Houdini

Bieslo 2 (zon)

3e klasse E

12 mei 2019 11:30

Het hele seizoen kwam samen in de laatste seconden van een wedstrijd. Alles of niks. De dood of de gladiolen. Een seizoen van net niet. Maar deze keer net wel !  Een echte ‘zes-punten’ wedstrijd tussen twee degradatie kandidaten.

Bieslo weet nu hoe de ajacieden zich voelden toen Lucas Moura scoorde in de dying seconds. Dit keer was het onze eigen Joost ‘Lucas’ Opstals die de bal in de laatste tellen van de officiele speeltijd in het netje drukte na een assist van Dusan Suntjens.

Anyways, terug naar 11:30 op een zonnige zondag in Beesel. In de belangrijkste wedstrijd van het seizoen moesten we het doen zonder de beruchte Cowface, broeder Thijs en de nachtapotheker. Iets met familieweekenden. Lekker belangrijk dus. De A1 (JO19-1 heet dat op vandaag) had een groot deel spelers uitgeleend aan de selectie (verenigingsbelang zullen we dan maar denken) waardoor wij er nog ééntje konden lenen. Gelukkig niet de minste; de blanke versie van Winston Bogarde: Sjors M.

Deze keer zouden we het anders aanpakken. Niet zelf op voorsprong komen en dan inzakken. Maar tegenstander laten komen, laten scoren en dan op de counter. Met een sterk, snel en swingend middenveld werd er lekker one-touch gespeeld en was het zoals gehoopt Bieslo dat scoorde in de 12e minuut. 1-0. Niks aan het handje, Helden 3 scoort altijd. Dit keer in de 30e minuut. Wie anders dan onze eigen Huntelaar: Joost met een stiftje over de keeper op aangeven van Sam ‘Lasse’ Peeters :-P Bijna kwam Helden 3 ongewenst op voorsprong, Steef ‘Rommedahl’ Gielen stoomde op en kon zelf scoren maar legde de bal af op Dusan Suntjens die de kans vakkundig om zeep hielp.

In de tweede helft gewoon dezelfde tactiek. Niet weer zelf gaan scoren maar laat de tegenstander het spel maken en lange ballen naar voren, zeker met Moyer op rechts die de 60 meter in 3 seconden loopt als het moet. Gelukkig wist Bieslo al snel te profiteren van wat kleine foutjes en de 2-1 stond op het bord. Geen paniek, gemiddeld scoren we 2,1x per wedstrijd en de laatste weken is dat gemiddelde zelfs 3x per wedstrijd. In de 74e minuut zorgde Joost voor de gelijkmaker. Kat in het bakkie, wedstrijd doodmaken. Tijdrekken. Cornervlag. Blessures faken. Alles om dat puntje over de streep te trekken.

Werkelijk uit het niks was het toch weer Bieslo dat de bal in de 94e (!) minuut achter Roel schoot. 3-2 Bieslo dacht even een Spurretje te doen, maar in plaats van op de grond gaan liggen en opgeven zette Helden 3 nog één keer aan. De scheids vond het ook allemaal prima en liet nog even doorspelen (hulde !) In een alles of niks poging, met de laatste adem en de tong op de schoenen trok Dusan Suntjens de bal voor vanaf de zijkant waar Joost Moura bij de eerste paal opdook en met zijn Tor-instinct de bal binnen prikte. 3-3. Ralf ging na de wedstrijd bij de tegenstander nog even vragen of Joost de wedstrijdbal mee naar huis mocht nemen, maar dat werd niet op prijs gesteld.

3 punten los van de laatste plaats met nog 2 wedstrijden te gaan. Het is nog niet gelopen, vraag maar aan Kees Rijvers die ooit ging kaarten op een zondagavond…