Het geluk is niet aan onze zijde dit seizoen!!!

H.B.S.V. 2 (zon)

3e klasse E

7 mei 2019 19:30

Waar in het vorige verslag het getal 10 centraal stond gaan we het vandaag hebben over het cijfer 1!!! Voor de zoveelste keer dit seizoen een nederlaag met 1 doelpunt verschil!!! Wederom een wedstrijd waar Helden vanaf minuut 1 goed aan de wedstrijd begon!!! Wederom een wedstrijd waar Helden met 1-0 voor komt!!!! Wederom een wedstrijd waar 1 moment cruciaal blijkt te zijn!!! Wederom een wedstrijd waar Helden lange tijd zicht had op 1 punt!!! Wederom 1 wedstrijd waar je van denkt, hoe is het toch mogelijk!!! Het seizoen draait nog maar om 1 wedstrijd, aankomende zondag tegen Bieslo!!!

Helden had vandaag de nodige afwezigen en begon met 3 a-spelers in de basis. Helden zetten vanaf minuut 1 fel druk naar voren en was zeker in de openingsfase de betere partij. Kick kwam vrij voor de doelman te staan, deze wist de inzet van Kick nog te keren maar Jim krulde de rebound onhoudbaar over de doelman tegen het netje. Niet veel later komt Helden zelfs op 2-0. Joost wordt diep gestuurd en neemt al stuiterend de bal vol op de slof en verdwijnt schitterend over de doelman in de lange hoek. Na zo’n 20 minuten het kantelpunt in de wedstrijd. Helden krijgt een penalty na een ongelukkige handsbal van een HBSV-speler.  Joost die dit seizoen nog niet 1 penalty heeft gemist gaat achter de bal staan en mist helaas penalty 1 van dit seizoen. Als vervolgens 1 minuut later de bal aan de andere kant in het netje ligt zakt de moed je toch echt in de schoenen. Ipv 3-0 staat het 2-1 en de wedstrijd kantelt volledig. HBSV wordt sterker en sterker en Helden moet terug en komt niet meer onder de druk uit. Toch haalt Helden met een 2-1 voorsprong de rust.

De 2e helft valt al snel de 2-2. Een afstandsschot vliegt tot ontzetting van iedereen pardoes achter onze doelman Roelie die zich verkijkt op dit schot. Helden 3 blijft vechten voor elke meter en krijgt gedurende de 2e helft steeds meer grip op het spel van HBSV. Helden krijgt zelfs de beste kansen om op voorsprong te komen. Een vrije trap van captain Saegal spat uiteen op de lat, Harm krijgt een bijna niet te missen kans voor een bijna leeg doel, maar 1 doelpunt lijkt Helden maar niet gegund te zijn. Als Helden zo’n 10 minuten voor tijd de bal knullig verspeeld scoort HBSV in de counter de 2-3!!! Helden zet nog eens aan voor een slotoffensief maar ook de scheids wilt hierin niet meewerken. Hij besluit het wel goed te vinden en fluit af terwijl de 90 minuten nog niet eens verstreken zijn. De frustraties aan de kant van Helden zijn logisch, dit zorgt weer voor 1 kaartje voor Sunt die eindelijk weer eens 1 wedstrijd kon meedoen wegens blessureleed.

Al met al, het resultaat is wederom 0 punten maar de manier waarop Helden de laatste weken voor de dag komt is niets op aan te merken. Met deze inzet, instelling, beleving etc. kan het niet anders dat de punten gaan komen. De gifbeker moet nu toch wel haast leeg zijn!!! Zondag nog 1x knallen, nog 1x 3 punten en het seizoen is in 1x klaar!! 1 team, 1 gedachte, 1 doel, handhaven!!!!