Koploper Baarlo komt met de schrik vrij!!!

VV Baarlo 2 (zon)

3e klasse E

3 februari 2019 11:00

Na een lange winterstop mocht Helden 3 eindelijk weer eens de wei in. Waar de meeste hadden verwacht/ gehoopt hun winterslaap nog even te kunnen voortzetten op deze koude zondagmorgen, kwam om half 9 het verlossende bericht, ut giet aon!!!

De heren van Baarlo leken er vandaag niet zo’n zin in te hebben. Vol ongeloof dat de wedstrijd door ging kwamen ze de kantine binnen vallen. Ze begonnen allereerst maar eens met een veldinspectie. Eerst was het veld niet goed, toen waren de lijnen niet zichtbaar etc. etc. etc. Waarom ze niet wilden voetballen is ons nog steeds een raadsel, want iedereen was het er na afloop over eens (uiteindelijk ook bij Baarlo), het veld lag er prima bij en er viel prima te voetballen.

Na de nodige kelderklasse taferelen waaronder onze gewaardeerde  “cowface” (ik heb dae man zelden zoe hel over un veld zeen razen) die nog even wat extra kalk op de lijnen gooide, kon er een half uur later dan gepland toch afgetrapt worden.

Zoals verwacht was Baarlo vanaf het begin duidelijk de bovenliggende partij. Baarlo kreeg wat kleine mogelijkheden om de score te openen maar Roelie hield zijn doel met enkele goede reddingen schoon. Ook Helden kwam er enkele keren gevaarlijk uit maar de eindpass kwam vaak niet aan waardoor grote kansen uitbleven. Toch kwamen de blauwwitten na zo’n 20 minuten op voorsprong. Een aanval via rechts kwam via Tegel terecht bij Joost die de bal tegen de touwen jaagde. Niet geheel terecht maar we stonden weer op voorsprong tegen Balder!!!. Zouden we dan weer die vervloekte angstgegner worden van Baarlo 2? Niet veel later komt Baarlo toch op gelijke hoogte. Captain Saegal raakt bij een tackel aan de zijlijn geblesseerd waardoor het centraal achterin open lag. Onze captain moest na deze actie de strijd staken, pussy!!! Helden kreeg via Joost, Steef en Raaij nog enkele mogelijkheden om op voorsprong te komen maar Helden ging uiteindelijk tevreden met een 1-1 stand aan de thee.

De 2e helft wilde Baarlo meteen orde op zaken stellen. Helden kwam onder grote druk te staan. Waar het de 1e helft zelf nog wel eens gevaarlijk kon worden was het nu alleen maar tegenhouden. Het was dus ook een kwestie van tijd dat de 1-2 viel en deze viel dan ook na een minuut of 10. Helden was lange tijde tijd niet bij machte om iets te creëren en Baarlo verzuimde om de wedstrijd te beslissen. Ook met ons stormram Cowface lukte het niet om voorin gevaar te stichten. Zo’n 15 minuten voor tijd kantelde de wedstrijd. Baarlo ging achteruit lopen en een domme ezel van Baarlo (stond net pas in het veld) kreeg het voor elkaar om binnen 5 minuten 2 domme gele kaarten te pakken (waar de 1e kaart ook best direct rood had mogen zijn). Uit het niets ontstond er paniek aan Baarlose kant en Helden kreeg toch weer geloof in een puntje. Helden opende een stormloop op het doel van Baarlo zonder echt kansen te creëren. Er volgde de nodige scrimmages in de Baarlose 16 maar het lukte maar niet om de gelijkmaker te forceren. Achterin was het inmiddels open huis maar Baarlo wist geen raad met de ruimte die ze ook met 10 man kregen. In de 95ste stond er helemaal niemand meer achterin en konden 2,3,4 of ik weet niet hoeveel man alleen op Roelie afgaan. Met een hoop gestuntel wist Baarlo de bal uiteindelijk tegen het netje te krijgen en de 3 punten veilig te stellen. Aftrappen was niet meer nodig, de jonge goed leidende scheids floot meteen voor het einde.

Gevochten als leeuwen, de koploper het lang moeilijk gemaakt, maar uiteindelijk een terechte nederlaag tegen de koploper. Een goede ‘oefenwedstrijd’ voor de cruciale pot van volgende week, dan moeten er punten gepakt worden tegen een directe concurrent!!!! Met de inzet en beleving van vandaag moet dit zeker mogelijk zijn.