Wederom geen punten voor Helden 3

MMC Weert 2 (zon)

3e klasse E

17 februari 2019 11:00

Op deze zonnige zondagmorgen kwam wederom een team uit de bovenste regionen op bezoek op sportpark ’t Kerckeboske. Op donderdag maar liefst 16 man hebben en op zaterdagavond toch nog spelers moeten regelen, worteldook over te wortelen trekken is toch een zware taak, wederom welkom in de kelderklasse!!!
Nadat iedereen om 10 uur netjes op de foto werd gezet voor de actie van de PLUS kon de voorbereiding beginnen. Onze nachtapotheker was niet ongeschonden uit zijn nachtwerkzaamheden gekomen, hij begon wel maar moest na enkele minuten toch al de strijd staken. Waar de warming-up nog gezapig was begon Helden 3 wel flitsend aan de wedstrijd. Net zoals in de heenwedstrijd was het Helden dat de kansen kreeg om de score te openen. Meerdere malen klonk het ‘’zien we nou wakker’’ aan de Weertse zijlijn. Met name Steef kreeg na 10 minuten een niet te missen kans maar onze Speedy Gonzales kreeg het niet voor elkaar om alleen voor de doelman het net te vinden. Gulio, die vandaag na anderhalf jaar blessureleed zijn rentree maakte, wist na 20 minuten zijn maatje Joost te vinden en die wist wel raad met deze kans en scoorde de dikverdiende 1-0. Hierna was het Helden zelf (en wat hulp van de scheids) dat MMC terug in de wedstrijd hielp. Eerst is het Thijs die over de bal heen maait bij een vrije trap (wat er dus geen was) en vervolgens deed Stan dit nog eens over bij een kort genomen corner. Beide keren wordt de bal bij de 2e
paal tegen de touwen gewerkt. Zo ging Helden met een achterstand rusten, zelf de kansen niet afmaken en de goals voor de tegenstander op een presenteerblaadje aangeven.

De 2e helft leek de wedstrijd meteen beslist te worden. Een prima aanval van MMC zorgt ervoor dat de spits oog in oog met Roelie komt te staan en scoort koelbloedig de 1-3. Waar Helden de eerste helft de fouten maakte gebeurde het nu aan de kant van MMC. Geklungel bij de doelman (die waarschijnlijk Onana als grote voorbeeld heeft) levert de bal zo in bij Steef. Deze was niet zelfzuchtig (verstandige keuze Steef) en gaf de bal breed op Thijs die de bal binnenschoof. Vervolgens ging ook de scheids zich mengen in het foutenfestival. De beste man floot geen gelukkige wedstrijd, al zal hij zeker de beste bedoelingen hebben gehad toen hij s morgens op zijn fietsje stapte vanuit Deurne. De bal ging zeer makkelijk op de stip, al was Joost zelf er 100% van overtuigd dat het een pingel was. Joost zelf ging achter de bal staan en schoot alweer zijn 10e treffer van dit seizoen binnen. Maar het foutenfestival was nog niet ten einde, ook Sillekens wilde vandaag een hoofdrol. Een hoge bal valt over de verdediging, Sillekens stond van het mooie weer te genieten, de spits van MMC maakte hier dankbaar gebruik van en maakte de 3-4. Maar Sillekens na de wedstrijd, ut waar neet allein mien fout!!! Yeaahhh right....De tijd die restte was tekort om nog iets te kunnen forceren. Wederom alles behalve kansloos tegen een kampioenskandidaat. Elke week horen we weer, gae got nog zat punten pakken, gae hoof echt neet bang te zien det gae dur oet vleegt!!! Maar de realiteit is, we staon vur ut irtst dit seizoen onger de streep!!!

De komende 2 wedstrijden zijn beide tegen hekkensluiter VCH. Dit MOETEN 6 punten worden, want anders komt het degradatiespook toch echt serieus om de hoek kijken. Hopelijk dat we een team op de been krijgen komende week, een gratis tip voor de KNVB, laat de winterstop AUB duren tot na de carnaval!!!