Ut is te koad met de jas oet, en te werm met de jas aan.

MVC'19 3 (zon)

10 maart 2024 11:30

P. Maessen

Sportpark Kerkeböske
Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Goeiemiddag trouwe fan van Helden 4.

Na een pauze van ongeveer 3 maanden mag ik weer de pen oppakken voor het schrijven van een stukje tekst over een voetbalteam dat zich probeert te handhaven in de 5de klasse. Ook vandaag ga ik weer mijn best doen om jullie mee te nemen in een dag van een Helden 4 speler en/of leider.

Het drama begon al voor Toptrainer Sill toen Mikey zich moest afmelden wegens een blessure, en er gezocht moest worden na een waardige vervanger. Al snel werd Kep gevonden, een keeper die normaal in de B1 staat op zaterdag wou graag zondag ook 90 minuten maken. Maargoed door naar de wedstrijd.

Op een zonnige zondagmiddag kwamen VV Helden 4 en MVC'19 3 bij elkaar voor een opwindende wedstrijd die alle toeschouwers op het puntje van hun stoel hield. Het beloofde een intense strijd te worden, en beide teams gingen vastberaden het veld op, klaar om alles te geven voor de overwinning. De wedstrijd begon met een vroege doorbraak van VV Helden 4 in de 7e minuut, toen Delano het net vond en de thuisploeg op een vroege voorsprong zette, 1-0. Echter, MVC'19 3 liet zich niet uit het veld slaan en antwoordde snel met een doelpunt in de 15e minuut, waardoor de stand gelijk werd, 1-1. VV Helden 4 bleef echter druk uitoefenen en werd beloond in de 25e minuut, toen een corner rechtstreeks in het doel vloog, waardoor ze opnieuw de leiding namen, 2-1. Maar de wedstrijd bleef een open strijd, met MVC'19 3 die in de 35e minuut weer op gelijke hoogte kwam, 2-2.

Na een evenwichtige eerste helft leken beide teams vastbesloten om de overwinning te behalen, maar het was MVC'19 3 die in de tweede helft hun kans greep. Hoewel VV Helden 4 lang standhield, begonnen ze conditie te verliezen naarmate de wedstrijd vorderde.

In de 75e minuut kwam MVC'19 3 op voorsprong dankzij een eigen doelpunt van VV Helden 4, waardoor de score 2-3 werd. De vermoeidheid begon zijn tol te eisen bij de thuisploeg, en MVC'19 3 profiteerde van de situatie, met doelpunten in de 80e en 85e minuut, waardoor de eindstand 2-5 werd in het voordeel van MVC'19 3. Het was een teleurstelling voor VV Helden 4, dat lang in de wedstrijd had gestreden maar uiteindelijk de overwinning aan MVC'19 3 moest laten.

Dan zat er maar 1 ding op voor Helden 4 alleen maar bier en dat was de derde helft winnen.

Na de wedstrijd tussen VV Helden 4 en MVC'19 3, stroomden de spelers de kantine in voor de traditionele derde helft. De sfeer was levendig en de kantine was goed gevuld met vrolijke gezichten, terwijl het geluid van klinkende glazen en lachsalvo's de ruimte vulde.

Een opmerkelijke aanwezige tijdens deze derde helft was invaller Kep, die vandaag bekend stond als de doelman van Helden 4. Echter, vandaag leek hij meer geïnteresseerd te zijn in het charmeren van de aanwezige dames, en hij flirtte er lustig op los met een brede glimlach op zijn gezicht.

Terwijl de avond vorderde, nam de sfeer een speelse wending toen Sam begon te dagdromen over Chinees eten, waarschijnlijk veroorzaakt door de geurige aroma's die uit de keuken kwamen.

Naarmate de klok richting 8 uur tikte, nam toptrainer huiswaarts en werd er nog snel een tussenstop gemaakt bij de frietkraam voor een late snack, alvorens het bed op te zoeken na een lange en enerverende dag.

I'll be back!