Lig neet zoe te Melke man Dodo!

MVC'19 5 (zon)

8 oktober 2023 10:45

M.L.P. Heijnen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

VV Helden 5 - MVC'19 5
8-10-2023, 10.45

Dag Maten en Snackfanaten!

Het is weer maandag, dat betekent dat jullie je belabberd voelen (als het goed is)! Gister was namelijk SuperSunday op de club, en daar is duuchtig gelurpt. Aan de standen te zien waren wij het enige team dat nog enigzins een puntje mee naar huis nam (vaandelteam). Het was een rustig weekend voor de mannen van het 5de, en heb daarom ook geen gekke verhalen van het weekend gehoord. Onze opa van het team Wilhelm had zich wel afgemeld zonder goede reden, hij was namelijk zaterdag naar een oktoberfest geweest in Haren, om vervolgens zondag niet op te komen dagen, schande! Het enige frapante verhaal wat ik moet delen is dat Youri George Josten dit weekend een hattrick heeft gemaakt, en dan niet op het veld. Hij (en nog een aantal andere mannen uit ons team) vinden het lastig om na een avondje drinken de weg naar de sanitaire voorziening te vinden, tot grote ergernis van de vrouw des huizes. Ik weet niet hoe het komt dat ons team daar meer last van heeft dan andere teams, maar ik hou me erbuiten.

Zondagochtend 9.50 en iedereen zat netjes in de bestuurskamer voor de jaarlijkse vergadering met koekjes. Na een mooie speech van Robbie konden we met goede moed richting het lokaal om ons voor te bereiden op de zware pot die zou komen tegen Maasbree. Na een sterke warming up van de blauwhemden mochten we aantreden op veld 2, wat naar mijn mening een best wel prima veld is. Aangekomen op het veld viel het de RR op dat er wel verdacht veel kinderen aanwezig waren. Ik ben daarom ook serieus aan het overwegen om kindermerch in het leven te roepen voor H5. Mats, Gies, Pleun, Funs en ga zo maar door. De dreumels van de teamleden van het 5de moesten allemaal aanzien hoe hun vaders niet konden winnen tegen een zwak Maasbree. Met enige schrik door de winst van Bree tegen Egchel 1 gingen we dan ook het veld op, maar na een aantal minuten kwamen we er al achter dat deze schrik nergens goed voor was en dat Egchel waarschijnlijk gewoon bagger is. Helden was goed aan het voetballen en kreeg zeker wat kansjes. Bree daarentegen was amper in de aanval en moest er hard aan trekken om Biggie te testen. De eerste goal viel dan ook aan de goede kant van het veld in de 24ste minuut, Gekke Gerrit gaf een mooie "sweaty" pass op Boney die hem op zijn plaats weer netjes in de goal werkte, 1-0. Helden was goed bezig en was niet de hele tijd aan het Melken op de rest (vraag Robbie maar wat dat inhoud). De eerste helft was dan ook gedomineerd door de blauwen en het vertrouwen in de 2de helft was groot. Maar zoals wel vaker, kan Maasbree 1 kutkans krijgen en de hele wedstrijd staat weer op zijn kop.

2de Helft was dan ook prima, tot de 60ste minuut. Maasbree kreeg steeds meer kansjes en Helden maakte niks af. Op een dag dat alles goed gaat moet het natuurlijk ergens weer fout gaan, in de 64ste minuut kreeg Maasbree de bal met gelukkig op de slof in de 16 en maakte de 1-1, tamme. Helden begon paniekerig te voetballen en miste alle kansen. Er stond 1 vent bij MVC in de verdediging die groter was dan de rest van Helden, dus wat doe je dan als Helden, je speelt acties uit en gaat niet alles blindelings voorgeven, FOUT. Helden speelde alle ballen door de lucht en 99,8% van de ballen kwamen recht op de bullus van die ene verdediger, manman. De wedstrijd eindigde dan ook in 1-1 en we hadden gewoon moeten winnen vandaag. Gelukkig deden de buren op veld nog slechtere zaken en gingen er met 0-3 af tegen kepel, een nog grotere schande.

Voor de rest van de SuperSunday wil ik verwijzen naar het verslag, manman wat was dat weer een slagveld. Notitie aan het bestuur: laat niemand van Helden 5 zo'n supermarkt pakket winnen, dat eindigt altijd in een vetzooi. De theezakjes, lasagnebladen en mariakoekjes zaten in elke gleuf, glas en gat wat je maar kon bedenken. Er is dan ook weer duuchtig veel gelurpt en het was dan ook een geslaagde zondag. Tevens heb ik vernomen dat mijn collega RondbuikigeReporter Andy het stokje heeft overgedragen aan SilkySmoothOperator Sillekes, welkom in de wereld van reporters waar objectiviteit hoog in het vaandel staat! Rond een uur of 7 was het bier dan ook op en moesten er noodtroepen worden opgeroepen zoals de Pool en Bottledservice, bedankt voor het snelle handelen! De rest van de derde helft is te vinden in het fotoverslag, of je had er zelf bij moeten zijn.

Tot volgende week in Baarlo en succes met deze Dramaandag!

- De Romige Reporer