Iets met koeien en speciaal bier in Oostenrijk

DES Swalmen 2 (zon)

Tijl Janssen (schot)

5 mei 2024 11:30

M.J.G. Rutten

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Dames en heren, koeken en peren.
Welkom bij weer een lekker verslagje wat ongeveer 5 minuten van je leven in beslag gaat nemen. Top dus!

Na de oorwassing van vorige week tegen Venlosche Boys besloot Silkysmooth Operater a.k.a. Toptrainert a.k.a. Kaak a.k.a. Sill om eens lekker een weekendje in de lederhosen tussen de koeien te gaan wandelen in Oostenrijk. Heerlijk zijn hoofd leegmaken en genieten van de zon en de natuur om zo zijn batterij op te laden voor de laatste wedstrijden die dit seizoen nog gaan komen.

Daarom namen 2 van de 4 daltons Geuijen en Donnarumma de honeurs waar vandaag en moesten ze met een tactisch plan komen om sterke tegenstander Swalmen 2 van 3 punten af te houden. Geuijen is hier zaterdagavond al mee begonnen en zet ons gelijk op scherp. We zouden van nummer 1 Maasbree twee vaatjes bier krijgen als we 3 punten zouden pakken vandaag. Wie is er dan niet scherp?! Zou je zeggen.

Aan de openingsfase van de wedstrijd lijkt het of er niemand van Helden 4 zin heeft in gratis bier want het staan binnen enkele minuten al 0-2 voor Swalmen. Zonde... we komen niet lekker in de wedstrijd en lopen de eerste minuten vooral achter de tegenstander aan.

Halverwege de 1e helft begint Helden 4 dan iets meer van zichzelf te laten zien via een aantal goede openingen van A-speler Mo en Koen en Slapie krijgen ook hun kansen. Helaas worden deze niet gepromoveerd tot doelpunt. Dan na 35 minuten is het wederom dom balverlies van de blauwhemden en dan na 2x met de ogen knipperen ligt de 0-3 alweer in het netje.

Gelukkig gaat de 2e helft wat beter. Komen we beter in de wedstrijd en wordt er met vlagen weer gevoetbald zoals we na de winterstop vaker laten zien. We dwingen kansen af en voetballen zelfs vaker op de helft van de tegenstander. Dit resulteert ook in de verdiende 1-3 door Tijl. Helden pakt door en lijkt een kwartier voor tijd een goede kans te krijgen op de aansluitingstreffer. Tijl gaat naar het gras binnen de 16-meter. Ik (en velen met mij) zouden 'm op de stip leggen, maar goed, ik ben niet de scheids en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik geen scheids ben geworden.

Aan de andere kant valt dan natuurlijk vrij snel daarna de 1-4 (assistje Mikey) en dan is het klaar. Dubbelpech voor toyboy Mikey want hij raakt ook nog eens geblesseerd aan zijn bil. (Dus oproep aan alle vrouwelijke lezers van dit verslag. Kun jij masseren of ken je iemand die verstand heeft van bilspieren en Mikey wil voorzien van een heerlijke massage aan z'n billetjes dan stuur even een appje naar Sill)
Boks mag het hok in om te kijken of hij wel de 0 kan houden. Maar helaas gaat dit ook fout. 1-5 is uiteindelijk de eindstand. Helaas kan Helden 4 niet stunten vandaag en moeten we ons richten op volgende week.

Grootste deel van het team gaat vandaag lekker kroeghobbelen waarbij er een stuk of 25 pretbuizen de huig in worden geknald.

Volgende week staat de seizoensafsluiting op het programma waar we weer n slordige 25 pils de nek in janken met hopelijk weer eens 3 punten op zak. Ons vaandelteam hopelijk wel de titel gaat pakken en ook H2 & H3 zich kunnen verzekeren van nacompetitie. Allen succes!
Nog niet opgegeven voor de bbq? Nu doen!!!! Bijzijn = meemaken.

Ps. Ben je benieuwd hoe silky zijn vakantie was? Dan verwijs ik je graag naar het fotoverslag.

Pps. Mikey zoekt ook nog iemand die verstand heeft van Stucwerk.

Ajuu paraplu
De one-time-reporter