Zonaal of anaal?

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Goeiemorgen trouwe volgers van Helden 4 alleen maar bier (en punten). Zoals jullie zien zijn we na de winterstop bezig met het rechtzetten van een dramatische eerste seizoenshelft. Ook deze week liggen er weer punten op de loer. Nu tegen Beringe 3, ook wel Fc Minten genoemd.

In het begin van de week begon het drama al voor Toptrainer Sill. Mikey moest hij helaas afstaan aan Helden 3 en de zoektocht ging los. De eerste speler waar Sill aan dacht, was natuurlijk Vrouwenverslinder Kep. Helaas kon deze goalie niet helpen wegens een griepje. Na een goeie tip van Hans konden we Jesse, de rechtsback van de A1 strikken voor een potje in de goal. Schijnbaar heeft hij een verborgen talent als keeper en wij mochten uitvinden of dit waar was. Met Slaap en Skittle Max ook in de ziekenboeg, kon de zoektocht naar 2 pupillen starten. Toptrainer Sill dacht de A3 te benaderen, maar die mannen hadden flink klop gekregen van HBSV op zaterdag. Daar was de zin om te voetballen dus ver te zoeken. Er zat nog maar 1 ding op en dat was via onze captain, de B1 te benaderen. Sam heeft nog 2 pupillen gevonden en zo kon Helden 4 tellen op een selectie van 14 man.

Op naar de wedstrijddag. Zondagmorgen 10.45u waren alle spelers en de meeste staf netjes aanwezig, behalve Totti. Misschien heeft hij het de hele week druk gehad met het regelen van het 1ste teamfeest aankomende zaterdag. Of heeft hij met een kesselse dame in bed moeten spelen? Maar, telaat is telaat. Zelf gebruikte hij het excuus: “Mit unne normale fiets duurt ut langer”. Ook vlagger B, heeft tijd vrij gekregen en kon weer aansluiten bij Helden 4 alleen maar bier.

Voordat we verder gaan naar de wedstrijd wil ik nog even een woordje doen voor onze sponsor/wannabe supporter van het jaar Peeters Asperges. Afgelopen week is de winkel en sorteer loods van dit bedrijf in brand opgegaan. Gelukkig is het alleen bij materiële schade gebleven. Helaas kent dit bedrijf dus wel een valse start van het asperge seizoen. Zoals we de familie Peeters kennen, laten ze het hier natuurlijk niet bij zitten. Je kunt hun asperges namelijk gewoon kopen bij de overbuurman. Dus ren of fiets richting de Baarloseweg en koup die f*cking asperges!

Enfin door naar de wedstrijd. Na een donderspeech waarin gezegd werd dat we de vorm van de laatste weken moesten doorpakken en Totti geconstateerd heeft dat het een dure middag gaat worden, mag Buijsenberg aftrappen. Ik hoor u denken, waarom Buijsenberg? Deze man was in het begin van het seizoen te laat en mocht daarom aan het radje draaien. Een van de straffen die hier opstaan is de pupil van de week. Dit betekent dat je handje in handje met de captain het veld op mag en de eerste goal mag maken. Om niet te vergeten, is het ook verplicht dat alle gezinsleden komen kijken. Uit onze vorige verslagen heeft u kunnen constateren, dat Andy hier al naar uitkeek. Helaas was deze man golven en kon hij er dus niet bij zijn…

Door naar de echte aftrap. Helden 4 begint slap en ongeorganiseerd aan de wedstrijd. Er was weinig vuur te zien en Paashaas Eggy had de verdediging niet op orde. Dit resulteerde in een tegengoal. En dat al in de 10de minuut. Door een dekkingsfout achterin kan de spits hem makkelijk intikken langs onze keeper. Het was dus duidelijk dat iedereen “zonaal” moest gaan voetballe volgens Maenke. Of iedereen dit ook snapt is een 2de, maar goed. Deze goal was een soort wake up call voor de blauwhemden want ineens begon Helden beter te voetballen. In de 15de minuut was het dan ook raak en kon pupil van de week Buijsenberg ons op gelijke hoogte brengen. Niet veel later is het raak voor Maenke en maakt hij er 2-1 van. Helden had duidelijk in de gaten hoe het gebruik moest gaan maken van de snelheid op de flanken en pakt vervolgens ook door. "Toptrainer Sill" heeft een korte tussenpauze moeten maken op de porseleinen troon en ondertussen werd ook de 3-1 gemaakt door Boks. In de 38ste minuut was het dan weer raak en kon De Messias van Helden 4, Munzir ons op een comfortabele 4-1 voorsprong brengen. Net voor rust zorgt wederom De Messias van Helden 4 ervoor dat we met een 5-1 voorsprong aan de thee kunnen.

In de kleedkamer komen de uitspraken naar boven: " Oah zoe veult det dus, veurstoan" en "neet inzakken nou, mer doorpakken". Dit was ook nodig, want als u naar onze vorige wedstrijd tegen Fc Minten kijkt, kregen we toen in 10 minuten 5 goals om de oren.

De 2de helft was een beetje te vergelijken met de 2de helft die we tegen Koningslust speelden. Saai en er gebeurde weinig. Fc Minten wist nog een goal te pakken in de 58ste minuut (5-2). Helden 4 wist het drama van vorige keer te voorkomen. In de 88ste minuut maakt De Messias van Helden 4 zijn hattrick compleet door de 6-2 binnen te tikken. Door de goede vorm die we afgelopen weken hebben, is de degradatie druk steeds minder aan het worden. Er word zelfs af en toe met een scheef oog naar de middenmoot gekeken. Ook mag Toptrainer Sill niet klagen over de leenspelers. Deze jongens kunnen nu al prima meeballen bij de senioren.

Met 3 leenspelers uit de jeugd kon Helden 4 zich opmaken voor een heerlijke "Super Sunday". De ongeschreven regel is namelijk dat jeugdspelers die uithelpen, niks hoeven te betalen in de 3de helft. Lekker dus voor deze mannen! Ook Mikey is weer bij het oude bekende team aangesloten. Meteen valt Slaapie op dat de polo van Mikey iets losser zit. En dat klopt, Mikey heeft tegenwoordig een maatje groter moeten kopen. Waarom zou dit toch zijn? Om 22.00u was het ook voor Toptrainer Sill tijd om te beginnen aan zijn wazige tocht richting huis. Al met al, een geslaagde Super Sunday voor Helden 4.

Tot de volgende!

SilkySmoothOperator Sillekens