Slecht veld, Roze coke en un bruudje ei.

BEVO 3 (zon)

Mark Thijssen (afstandschot)
Sam Peeters (schot)

12 november 2023 10:00

J.A. Minten

Sportpark Beringe Buiten
Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Gooooooeeeeeedemorgen beste lezers!

Het is weer tijd om 10 minuten van jullie waardevolle tijd in pikken op deze regenachtige woensdag. Na een week verlof mag Helden 4 vandaag aantreden tegen Beringe! Onze vriend Jules kwam met het top idee om een ontbijtje te plannen voor de wedstrijd, Normalieter ben ik hier niet vies van maar als de wedstrijd om 10:00 begint is 8:30 verzamelen bij Café de Pool toch wel vroeg. Top trainer kwam er al snel achter dat hij niet de meeste schade had opgelopen. Een voor een kwamen de mannen met een kater van 11-11 binnengewandeld. Onze staf had zich bijna volledig afgemeld. Jupiter Totti en Slechter Geuij hadden zich in Gent verschuild voor de carnaval. Beunman Don had een feesje van de Beunfabriek en Vlagger B zit in Denemarken varkens te kijken. Ook onze keeper had andere plannen en er moest voor een van de belangrijkste posities vervanging geregeld worden. Na het contacteren van de A1,A2,A3,Sjengovic,Roelie en Knip kwam collega trainer Rijke Rob met een top idee. Joey P zou wel willen keepen maar dan hadden ze graag een speler terug. Natuurlijk geen probleem voor Toptrainer want met 14 fitte krachten werd Yassin verenigd met zijn oude broeders van toenmalig Helden 7 en zo had Helden 4 een Prima vervanger onder de lat staan.

Om precies 8:35 werden de motoren gestart en kon deels van Helden 4 zich verplaatsen richting de Zelen. Mede door de hulp van de vriendin en schoonvader van Jules werden de bierbuikjes gevuld met eieren en spek. Nogmaals bedankt voor het ontbijtje. Ook werd duidelijk dat onze goalgetter Slaap naar Colombia op vakantie gaat. Maen had vervolgens nog een leuk feitje over Colombia namelijk: ‘’Doar hebben ze roze coke’’. Vervolgens werd er nog gegrapt of Slaap een souvenir mee kon nemen. Normale mensen snappen dat dit natuurlijk niet kan maar als u Slaap kent heeft hij toch even nagedacht of dit echt niet kon.

Inmiddels omgekleed in het lokaal haalden de trainer in de speech nog even aan dat Helden 4 toe is aan 3 punten en dat het vandaag zeker mogelijk was. Onder de warming up werd meermaals afgevraagd waarom het niet afgelast was. Het veld leek meer op een omgeploegd preiveld dan een voetbalveld. Om 10:00 mochten we dan eindelijk ons best gaan doen voor de eerste 3 punten van het seizoen. De mannen in de wei hebben goed geluisterd naar de donderspeech en lijken er veel zin in te hebben. Met een mooie goal van Slaapie komt Helden 4 op 1-0 voorsprong in het koude Beringe. Helden 4 laat eindelijk zien wat het waard is en speelt, ook naar verbazing van de toeschouwers aan de zijlijn, goed voetbal. Al snel word duidelijk dat ze in Beringe ook wakker worden en scoren heel snel achter elkaar 2 doelpunten. Helden kijkt wederom tegen een achterstand aan. Trainer denkt weer aan de donderspeech totdat de blauwhemden net voor rust gelijk maken. Dit doet de thee (zonder suiker) toch iets lekkerder smaken.

Iedereen in het kleedlokaal is het erover eens dat hier dan toch de eerste punten behaald moeten worden. Vol goeie moed gaat Helden naar buiten en begint aan de 2de helft.

Onder toeziend oog begint Helden zeer matig aan de laatste 45 minuten en is er niks overgebleven van wat Helden 4 in de eerste 45 minuten liet zien. Niet alleen de mannen langs de kant hebben dit in de gaten maar ook Beringe zelf. Snel achtereenvolgend scoren de roodhemden 3 keer en kijkt Helden 4 uit naar een doelloze achterstand van 5-2. Het waren ook geen mooi uitgespeelde kansen van Beringe maar alleen maar goals ontstaan door fouten van de mannen in het blauw. Helden krijgt wel nog hoop door nog 2 kansen mooi uit te spelen en ziet hoop nu het inmiddels 5-4 staat. Even voor de duidelijkheid we zijn nog steeds aan het voetballen en niet aan het korfballen. Gelukkig voor Beringe hebben ze het beter voetballend Helden de laatste 15 minuten nog kunnen afweren en werd er na 95 minuten spelen keurig afgefloten.

Helden 4 liep als natte honden naar het kleedlokaal. Toptrainer sluit samen met Mikey af onder het genot van een biertje en hebben het nog even over de wedstrijd ‘’Het zal toch wel unne kier ozze kant oetvallen’’.Op de derde helft is weinig aan te merken. Er werd onder het genot van een gerstenat gekeken hoe Ajax punten verspeelden in Almere. Ook kwamen Jupiter Totti en Slechter Geuij nog even kijken of er vrouwelijk schoon aanwezig was maar dit mocht helaas niet zo zijn.

Aankomende week hebben de mannen van Helden 4 vrij en kan Prins Sam Peeters rustig uitslapen na het prins uitkomen. Un week later mogen we proberen om tegen Reuver wel punten mee te nemen naar Helden.

Tot de volgende,

SilkySmoothOperator Sillekens