Helden 5 kietelt Irene en BoulderBiggie houdt de 0!

Sportclub Irene 5 (zon)

7 april 2024 10:00

D.J. Liezenga

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN

Sportclub Irene 5 - Helden 5
7-4-2024, 10.00

Goedenavond geliefde lezers en lezerinnen, dit weekend stond er weer een kraker voor de deur, namelijk de pot tegen Irene 5, waar we een aantal jaar geleden nog tegen Irene 11 speelden, zijn we de ranglijsten opgeklommen en mogen we tegenwoordig voetballen tegen het 5de elftal van de club. Zaterdag waren de meeste heren te vinden bij het sjabbenbal van het jaar: het feest van Mike Kanders in Switch. De RR was taxi die avond en elke keer dat ik erlangs reed, verbaasde ik me weer hoeveel "net iets te zonnebankbruine, haar strak naar achter, philip plein achtige typetjes" ik tegenkwam. Over de hele Molenstraat liepen er mensen die ik nog nooit had gezien, sommige hadden ook hun kinderen meegenomen, die mooi in hun trainingspak door Helden liepen, terwijl pap en mam samen een fles grey goose aan het leegtanken waren, in een woord: gezellig! PS. ik heb zelfs gehoord dat al redelijk vroeg op de avond de Pils op was bij Switch!? Hoe krijg je dat voor elkaar?
De vertrektijd was dan ook niet mals toen de heren al om 8.55 aan de koffie zaten bij cafe de Pool, waar nog even de schandalen van de dag ervoor werden besproken. Snorbert en BSD waren (voor dave dan ) zoals gewoonlijk de tijd vergeten, en kwamen iets later aan.

Aangekomen op het sportpark van Irene, maakte de heren zich klaar voor de warming up van de eeuw, waar ik zelfs Herm en Hille op de voorvoetjes heb zien rennen, toen ik mezelf daarna even in de arm kneep, bleek het toch echt waar te zijn. Graag nog even een oproepje aan de voetbalclub: we snappen dat wij als arbeidersteam vaak niet worden meegenomen in luxe goederen of activiteiten, zoals trainingsshirts, vaten bier, lunches op de club, teamuitjes, en ga zo maar door, maar we zouden graag wel een keer nieuwe ballen en shirts willen, die vallen uit ellende nog net niet uit elkaar. Daarna kunnen we het ook een keer hebben over een pre-match lunch op de club, met bijpassende pre-match t-shirts.

Voor het eerste fluitsignaal hebben beide teams 1 minuut stilte gehouden voor Hai Teeuwen, die afgelopen week helaas plotseling is overleden. Namens heel Helden 5, wil ik graag Mandy, Sharon, Loek en de rest van alle familie en vrienden van Hai condoleren en sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Als geliefd lid, oud voetballer en trouwe supporter was "Hayke" niet weg te denken van de voetbalclub, waar hij overigens al lid van was sinds 1965. Hai was een echte blauw-witte en zal dan ook erg gemist worden.

Onze mannen waren sinds minuut 1 scherp en wisten direct de overhand te voeren op de Tegelse. Zoals succescoach RijkeRop in het kleedlokaal aangaf, moeten we gewoon spelen zoals we het eerste half uur tegen Egchel hebben gespeeld: veel kietelen, en een beetje gefriemel. Degene die helemaal on fire was, was onze Ijzeren Thijs, die in de 21ste minuut EN ook de 22ste minuut goed was voor 2 goals! Ik heb in de wandelgangen wel eens gehoord, dat ze bij fam Peters een lange tijd aan de droge bammetjes hebben gezeten, zou dit daar invloed op hebben gehad? Voor de rest was het een best wel saaie wedstrijd om eerlijk te zijn. Het enige hoogtepunt wat ik nog kan benoemen is de assist van FriemelFrans, die een strakke voorzet gaf op de verdediger van Irene, die hem daarna vakkundig wist in te koppen (in eigen doel), dat maakte de stand 3-0. In de tweede helft gebeurde er eigenlijk helemaal niks, Helden was een stuk beter, maar scoren kwam er niet meer van, ik denk dat de heren wel voldoening haalde uit de 3 goals van de eerste helft. Langs mij op de bank zat na lange tijd weer eens oudgediende Beeksie, die na een heus kooigevecht vorige week, rond moest lopen met 2 voelsprieten, of beter gezegd antennes, hij kon er namelijk de duitse radio mee ontvangen. Volgens Beeks waren het toch echt hechtingen, die hij nog even in moest houden. Aan de andere kant zat de man van de knaken, en nee het is niet Rob, het is Gibson Gabson. Ik merkte dat ons geliefde Adex weer een duwtje in de goede richting nodig heeft, dus ik zal de magische woorden nog een keer herhalen: KOUP DIE FUCKING MATRIJZEN! Ik zal de factuur naar je sturen Jeroen!

De derde helft werd ingeluid met de standaardmaaltijd als we in Tegelen hebben gevoetbald (en stiekem ook veel andere dorpen), de Mcdonalds. Na wat geknaag en geklaag over de sauzen, plastic bekers en de nieuwe menu items, was het dan tijd om een stuk of 30 gerstensmoothies in de huig te mikken, zoals SilkySmooth dit zo mooi kan zeggen. De RR moest zijn mietjeskaart helaas trekken in de kantine, in verband met het nodige schoolwerk, maar op de snapchats te zien heb ik een mooi feestje gemist. Tot mijn spijtige verbazing, moest ik onze leider Tinus zien in het sektekringetje, tijdens de sektedans. Ik ben dan ook zeer betreurd en teleurgesteld in Tinus, en de heren van de elite die hem dit zwarte gat hebben mee ingetrokken. Ook hoorde ik dat er een opstootje was met onze notaris, hier hoor ik graag nog meer over!

Aankomende week staat een thuispot op de planning, om 10.45. Zien we jullie daar?

- De Romige Reporter