De derde helft.

IVO 2 (zon)

3e klasse E

26 mei 2019 12:00

Het seizoen van Helden 3 in een notendop :
3x3 punten en gewoon in de 3e klasse blijven.
3e
van onder.
In de competitie 3x gewonnen (FCV, Roggel en VCH).
En 3x gelijk gespeeld (MMC, Swalmen en Bieslo).
Maar uiteindelijk was de derde helft altijd de beste.

De uitwedstrijd tegen IVO hadden we ook schriftelijk kunnen afhandelen. Om des Andy’s baard zullen we maar zeggen. In het verleden ging het nogal eens mis zo’n laatste wedstrijd, uitslagen zoals 8-0 en 9-6 waren normaal. Dat moest toch ff anders, dus werd door Herr Thiessen nog een keer alles gevraagd : concentratie, doorzettingsvermogen, goed voetbal en tot het gaatje.

Daarnaast voor een aantal spelers de afscheidswedstrijd. Koeienkop, Peetje, Harm en Steef (beter bekend als Sjef Geelen) stoppen op de zondag met voetballen. Over Peetje (aka Clippers) lopen nog onderhandelingen, ze willen ‘m graag bij het 2e hebben als vlaggenstok maar Helden 3 heeft ‘m opgeleid. Dat moet natuurlijk vergoed worden.  Koeienkop neemt het stokje over van ondergetekende (niet om de grens mee te slaan !) als lijder van ut derd. Harm heeft een transfer gemaakt als trainert van de JO13-1 naar de JO17-1 en Steef verdwijnt in de anonimiteit. Maar in de wandelgangen gaat het gerucht dat hij zich gaat voorbereiden op een nieuwe carrière als scheidsrechter bij vv Helden !

Maar goed, de wedstrijd in Velden tegen de plaatselijke ontspanningsclub. Hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken. De tegenstander was de kat en Helden 3 de muis. In de 78e minuut lukte het eindelijk om voor de 1e keer op doel te schieten ! Slap schotje van Sunt tussen de palen. Zelfs Seagal durfde zijn befaamde bananenbal-vrije-trap niet meer op doel te schieten maar legde ‘m braaf in de zestien. IVO had moeite met scoren, het bleef bij 4 waar het er 10 hadden moeten zijn. De laatste stuiptrekking van Helden 3 kwam van Harm, hij dolde de aanvoerder en legde de bal vanaf randje zestien in de verre hoek. Eindstand 4-1.

Toch nog een bedankje aan onze trouwe fans. Door weer en wind, regen en sneeuw. Lekker genieten langs de lijn van het spel van Helden 3. Diep respect voor Hans en Johan ! Het was moeilijk kiezen maar een zakje geschilde asperges helpt altijd; Johan krijgt de twijfelachtige eer om Helje-dreej-supporter-van-ut-jaor te zijn. 90 minuten langs de lijn staan bij IVO is niet makkelijk. Je kunt nog beter 90 minuten in je blote reet achter een auto door de straten van Helden worden getrokken dan deze wedstrijd moeten kijken.
Der Johan

Om toch nog positief af te sluiten enkele statistiekjes voor de …eh… statistieken ?
Topscoorder : Joost met 20 goals, gevolgd door Harm (6) en Thijs (5)
Assistenkoning : Steef met 5 assist, Sunt met 4.
Kaartenkoning : Rutten en Sunt, allebei 2 gele kaarten en Andy met 1 rood en 1 geel.
Wedstrijd met meeste doelpunten : Ysselsteyn thuis, 6-7.
Grootste verlies : RKMSV uit, 6-1.
Aantal keren verloren met één goal verschil : 7x : 1-2, 3-4, 3-2, 2-3, 6-7, 2-3, 2-3.
Meeste speeltijd : Joost (91%), daarna Seagal (87%).

Volgend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen en de lat ligt hoog. Minimaal derde plaats en nacompetitie !