Bouillionblokken party in de pretflat en voetballes voor Helden 4.

Venlosche Boys 2 (zon)

28 april 2024 12:00

T. Arslan

Sportpark Merelweg
Nachtegaalweg 4
5915BV
VENLO

Welkom trouwe volgers van Helden 4, alleen maar bier. Ik hoop dat jullie afgelopen maandag de F5 toets heel hebben kunnen laten, er is namelijk geen verslag geschreven. Dit komt niet omdat ik geen zin had om er een te schrijven, maar de wedstrijd werd afgelast. Blijkbaar had Hans hiervoor het team gekozen dat de minste kans had op 3 punten. Als we achteraf terugkijken op dit besluit had hij beter een ander team kunnen aflassen. Omdat er ook veel dingen wel door zijn gegaan rondom Helden 4, neem ik jullie even mee terug naar 21 april.

Totti had nog een ontbijtje te goed aan het team. Ook bij afgelasting van de wedstrijd, ging dat natuurlijk gewoon door. Op het menu stond aspergesoep, knakworsten en toetjes. Van die toetjes waren er alleen niet meer veel over. Dit omdat de bewoner van de pretflat hier ‘s nachts zelf al aan begonnen was. Over de soep kan ik niks verkeerds melden. Normaliter is bij Totti de soep een boullionblokken party met wat voorgesneden groete, maar vandaag was het wel échte aspergesoep. Betreft de knak mochten de mannen ook niet klagen. Het waren namelijk echte Limco knaks! De kenner weet wel waarom deze zo goed zijn. Zelfs over de hoeveelheid knak was niks negatiefs te melden. Zoals Mikey al zei: ‘Die potten zien net zoe groet als miene kop.’ Of de potten waren dus redelijk klein of Mikey heeft gewoon een dikke kop. Oordeel zelf maar. Na het heerlijke ontbijt zijn we met een delegatie naar onze collega's van Helden 2 en "arbeidersteam" Helden 5 gaan kijken. In de rust smaakte ze ons zo goed, dat we er meer moesten drinken om te kijken of ze echt zo lekker waren. Helaas hebben we de 2de helft door bovenstaande reden niet meer gehaald. ‘s Middags kon ons vaandelteam dan eindelijk kampioen worden. Alleen miste ze in de laatste minuut een penalty. Door het resultaat van Meterick laat dit kampioenschap toch nog even op zich wachten. Misschien was het ook niet zo slim om voor de wedstrijd alles al te versieren, aangezien de daad nog bij het woord gevoegd moest worden. Gelukkig kunnen de slingers blijven hangen, want bij het behalen van 1 punt met de barbeque zijn ze dan toch officieel kampioen. Dus Hans misschien had je toch beter Helden 1 af kunnen lassen. Rond de klok van 6 verplaatste het meerendeel van het volk zich vanuit de kantine richting de kermis. Hier mocht Donnarumma de beurs nog even trekken want er wachtte nog een vaatje bier voor Helden 4. Ook Totti moest bier halen tot 19:00. Dit was een van de vele straffen die hij door het seizoen  heen heeft opgepikt. Maar zoals Totti zelf zegt: ‘Ik bin good in beer halen want ik heb um altied als irste leeg.’ Na nog meer onzin en bier werd het een wazige terugweg huiswaarts.

Door naar 28 april. Venlosche boys 2 of 1 staat vandaag op de planning. Ik hoor u al denken, waarom Venlosche boys 2 of 1. Na afloop van de wedstrijd, liepen er verdacht veel spelers bij Venlosche boys 1 de kleedkamer in. Vandaar de verwarring. Door naar de wedstrijd, zoals jullie hebben kunnen zien zijn de Venlosche boys de laatste tijd niet echt in vorm. Zij pakte weinig punten na de winterstop, waar Helden juist meer punten begon te pakken. Alhoewel ze bij de eerste wedstrijd oogde als titelkandidaat, ebde dit na de winterstop snel weg. Met deze mentaliteit gingen we dan ook de wedstrijd in. Helaas mocht dit alles niet baten voor de blauwhemden. Voordat we uberhaupt over de tegenstander kunnen spreken, deden de mannen in het blauw zichzelf veel te kort. Het Helden 4 wat de afgelopen weken in de wei stond, was nergens te bekennen. Duels werden niet gewonnen, de bal werd keer op keer slordig verspeeld en zelfs het spelen naar de juiste kleur spelen was moeilijk. Het was dan ook niet voor niks dat Helden na 45 minuten dan ook tegen een 5-0 achterstand aankeek. Was het dan misschien toch de heftige koningsdag? Aan de achternamen van de tegenstander kon je aflezen dat zij duidelijk geen affiniteit hadden met onze prins pils en zijn verjaardag. Al hebben ze misschien wel veel te danken aan het wanbeleid van dit kikkerlandje. In de kleedkamer was de gezelligheid dan ook ver te zoeken. Buiten dat deze tegenstander ons elke hoek van het veld heeft laten zien, moest de inzet beter.
In de 2de helft draaide het weer een beetje bij. Helden voetbalde, met vlagen, steeds beter onder de druk uit van de Venlonaren. Helaas heeft dit niks meer uit mogen maken en mag de arbiter affluiten met een eindstand van 6-0. Het enige positieve aan de wedstrijd is misschien dan wel dat we wat glimpjes hebben mogen opvangen van de ouderwetse Sloapie.

Over de derde helft heb ik helaas niks te melden. Al met al laat ik het xxl fotoverslag spreken. Dit is natuurlijk ook deels van het kermisweekend.

Aju de mazzel!

SilkySmoothOperator Sillekens