Veul Kruumels maken ouk unne taart.

VV Kessel 4 (zon)

26 november 2023 10:00

MFH Peeters

Sportpark De Rode Egge
Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

VV Kessel 4 - VV Helden 5
26-11-2023, 10.00(!)

Goedemorgen gewaardeerde lezer, bedankt dat jullie weer de moeite hebben genomen om 5 minuten uit jullie dag mijn gebrabbel te lezen. Gister stond de kraker van het seizoen op het programma: De roeije tegen de blauwe, en dan bedoel ik niet Grashoek. Een kraker van jewelste, die de vorige keren hebben geleid tot een winstpartij voor de mannen uit Helden. Als er gekeken wordt naar de stand was Helden op papier ook de favoriet, wat kon er nou misgaan? Alles. Kessel had zichzelf al met 0-1 achter gespeeld door de avond van te voren de herenzittingen te organiseren, dit resulteerde natuurlijk in de nodige doffe koppen bij de kesselse, alleen onze interim kessel inwoner Tinus was vanuit H5 daar aanwezig. Deze zondag moesten we natuurlijk weer met speciaal vervoer naar de Red Eggs, en ditmaal was het de huifkar die uit de loods werd getrokken. Met frisse tegenzin en een kleine kater gingen we richting Kessel, met chauffeur Gibson Gabson. Aangekomen op de Red Eggs zagen we al dat het veld er beter bijlag dan de vorige keer dat we daar waren. De selectie van gister bestond uit alleen maar eigen spelers, maar we moesten wel onze kapitein Hille missen, die had het te druk met de kerstbomen. Ook Opa Beeks was nog steeds niet fit genoeg om het sterrenensemble te helpen. Volgens Roelie ligt het aan de soort Fysio die Beeks heeft, die hem alleen maar happy endings geeft... Suntjes kan je dit bevestigen? Ik zou deze week weer eens willen vermelden dat iedereen zijn bed heeft drooggehouden maar helaas is dit weer niet het geval.

Genoeg onzin, tijd voor voetbal. De wedstrijd begon fenomenaal toen we in de 3de minuut al de 1-0 om de oren kregen, een bal die naar mijn mening wel gepakt kon worden door Biggel. Helden begon stroef aan de wedstrijd en liet de touwtjes makkelijk vieren, zodat de katerkoppen uit Kessel te makkelijk kansen kregen. Het dieptepunt werd bereikt toen we ook nog de 2-0 om de oren kregen bij een corner, die de kale spitta van Kessel moeiteloos in de netten kopte. Vanaf hier werd het gelukkig wel beter en Helden begon kansen te forceren aan de andere kant. Dit resulteerde dan ook in de 2-1 van Skibidi Lier, die de bal netjes achter de keeper werkte met een lekker schot. Na 42 minuten floot de scheids af voor rust, iets wat we nog nooit eerder hadden meegemaakt, maar alá. In de rust kwam de donderspeech van Robbie de Kip weer naar boven die we zelfs in de kantine konden horen. Er moest gewonnen worden in Kessel, punt.

In de tweede helft was het Helden die de kansen kreeg, er werd feller gevoetbald en Helden was aan de winnende hand. Kessel wist wel nog eerst de 3-1 te maken door weer een onnodige goal van een vermoedelijke selectiespeler. Helden moest gas gaan geven om deze achterstand nog schoon te poetsen. Na wat discutabele buitenspelbeslissingen van de scheidsrechter die trouwens erg veel weg had van de liefdesbaby van Wesley Sneijder en Herman den Blijker, was het toch Boney die een wereldgoal maakte en de stand op 3-2 zette. Met nog 15 minuten te gaan was er alle tijd om nog een keer te scoren, maar hier had Eer weinig zin in. Eer (die de tijd voor de scheids moest bijhouden, vraag me niet waarom) had geen zin in een spannende pot en liet ook deze helft weer eerder dan 90 minuten affluiten. Hoe ik dit weet? Ik hou elke helft de tijd bij om de timestamps van belangrijke momenten te noteren. In de eerste helft werd er na 42 minuten (zonder uberhaupt de extra speeltijd mee te rekenen) afgefloten, en in de 2de helft na 89 minuten, ook weer zonder blessuretijd. Misschien loopt de tijd in Kessel wat sneller, maar de heren uit Helden vonden dit erg apart, zelfs de Haelense Slager was pissig, iets wat ik nog nooit gezien heb. Gelukkig is er een ding wat verbroederd na een pittige pot voetbal, en dat is Bier.

Na de wedstrijd hebben we dan ook weer gewoon met zijn alle pils gezopen en waren de zorgen allang vergeten, wel moet ik melden dat de opkomst voor een dergelijke kraker als deze vanuit kessel zeer treurig was. Matige was na een uur al weg met zijn vrouwtje, en ik telde na 1,5 uur in de kantine nog maar een 5tal aan rood/zwarten. Dan moesten we zelf maar dubbel drinken. Eerst in de kantine, maar toen daar ook niks te doen was maar even in de Boesjer, hier was het ook niet bepaald druk. Het dorp waar normaliter elke voeg van de kroeg gevuld is met Kesselnaren was gister erg treurig. Bij de return in Helden zullen we de Kesselnaren even op sleeptouw nemen. Na de Boesjer nog even naar de Pool geweest om vervolgens af te sluiten bij de Tram, super.

Volgende week tegen die kutKepelse, dus stay tuned!

- De Romige Reporter