Woestijnrat in de bek

S.V. Roggel 2 (zon)

3e klasse E

7 april 2019 11:00

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. Nee, geen teletubbies maar Helden 3 dat weer zijn kunsten gaat vertonen op het sportpark Kerkeböske. Al zou je soms denken dat Helden 3 en teletubbies misschien meer gemeen hebben dan je verwacht !  Nog een keer, nog een keer.  Dat was eigenlijk het verhaal van de wedstrijd.

Ja, de eerste helft was weer prima. Iedereen stond goed, strakke organisatie (a la Mourinho) en vechten voor iedere bal. Dankzij de mannen van het 4de, Moyer en Timo hadden we volop kansjes. Timo zag een lekkere vrije trap uiteen spatten op de lat.  Moyer werd nog een keer neergelegd in de 16 maar de VAR had dit momentje helaas gemist.  Rust : thee en speech.  Niks aan het handje, zo doorgaan en het balletje valt wel een keer in het netje.

Direct na rust was dat inderdaad zo. Alleen in ons netje ! O-oh… Klein inschattingsfoutje in onze defensie en de Roggelse aanval kon de bal zo intikken. RKMSV… FCV… Roggel, wat is de overeenkomst? Sterke 1e helft en dan in no time in de 2e helft een goal voor de tegenstander. Nog een keer !  Inderdaad, in de 63 minuut een spaarzame aanval van Roggel, balletje voor het doel, Heldense scheenbeschermer ertegen en 0-2.  Doelpuntenmaker ? ED ! Gelukkig wisten onze Heldense Helden snel tegen te scoren.  Binnen de minuut werd Joost in stelling gebracht en kwam er weer hoop in de Heldense harten : 1-2.  In de knotsgekke pot in Roggel wisten we ook terug te komen, dus ! Nog een keer :-)

Maar het was Roggel dat deze keer op eigen kracht scoorde. 1-3.  De wedstrijd werd hard gemaakt en Helden ging vol op de aanval. In de 82e minuut werd Moyer weer onreglementair tegen de grond gewerkt en deze keer ging de bal op de stip. Joost gaf een hint aan de keeper en legde de bal netjes in de andere hoek. 2-3. Tijd voor het slot offensief !  Maar dat kwam er niet waardoor de wedstrijd hetzelfde eindigde als de uitwedstrijd in Roggel, alleen nu in ons nadeel… 2-3.

En de titel : woestijnrat in de bek?  Vraag ff aan Sillekens en Piëters ;-) (18+)