta. Jullie zullen me gelijk geven.

Wedstrijd afgelopen en nu naar de kantine voor een lekker vaatje bier vanwege enkele verloren viltjes van bepaalde heren (geen idee meer wie). Hier gaan we kijken naar het vaandelteam dat bij winst kampioen wordt in de 4e klasse-F. Na een eigenlijk vrij saaie wedstrijd wordt er in de laatste minuut bij een stand van 1-1 een penalty gegeven die helaas gemist wordt. Jammer voor Helden 1 maar eigenlijk top voor de kermis aangezien het gros van de teams hierdoor al snel richting de tent gaan om daar een feestje te bouwen. De schimmige dansmoves van Appie waren eigenlijk hetgeen dat mij het beste bij was gebleven. Voor verdere leuke informatie en kiekjes verwijs ik jullie door naar het foto-verslag. We gaan volgend jaar op de kermis in ieder geval een heuse bruiloft meemaken van een van onze supersterren. Stay tuned.

Nu 2 weekjes niks en dan met de barbecue weer een wedstrijdje waar we de nacompetitie veilig kunnen stellen en het 1e kampioen kan worden. Dat belooft een waar spektakel te gaan worden, tot over 2 weken!