Strijd om 3 belangrijke punten

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Voor we beginnen met het verslag over de wedstrijd tussen H2 & Baarlo 2 bij deze de verontschuldigingen vanuit deze verslaggever voor het opnieuw enorm uitstellen van het schrijven van dit verslag. Om eerlijk te zijn heeft dit er ook voor gezorgd dat ik de helft van afgelopen zondag weerr ben vergeten, dus we moeten het maar met de aantekeningen doen. Om zulke situaties tegen te gaan heeft de groep (onder leiding van de kneus Jacobs) besloten dat ik nog maar max 2 dagen na de wedstrijd de verslagen erop mag zetten. Anders volgt er een boete: ik zal er zelf maar een eurotje of 50 van maken. Bij deze. Door naar de wedstrijd: een belangrijke pot om onderin weg te komen en weer naar boven te kijken. Jesper (overigens naar verluid weer op de markt) prikt dan na 7 minuten een vrije trap van Tegel binnen. Toch nog iets geprikt luidde het erg scherpe grapje. Helaas kom H2 niet lang geniet van deze voorsprong want een van richting veranderd schot valt in de 21e minuut over Jelle heen. 1-1. Hierna komt ala Alphonso Davies onze Jacobs erover heen gestroomd op linksback en hij geeft wonder boven wonder nog een goede voorzet ook. Deze wordt bij de 2e paal echter helaas niet binnen gewerkt door Breuk. Hierna verovert Breuk na een half uur spelen goed de bal waarna hij afgaat op de keeper. Zijn schot wordt geblokt maar komt bij Verstegen terecht, hij schiet via een verdediger de 2-1 binnen. Op de bank vroegen we ons af of zijn vliegtuigje kapot was want Verstegen was vrij ingetogen bij het juichen.

Kort na rust misschien wel de mooiste aanval van de wedstrijd waarin Verstegen Breukie vrij op de keeper zet, deze mist helaas. Zal hij die nacht alleen hebben geslapen? Je geloof het niet maar het zonnetje brak door op deze zondag middag en Knapen vond het maar lastig. Hij vroeg Matje nog de zon even uit te zetten maar dit lukt ook onze (afzwaaiende) top trainer niet.  Al met al houden we het goed dicht en maken we zelfs in de laatste minuut via Verstegen nog de 3-1, en ja hoor het vliegtuigje lijkt gerepareerd en Verstegen weet weer wat juichen is. Moebel, geblesseerd op de bank, mocht zondag de man of the match uitroepen: bij deze Clippers gefeliciteerd! Puiken wedstrijd gevlagd jongeman.

In de 3e helft volgen de rondjes (vanwege vergeten polo’s), teampakketten (vanwege niet gehaalde viltjes) ons om de oren. Met als kers op de taart een vaatje bier van trainert Bobby van H1 omdat er door de selectie 6 punten zijn behaald op deze dag. Bobby bedankt en dit kunnen we er wat mij betreft in houden. Overigens nog felicitaties aan Mini Knapen; hij maakte afgelopen zondag zijn debuut voor Helden 1, een speciaal moment voor deze jongen. Verder werd er veel gezopen en moest Appie nog even verantwoording afleggen, maar veel meer weet ik er niet meer vanaf helaas. Het enige dat nog even benoemd mag worden is dat De Sphinx toch op zo’n zondag wel war langer open mag blijven, ik wil de mensen niet uit Helden wegjagen maar de kapsalon bij de Verona zorgt daar ben ik bang toch wel zelf voor. Appie had er bijna 2 op.

Voor nu kan ik dus eindelijk onderbouwd zeggen; tot uiterlijk dinsdag! Zondag namelijk de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop in en tegen sportclub Irene om 11:00 op sportpark De Bakenbos. Tot dinsdag.