Het Muur- en Andy effect

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Gutemorgen, gutemorgen, gutemorgen Sonne Schein….Silky Smooth en zijn gevolg wilde weer ’n keer winnen. Dus werd de toptrainer van weleer en legende Andy gebeld, overigens verzin ik deze naam niet zelf; voor een bewijs verwijs ik u graag naar de opstelling via whatsapp. We beginnen dit verslag met een correctie; voor onze trouwe volgens die zich afvragen wie maakte toch die eigen goal vorige week; dit was niemand minder dan Pinda. Dat u het even weet.

Vandaag stond de pot tegen de kneuk van Bieslo op t programma. Silky begon met een korte samenvatting van de heenwedstrijd: 86 min. Ingooien, 2 kansen, 1 goal. 1-0 verlies. Dat moest vandaag anders kunnen. De helft van zijn pupillen was in London te vinden dus werd de blik aan invallers weer opengetrokken; Sjansbaer Kep (Helden B1), Pensionado Andy (gestopt) en Fifa Sjors (H3) werden opgetrommeld om de selectie van een extra kwaliteitsimpuls te voorzien.

De eerste helft begint; het voetbal lijkt veel op de heenwedstrijd. Tikkie takkie uit. Via een messiaanse actie van Buist n berg, scoort n beetje komen we halverwege op een 1-0 voorsprong. Tot dat moment had Helden 4 al een paar kansen om zeep geholpen; onze zwarte parel Munzir doet tot twee toe keer bijna alles goed, prachtige aanname, omspelen van de keeper. De ene keer wordt de bal naar Rinie Saasen geschoten en de andere keer vindt hij nog een verdediger op zijn weg.

Ondertussen was ook vader Muijsenberg op sportpark Kerkeböske beland. Zijn dochter werd door Andy nog even door de vleeskeuring gehaald. Volgens Petatte Jules het meest pijnlijkste moment uit zijn carriere. De 2e helft hebben we deze man niet meer gezien. Meneer Muijsenberg onze excuses voor het beoordelen van uw dochter; maar ik zou het zien as ein riesen compliment.

Vervolgens probeert Ei het letterlijk van 45 meter afstand; zijn poging beland bij de cornervlag. (En ik zou willen dat ik hier enorm zou overdrijven, maar dit gebeurde helaas echt). Vervolgens komt het drankendorp, die overigens de tweelingbroer van Willem Beeks hebben gecontracteerd, op gelijke hoogte. Een goede vlagger pakt echter 9 punten en Boks heft weer eens de vlag. Wij kunnen het natuurlijk heel lastig beoordelen…maar dit was absoluut geen buitenspel. De goedfluitende leidsman volgt zijn official en de stand blijft 1-0. De bal 3 keer naar een goede kleur spelen blijkt voor Bieslo nog lastiger dan voor Helden; en dat is al een prestatie an sich. Dus met deze stand zoeken we de thee op.

In de rust volgen er termen als; “Mer we zien dr nog lang neet” en “Dr moog zeker op t middenveld n tandje bej”. Nou…Na het aanhoren van de top 10 inkoppers voor de kelderklasse en de mierezeute thee kunnen we weer richting veld 4 hobbelen. Inmiddels heeft Rinie 18 ballen gevonden in zijn tuin en deze over de schutting gegooid; lange peer Ei schoot er geregeld eentje over.

Oja…voordat ik het vergeet; de housewarming van Shampoo is definitief ingepland op zaterdag 21 september. Verder met de wedstrijd; Al snel komt Joris en het drakendorp op 1-1. Eventjes lijkt het er op of Helden 4 hierdoor is aangeslagen. Silky grijpt dan ook direct in in en wisselt Yassin a.k.a Quincy Promes en Casplantje, Sjors B en Boks komen er in. Verder feliciteren we Tottie met zijn nieuwe functie als facilitair Manager van Slijpen B.V. Door deze tactisch sterke wissel krijgt Helden direct grip op de wedstrijd; Beesel kakt helemaal in; en zakt naar een bedenkelijk niveau. Al snelt komt Helden 4 alleen maar bier weer op een 2-1 voorsprong. Een prachtige aanval eindigt bij Sjors die de bal in een keer binnen de 10 meter langs de goede doelman (aldus Sillekens) weet te krijgen. Vervolgens wordt Legende Andy in het veld gezet; Inmiddels is Aspergemagnaat Johan op het bankje aangeschoven samen met niemand minder dan Toptrainer Muur. Al snel wordt het 3-1 maar deze goal, van zijn zoon Shampoo, wordt ook net zo terecht afgekeurd als de goal van Beesel de 1e helft. Enfin, we gaan snel verder want Helden scoort er lustig op los; Sjors wordt gevloerd binnen de 11 meter; aanvoerdertje (die duidelijk niet in Beesel geboren was gezien zijn harde G), was woest en liep pardoes tegen spierbundelscheids Testosteronnie op. Een gele kaart was het gevolg; Shampoo gaat achter de bal staan maar eindelijk volgt hij zijn grote voorbeelden en de bal wordt jammerlijk tegen de blonde adonus van Bieslo aangeschoten. Boks coacht van te voren nog: “En wil mit loupe he”…Vervolgens loopt meneer zelf niet door en hierdoor wordt alweer de 3-1 voorsprong door de neus geboord. Vervolgens denkt Sjors; En nou bin ik t meug en prikt van buiten de 16 met een bekeken laag diagonaal schot de 3-1 binnen. Hierna haalt shampoo alsnog zijn gram door de 4-1 binnen te tikken en het slotakkoord is voor onze eigen doelpuntenmaker en de goat Pinda.

Verder nog n paar noemenswaardigheden; De 16-jarige Kep keepte een fantastische pot! Asse op dae leeftied zonne pot kins keepe dan wurse n groete; aldus Jelle Sillekens. Verder stopt Skittle na dit seizoen met voetballen; het talent dat ooit acte de presence gaf op het top C-toernooi, waar ook Shampoo onderdeel van was. Jelle S. “Geruchte gaon det de man dae heum geselecteerd heet nog steeds gratis spargel kriegt van Johan”. Verder gaat Robin bij de politie en heeft vriendin vast de handboeien uitgeprobeerd; want tijdens een wilde avond liep hij pardoes een blauw oog op. Wensen wij Munzir en Yassin a.k.a. Quincy Promes veel moed toe bij het volgen van de rammedan. Denkt u nou? Ik wil ook ooit een eervolle vermelding in het verslag van H4. Meld je dan even bij Sillekens; dan typt hij deze hopelijk niet meer via ChatGPT! Det is bijna net zoe kansloos as t aantal minse det van Helje 4 blieft hange in de 3 helft. SCHAAM UG!!

Gegroet, de Rondbuikige Verslaggever