Diepvries

Ysselsteyn 2

3e klasse E

28 oktober 2018 12:30

Op deze koude herfst/winterdag mochten we onze kunsten vertonen op het hoofdveld van Ysselsteyn. Iedereen leek goed wakker, zeker omdat de klok was verzet en het uurtje extra gebruikt kon worden om de kater weg te slapen maar voor sommigen was het een extra uurtje om nog meer alcohol te nuttigen…

De wedstrijd werd dus gespeeld op het hoofdveld in Ysselsteyn. Dit lag er mooi bij, strak en zonder kuilen. Je kon merken dat een aantal spelers van de tegenstander hier vaker op speelden… Doordat het 1e van Ysselsteyn die dag geen wedstrijd had konden we van het hoofdveld en van een aantal Ysselsteynse vedettes genieten. Voor Helden 3 was het dan ook geen wedstrijd tegen Ysselsteyn 2 maar eigenlijk tegen Ysselsteyn ½ . Onze vaste vlagger James zit in de lappenmand, maar de ook niet helemaal fitte Sam nam het over. Die stond al snel langs de kant te koukleumen en had het gevoel alsof hij in de diepvries lag. In de bus in de remise in Beringe bij Ruudje is het vast warmer geweest !!!

Toch begon Helden goed aan de wedstrijd en al snel werden de eerste kansen gecreëerd. Echter was het de tegenstander die het eerste doelpunt cadeau kreeg. Een ‘tikkie terug Jaap’ vanaf het middenveld werd op waarde geschat door de aanval van Ysselsteyn en Roel kon al snel vissen. Een paar minuten later was het een flinke dekkingsfout die er toe leidde dat het scorebord op 2-0 kwam te staan.  Tegen de verhoudingen in helaas, want Helden 3 bleef bij vlagen wel goed voetballen. De 2-1 hing in de lucht, ondanks dat Steef en Harm een dikke kans misten.  Even later werd onze Speedy Gonzalez na een rush in de 16 neergelegd : strafschop.  Omdat Joost en Piëters op de bank zaten was het Sunt die deze zou gaan nemen.  Hij staat nu weer onderaan op de lijst, hij miste de pingel… (of was het de keeper die een geweldige redding had ?)

In plaats van 2-2 was het net voor de rust Ysselsteyn dat de marge naar 3 bracht. Waar we in Swalmen nog de achterstand te danken hadden aan onszelf was het deze keer lastiger, voetbal was goed maar sommige tegenstanders net een maatje te goed voor ons. Rond de 60e minuut was het tijd om wat vers bloed in het elftal te zetten. Joost zou voor Thijs invallen, maar Joost had zijn shirt in het kleedlokaal laten hangen. Ondertussen dat Joost zijn shirt was halen voelde Thijs de wissel al aankomen. Hij schatte een lange bal van Sunt op waarde in en legde de bal achter de keeper 3-1. Even later was het toch weer een fout aan onze kant die zorgde dat de marge weer op 3 werd gezet 4-1.  In de slotminuten schoof Joost nog een voorzet van Remco binnen : 4-2 eindstand.

De komende 2 wedstrijden spelen we thuis tegen directe concurrenten op de ranglijst. Zes punten zijn welkom om weer even wat afstand te nemen !