Straffe overwinning in regenachtig Helden

5988CK
HELDEN

VV Helden JO19-3 – Bieslo JO19-1

Twee weken geleden werd bekend waar we allen voor vreesden. Na een flits-bezoek van onze Trainer Mark naar het vorstendom Monaco bleek Helden 19-3 bij de loting namelijk te zijn gekoppeld aan de zwaarst mogelijk poule, de 2e klasse 14. Ondanks de vele speculaties over de warme balletjes legden we ons bij deze loting neer en zijn we begonnen met voorbereiden voor deze helse klus.

Afgelopen Zaterdag was deel 1 van deze mammoets-opgave. Tegenstander was niemand minder dan Bieslo uit het nabijgelegen Drakendorp. En laat het nou net zo zijn dat Bieslo in de niet allermooiste kleuren speelde, iets wat bij onze Blauw-witten werkte als een rode lap op een stier. Daar waar vele wedstrijden werden afgelast, bleek juist ons team zich al een vis in het water te voelen bij deze druilerige weersomstandigheden.

Als hongerige honden werd er vanaf het eerste fluitsignaal dan ook kort op de man gedekt, bij vlagen uitstekend gevoetbald, en verder veel gezwoegd in combinatie met slidings van wel 7 meter. Het duurde dan ook niet lang eerdat aanwinst Mees op Slangen-achtige wijze zich een weg richting goal wurmde, notabene ingezet vanaf de achterlijn. Door een wirwar van benen kwam zijn schot heel mooi rechts in het hoekje.
Verder viel op te merken aan de eerste helft dat Ivo, onze keeper van vandaag, weinig tot niets te doen heeft gekregen, met name veroorzaakt door de gehele inzet van voor-, middenveld, en achterhoede. Sjappoo hiervoor.

De eerste helft werd dan ook keurig netjes na 46 minuten afgefloten door onze enorm enthousiaste leidsman. In de rust werd er flink op gehamerd dat je de huid niet moet verkopen, voordat de beer geschoten is. Dus bij de les blijven was het devies. Als we dat zouden volhouden, dan zouden we dit varkentje zeker wel effe wassen. En HOE dat we dat deden. De tweede helft was misschien nog wel beter dan de eerste. Vanwege het hoge zuurstof-gehalte in de lucht waren we overal weer als de kippen bij. Het duurde echter tot de 70ste minuut tot de 2-0 op het scorebord verscheen. Dat deze goal de schoonheid van een pauw verdient, illustreert nogmaals de potentie die in deze roedel wolven zit. De strakheid en nauwkeurigheid van Guus zijn pass naar Ted, de strakke voorzet van Ted naar Finn en Wout, en dan de koel-bloedige afwerking van Wout liet menig verkleumd toeschouwer weer verwarmen van blijdschap. Dat Bieslo hier niet op gerekend had bleek wel een beetje uit de frustratie die daar opvolgde, gelukkig allemaal zonder erg, zoals ze dat zouden zeggen bij onze Zuider-buren.

Viel er dan verder nog iets noemenswaardig te vermelden ? Jazeker, een kopbal van Wout werd op katachtige wijze gered door de keeper van de uitploeg. Daarna was einde wedstrijd. 2-0 Winst, 3 punten en verder. Als er 1 schaap over de dam is volgend er vaak meer. Met een inzet als zaterdag zeker. Klasse mannen !!!

De iets-te-lang-blijven-zittende-in-de-gezellige-kantine mede coach