Return of the legend part 1

Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Welkom, welkom! En goed dat u weer terecht bent gekomen op het verslag van toch wel de crème de la creme van het verslaggeversensemble. Dit is wat je nou noemt een fatsoenlijk verslag; grote winnaar van de verkiezingen Geert Wilders zou er een zetel voor opgeven om deze kundigheid te kunnen lezen. Helaas besloot Yassin Tama zich als verkenner op te werpen voor de kabinetsformatie en daardoor gebeurde het volgende:

We schrijven 09:21; Ik ben samen met mijn zoon pepernoten aan het bakken voor zwarte Piet of Piet; lees s.v.p. wat u graag zou willen lezen; zo polariseren we niet verder in deze samenleving en voelt iedereen zich gehoord in plaats van dat we alleen die linkse Slaopies met glitters in hun oog tevreden stellen. Enfin; Ik zie in mijn beeldscherm de naam: “Silky Smooth” verschijnen; ik open het bericht: “Daag, ik heb zojuist nog 2 afmeldingen gehad dus heb gen wissels vandaag. Zin en tied um te balle?”

“Wie laat?” Stuur ik zo snel als mogelijk en heel vereerd terug; “09:30, mer ik snap desse det natuurlik neet haals”. Helden 4 staat nog altijd op een beschamende laatste plaats met 0 punten en wil daar natuurlijk verandering in brengen door de inbreng van 104kg aan puur voetballend vermogen. Om 09:38 staat Playboy Mikey netjes voor de deur met zijn bolide; MG en Totti maken het trio in deze auto compleet. De eerste 2 zinnen beginnen al goed; “Ik heb nieuws wasse kins waarderen en iets met de zus van MG.” De lach verschijnt al op mijn gezicht; motdomme wat heb ik deze stom kal gemist oppe zonnigmerge. Totti zou overigens in New York zitten; stomdronken boekt hij samen met een of andere Cubaan uit Panningen een reisje naar de metropool aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. De reis duurt niet lang want helaas overlijd de father in law en wordt de bestuurder van het voertuig verwittigd om rechtsomkeer te maken. Mikey bleek niet goed in aardrijkskunde; waardoor deze rit richting het voetbalveld van Oppe Ruiver nog langer duurt dan het reisje van Totti. Mocht u nu denken; maar wat heeft aardrijkskunde nu te maken met het komen van A naar B? Dan snap ik de verwarring; maar Mikey blijft daarmee slecht in aardrijkskunde; later blijkt dat Mr. Playboy ook nog de schildpad van Mario Kaart onder zijn truitje heeft verstopt…de stiekemerd.

Dan over naar de wedstrijd; Als het bij rust 4-7 had gestaan was niemand verbaasd geweest. Al na 20 seconden krijgt de black mamba uit Mozambique een kans die zou Slaopie nog niet missen; toch verdwijnt deze bal aan de voor ons verkeerde kant van de paal. Coach oppe Ruiver: “EEEEJ ZIEN WE WAKKER?”. Shampoo lijkt vervolgens de 0-1 te maken maar de vlagger van Reuver kon helaas niet zien of de bal over de lijn was; Maenke Maessen doet nog een verwoede poging door in te spelen op het gevoel van de vlagger maar die laat zich natuurlijk niet kennen. Met de woorden: “Steisse wir vleege te vangen jong” wordt duidelijk gemaakt dat iemand met veel dingen bezig is maar niet met vlaggen. Vervolgens krijgt ook Reuver een klein kansje; on-voor-stel-baar; voor letterlijk open doel wordt de bal binnen de halve meter op de paal geschoten. Het is ondertussen een wonder dat de 0-0 nog op het scoreboard staat. Shampoo mist nog maar eens n kans en ook Buijsenberg gaat door waar hij vorig seizoen mee geëindigd is; het compleet missen van de bal naar een uitermate bekeken passje (het enige passje dat aankomt in de 1e helft) van Boks. Sillekens in de rust: “Langs de kant zuut t dr neet hiel florisant oet”….Det is nog ‘n understatement; Ondertussen wordt er in ieder geval wel genoeg gelachen.

En dan; u gelooft het niet…komen de blauwhemden op een 0-1 voorsprong. Eggy volleert a la Zidine Zidane…Excuus Zidane; dat ik u in een zin noem met deze half mens half ei maar ik probeer zo goed als kwaad de situatie na te bootsen, de bal in een keer uit de lucht. Uit een corner wordt de bal weggekopt en deze komt, geheel toevallig hoor, op de rechtervoet van de linker centrale verdediger van Helden. Oke, 0-1 voor. Vlagger B haalt vervolgens nog een aantal vliegtuigen binnen dit tot ontsteltenis van de spelers van Reuver. Woorden als “dwaas, idioot en **vlagger vliegen over het veld”. Helaas weten we de voorsprong niet te behouden en wordt het nog voor rust 2 keer grabbelen voor Playboy Mikey met schildpad onder zijn truitje.

In de rust is het helder; de gemiste kansen moeten er in en de gemaakte doelpunten van Reuver hadden voorkomen kunnen worden. In de 2e helft leunt oppe ruiver achterover; en is Helden 4 de bovenliggende partij. Toch krijgen we geen kansen meer zoals in de 1e helft; verder dan een paar speldenprikjes komen we uiteindelijk niet. De tijd verstrijkt; en dan is het zo ver! Return of the legend a.k.a. Andy betreedt het veld. Helaas blijkt ook zijn voetballendvermogen wat achteruit te zijn gehobbelt…ofja gehobbelt zeg maar gerust gesmolten als sneeuw voor de zon. Helaas; wat onfortuinlijk krijgen we de 3-1 tegen en dus is de wedstrijd definitief gespeeld. Inmiddels is veld 3 vakkundig omgeploegd; De wals en zaag van meneer Hilkens is zowel in het veld als op de spelers van Ruiver gedeponeerd. Gelukkig blaast de verder goedleidende leidsman op zijn fluitje en kunnen “we” richting de Pool. Daar aangekomen blijkt dat er nog amper 7 mensen van H4 over zijn; zo blijkt maar weer dat alles tijdelijk en onderhevig aan verandering is. Dit moet echt beter mannen; want zonder pinten nooits punten! Vroeger was het voetbal ook niet om te gluren maar was het wel gebruikelijk om er minimaal eentje te drinken.

Nog een keer speciaal voor u; de Rondbuikige Reporter

p.s. Mocht dhr. Don Verlinden inmiddels uit bed zijn; u heeft een boete! 1x vatbier. Kim heeft in ieder geval had gewerkt deze zondag.