Punten en pinten!

Kloosterstraat 14 A
5988CK
HELDEN

Hallo trouwe volgers van Helden 4 alleen maar bier. Allereerst wil ik Rondbuikige reporter bedanken voor het verslag van vorige week. Het was mooi om een oude legende van Helden 4 terug te zien keren op het wedstrijdformulier.

Na 7 wedstrijden zonder punten moest het vandaag dan toch gebeuren tegen mede laagvlieger SVC 2000 3. Zelfs onze keeper is extra terug gereden vanuit Winterberg om onder de lat te verschijnen deze pot. Buurman en buurman (Ivo B & Beunman Don) hadden een feestje georganiseerd en konden vanwege "opruimwerkzaamheden" geen bijdrage leveren aan de wedstrijd. Om 10:45 was iedereen aanwezig, behalve feestcommissie Totti. Zou hij deze week dan wel afgereisd zijn naar New York? Of ligt hij nog gewoon verdoofd bij te komen van zijn reis naar Jupiter?

Eenmaal aangekomen in lokaal 9 werd al snel duidelijk dat we in het rood zouden spelen vandaag. Niet vanwege het feit dat meerendeel van de spelers XXL nodig heeft maar omdat SVC2000 ook in het blauw speelt. De speech van toptrainer was ook duidelijk. Vandaag zou er kosten wat kost gewonnen moeten worden en de punten moesten in eigen huis blijven. Zoals iedere week komt Geuij met het mooie zinnetje, Als ge wint geaf ik un rundje! Tijd dat hij ook een keer de beurs moet trekken!

Dan over naar de wedstrijd; Helden 4 speelt niet het beste spel maar is wel effectief en komt mede door een terechte penalty en een goed uitgespeelde kans op 2-0 voorsprong. Helaas word het net voor rust 2-1 door een schot wat via een speler van SVC2000 afketst en in de netten van Mikey valt.
In de rust onder genot van een bekertje suiker met een klein beetje thee was het plan voor de tweede helft duidelijk. Met laatkomers Maenke en Hilkens meer rust aan de bal te brengen en de wedstrijd kapot maken door de 3-1 en vervolgens 4-1 te maken. Ook Totti is uit de dood herrezen en komt hoogstwaarschijnlijk de eerste 3 punten van de blauwhemden dit seizoen bewonderen. Hij had er zelfs zoveel vertrouwen in dat hij zijn Amsterdamse vriend Thomas had meegenomen die hij veel had wijsgemaakt over het goede spel van dit sterensemble.

Helden 4 weet dit ook waar te maken in de tweede helft en maakt er mede door weer een penalty en 2 goed uitgespeelde kansen 5-1 van te maken. Zou het dan toch gebeuren? De eerste punten voor Helden 4? Na precies 92 minuten fluit F.M Peeters voor het laatst op zijn fluit en word toptrainer gefeliciteerd door wannabe supporter van het jaar Johan Peeters.

In de 3de helft schuift onze Amsterdamse vriend aan. Hij wordt even bijgeleerd over het "naat gooijen" van een tafel met Lindeboombier! Helaas druipt menig speler af i.v.m familieverplichtingen en ook toptrainer gaat na 15 bier verplicht met de schoonouders aan de chinees. Het overblijfsel verplaatst zich naar Hozy Cozy bar en voor verder verslag van de 3de helft verwijs ik graag naar het fotoverslag.

Tot volgendeweek en "Ajuu, de mazzel!"

SilkySmoothOperator Sillekens