Det 't mer snel Kermis is!!

Reuver 4 (zon)

14 april 2024 10:45

Anoniem

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

VV Helden 5 - Reuver 4
14-04-2024, 10.45

Mede-blauwhartige, het is dinsdag, de dag dat we ons vaak al iets beter voelen dan de maandag (voor de meeste), zondag hebben we met zijn alle weer ons best gedaan om een beschamende hoeveelheid pils in de huig te mikken, voor de RR is dit goed gelukt. Zondag mochten we aantreden tegen de koploper van de 6de klasse: Ruiver, waar we Oppe Ruiver ook al flinke pakkies hadden gekregen, kwamen de mannen in oranje zondag naar het pitoreske Kerkeböske om ons een kopje kleiner te maken. We kregen hierbij ondersteuning van 2 buitenstaanders, want onze 18 koppige selectie is de afgelopen weken flink uitgedunt; GekkeGerrit ging rondjes rennen in Rotterdam, Beeks mag nog niet spelen in verband met zijn voelsprieten, Max moet de komende weken vloeibaar eten omdat hij 4 schroeven in zijn mond heeft, en onder andere Capitano Hillen moest het speelveld ruimen door een blessure. Gelukkig waren HompieHempen en Glenn niet de beroerste om ons team te ondersteunen.
Met 0 late spelers was de weg richting het kleedlokaal snel te vinden, waar nog even de wazel van het weekend in werd besproken. In de kantine werd met de TC en de blessurebank de pot tegen Ruiver voorbereid. Tijdens de warming up kwam tot het licht dat Beeks deze week een boete op de mat had gekregen, voor te knap zijn. Helaas is deze boete nog nooit in de brievenbus van nummertje 66 gevallen.

De pot begon best wel goed eigenlijk, dit was een zwakker Ruiver voor mijn gevoel dan een half jaar geleden. Helden kreeg kansen en wist ook daadwerkelijk gevaarlijk te zijn in de 16 van de tegenstander, alleen tot een goal kwam het niet voor George (0 goalen) Josten en Luuk Wagner. Op de bank was ondertussen het sjeale wazel gehalte tot op een maximum, met aan de linkerkant van mij Hillen en aan de rechterkant onze Beeksie. De beste man had smorgens nog een lekker vers broodje gesmeerd (filet american, kaas, spek en liefde), die hij voor de neuzen van ons ging verorbenen. Ook kwamen de uitspraken als: "Van un ruwe diamant unne gladde paling maken" en "Hea lut de cheese neet van t bread eate" op tafel. Helaas moest topshotta Sunt het na een paar minuten al begeven door een blessure in zijn been, gelukkig is hij fysio, dus kan hij zichzelf even goed onder de loep nemen deze week, zodat hij er zondag gewoon weer is. Na deze onzin begon het goalenfestijn, helaas wel aan de verkeerde kant, in de eerste helft kregen we maarliefst 3 goalen tegen die ervoor zorgde dat de stand bij rust 0-3 was. Wel mag er een compliment gemaakt worden naar de nog jonge scheids; waar veel arbiters ons niet meer willen fluiten, stond deze jongenman er op zondagochten 10.45 stipt met goede zin en heeft een top pot gefloten, Chapeau!

De tweede helft was helaas niet veel anders dan de 2de helft van de eerste helft. Waar Heldens sterk begon, en Ruiver de touwtjes liet vieren in het eerste deel, was Helden niet meer zo scherp en liet het te gemakkelijk ballen door die daartoe weer tot goals leidde. Wel heet Luuk Wagner nog een nette eretreffer gemaakt, die ervoor zorgde dat de eindstand na 90 minuten op 1-5 kwam. Geen rottigheid dit potje, op een kleine woordewisseling van George en de slanke Geoffrey van Loenen (zoek maar op, goeie gast).

Daarna was het dan tijd om oud en vertrouwd de kantine in te duiken voor die beloofde slordige 30. ZZP'er Daan "SexyLion" van Leeuwen kwam ons vergezellen en heeft zelfs al door laten schemeren dat hij volgend jaar het shirt weer aan wil trekken voor onze mannen. Tinus, Sjers en Robbie zijn as we speak in beraad en zullen hier nog op terug komen. Na de kantine uitgespeeld te hebben zijn we nog even naar de Pool gegaan, waar de rest van Helden uithing. Topweer, goed smakende Pils en sjeale wazel, wat wilse nog mier?? Inderdaad: de Tram! Een geslaagde zondag!

Om maar even de olifant in de kamer te benoemen, heb ik hier nog een statement vanuit een hele hoop mede blauwhartige (niet alleen van Helden 5):

Disclaimer: wij keuren geen specifieke mensen af, dit is ook niet onderdeel van de ludieke en joviale strijd tussen de elite en de arbeiders, maar we keuren wel specifiek gedrag af. Dit is dan ook geen persoonlijke aanval, meer een mededeling naar het bestuur (of degene die daarover gaan), omdat we daar niks over horen.

Al sinds dat wij op de voetbalclub komen (denk hierbij aan 5 jaar oud), zijn wij blauw-witten. We zijn trots op onze club en alles wat het bereikt heeft. Andere clubs kunnen vaak jaloers zijn op hoe goed wij de zaakjes op orde hebben op Kerkeböske. Soms maken mensen fouten, begrijpelijk. Maar geweld/ruzie maken is iets wat wij op onze club niet horen te accepteren en niet moeten accepteren. Helden staat (terecht) altijd vooraan bij het delen van successen en overwinningen, maar moet naar onze mening ook van zich laten horen als er problemen zijn. Wij spreken altijd vol lof en trots tegen buitenstaanders over onze mooie club, hoe saamhorig we zijn en hoe gezellig het bij ons is, laten we dit in de toekomst ook doorzetten.

Om het verslag op een positieve noot te eindigen: Helden 1 wordt dit weekend hopelijk kampioen, proficiat heren en succes zodag!

Een Heleboel Romige Reporters