Loek laat oogscheetjes en Tinus op jacht in Beringe

VV Baarlo 3 - VV Helden 5
15-10-2023, 12.30(!)

Gewaardeerde lezers en lezerinnen! >
Voor vele zal het vandaag een ochtend zijn waarin er gestreden zal worden, namens alle verslaggevers (buiten shendo die zijn verslag waarschijnlijk volgend jaar een keer zal uploaden) wensen we jullie dan ook een goede maandag toe en hopelijk hoeven jullie niet te hard te werken. Aangezien de RR nog studeert, geniet ik van een welverdiende vrije herfstvakantiedag. Ik ben nog steeds aan het dromen over de wedstrijd van gister, waarin we hebben laten zien dat we ook echt kunnen werken en voetballen, en dat Helden 5 niet alleen maar van vrouwen versieren/bier drinken/eten houdt! Het begon allemaal op zondag rond een uur of 11.30 (veel te laat inderdaad) bij de Pool. Iedereen behalve Sunt was netjes op tijd en we konden aanstalte maken om richting Baarlo te gaan. Loek (die met 2 bedrijven), Boney en de RR hadden het geluk dat ze met Taxi Henk meekonden richting de Meeren, Gibbie (Taxi Henk) had zijn paradepaardje uit de garage getrokken om mee te reizen richting Baarlo. Aangekomen op de Meeren zagen we vanaf een afstandje dat Skibidilier al rooksignalen aan het blazen was met zijn rookmachine, we wisten precies waar we moesten zijn. Over rookmachines gesproken, agent in opleiding Rijks heeft er dit weekend weer een schepje bovenop gedaan, jezusanus wat is det dink groot. Helden 5 kampt nog steeds met de levensbedreigende blessure van Opa Beeks, die de afgelopen weken teveel gedanst heeft, hopelijk is hij snel weer de oude. Omdat het al middag was toen we aankwamen in Baarlo, voelde de technische staf zich verplicht om alvast een goudgele rakker uit te testen in de kantine, een goudgele rakker uit een hardplastice beker welteverstaan, dat is hetzelfde als neuken met condoom: net niet.

Aangekomen bij de wedstrijd waren we al op de hoogte gesteld dat het 3de van Baarlo zou winnen van het 2de van Baarlo, dit zorgde al voor enige discussie en de afgelopen uitslagen van de Rood-Zwarte waren ook niet mals, 14 goals uit 2 potten. Er moest gestreden worden vandaag en niet zo'n beetje ook. Baarlo mocht dan wel de jonge technische voetballers hebben, Helden heeft Biggie. Zonder te dollen, we moesten vol gaas geave om vandaag die 3 punten mee naar huis te nemen. De wedstrijd begon dan ook precies hoe je hoopt dat ie zou beginnen, een tegengoal in de 3de minuut, super. met 1-0 op het scorebord moesten we direct 3 tandjes harder gaan spelen. Maar gelukkig deden we dat ook! in de 17de minuut viel dan ook de 1-1 door George Josten met een assist van RotteRooieMax (of Skibidilier, graag onderling uitvechten). Met een frisse kick van adrenaline gingen we direct nog harder werken en 2 minuten daarna wist onze Boney de 1-2 te maken door een mooie assist van de Haelense Butcher, hoppa. Baarlo had de meeste kansen maar wist ze zelf niet af te maken, Helden was de ploeg die harder werkte maar zichzelf niet wist te te belonen. Dit resulteerde dan ook in de 2-2 na 25 minuten speeltijd, een hoge bal die Biggie nog aanraakte, maar toch achter in het net viel. De rest van de eerste helft was niet heel spannend, beide partijen kregen kansjes maar Helden moest duidelijk harder werken om dezelfde kansen te creëren. Zoals je het graag ziet was er dan nog wel een lichtpuntje in de laatste minuut voor rust, een goede corner van Jilles viel door de handen van de keeper, via het hoofd van de keeper op het hoofd van SkibidiLier die de 2-3 maakte voor rust, gaas!

In de 2de helft werd er weer hard gewerkt en het ging erg gelijk op. De aanval van Baarlo was van behendige aard en wist hier en daar wel eens het doel te vinden, alleen zaten er geen scherpschieters tussen die een verschil in stand konden maken. Helden kreeg minder kansen, maar was wel gevaarlijker in de kansen die we kregen. Op de bank was het weer ouderwets sjeale wazel verkopen, waarin we gister weer wat nieuws hebben geleerd: oogscheetjes laten, graag Loek raadplegen voor uitleg. Ook kwamen we erachter dat Gibbie schattige bijnamen heeft voor zijn vriendin, of zoals hij haar noemt: de vrouw of die vrouw van mig. Tot de laatste minuut was het spannend, omdat we maar 1 goal voorliepen op Baarlo, totdat we in de 90ste minuut een terechte penalty kregen door een goede actie van Boney. Helden wist de trap van de 11 meter te benutten en zette de stand op 2-4, dit was dan ook de eindstand!

Woorden kunnen niet beschrijven hoe gelukkig dat we waren met onze eerste 3 punten van het seizoen, dit moesten we dan ook maar eens gaan vieren bij de kermis in Beer-Inge. Na eerst even te hebben gelunched en gedronken bij de Pool, zijn we (lees: de meeste) op de fiets gestapt richting de Nabber om daar wat sjandalen te maken. Het bier smaakte goed en het zelfvertrouwen lag hoog. Zoals Herm zou zeggen; we hebben er weer n stuk of 30 gehad. De rest van de avond wil ik graag overlaten aan het fotoverslag, want beelden zeggen meer dan 1000 woorden! Tevens heb ik deze week een primeur in het verslag, zoals de meeste al gezien hebben, hebben we deze week een polletje onder het verslag. Hiermee wil ik eens meten hoeveel mensen het verslag lezen, dus als u dit leest: vul AUB dat polletje ff in! Mochten jullie dit leuk vinden zal ik wekelijks een nieuw polletje plaatsen.

Graag zien we jullie volgende week bij een nieuwe pot!

- De Romige Reporter