Return of ‘Spier’ en een belangrijke pot tegen Sparta 18

Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Helden 2 gaat na de nederlaag van de vorige week tegen Blerick weer op zoek naar 3 punten. Sparta 18 is vandaag de tegenstander en H2 heeft de punten hard nodig. Overal en nergens werden de wedstrijden afgelast maar deze wedstrijd ging hoe dan ook door aangezien we op kunstgras spelen. De voorbereiding was voor de heren dan ook erg belangrijk. Breukie heeft hiervoor zelfs de lieftallige Simone afgezegd op zaterdagavond om op zondag zo fit mogelijk voor de dag te komen. Dit afzeggen doet deze knakker overigens wel vaker, heel vreemd als je het mij vraagt. Om Breukie overigens beter voor te bereiden op deze lieftallige dame uit Kessel hielp zijn enorm behulpzame teamgenoot Appie hem even om zijn oerwoud wat in te perken (zie fotoverslag). In de week naar de wedstrijd toe gebeurde overigens het onmogelijke; Jaime ‘Jezus’ Knapen stond nog net niet uit de dood op en kon na een simpele afspraak bij de doktor uit het niets weer volledig mee trainen. Hij dacht dit door te trekken naar in ieder geval de warming up, wanneer hij echter met zijn voetbaltas bij Sparta 18 aankwam zag hij pas dat we op kunstgras speelden. Iets met dom en blond. Wat overigens ook dom en blond is, is dat de Witte zich had verslapen en dus pas na een half uur spelen aan komt kakken. Dat is lekker een half litertje voor het hele team.

Maar goed, eerst maar eens de 3 punten ophalen hier in Sevenum. Ik had ‘Jezus’ gevraagd aantekeningen te maken van het eerste half uur, maar hier gebeurde klaarblijkelijk niets in (gelooft u het?). Mooi om te benoemen is dat Spiertjes weer wat minuten komt maken bij H2, BWke opnieuw linksback speelt maar dat we helaas ook weer onze sterspeler Mo zinn kwijtgeraakt aan een blessure. Door naar de wedstrijd; ik heb me laten vertellen dat Tegel de hele wedstrijd ‘kut’ corners heeft gegeven, dit terzijde. Nadag de Witte na een half uur binnen kwam waggelen begon de wedstrijd eigenlijk pas op stoom te komen. Weslie werd goed ingespeeld waarna hij 2/3 man uitspeelt en zo de 16 in loopt, hij schiet goed en hard binnen in de korte hoek waarmee H2 de voorsprong pakt. 0-1! Kort voor rust krijgt Spier nog de kans om de score te verdubbelen, bij een (dit keer iets betere) corner van Tegel gaat de keeper onder de bal door waarna de bal panklaar ligt voor Spier. Zijn inzet wordt echter van de lijn gehaald. Na rust zet Helden het goede spel door, eerst wordt de 2e goal nog afgevlagd; maar in de 60e minuut wordt een lange bal goed doorgekopt door Moebel, waarna Breuk (die dus NIET bij het vrouwtje is blijven slapen) door kan op de keeper. 0-2 want hij maakt het goed af. Na een uurtje spelen wordt Spier gewisseld voor Appie (koning). En iets later gaat ook Breuk eruit voor Keunes in de 75e minuut. Kort voor tijd in denkt BW nog een wereldgoal te maken maar zijn schot veranderd eigenlijk in een voorzet die Moebel nog netjes binnen tikt. 0-3. BW wordt na dit wereldschot in de 86e minuut nog gewisseld voor Keano. Jacobs overigens foutloos deze.

Een heerlijke overwinning dus voor Helden 2 dat hiermee goede zaken doet. Tijd om het te vieren in de kantine. In de kantine krijgt Helden 2 Appie zover om een 7-dronk te doen (held) en vervolgens zelfs een poging te doen om een 2e keer te voltooien. Helaas lukt dit nét niet. Wel een enorme hulde aan deze vedette die het team deze 3e helft maar eens op sleeptouw heeft genomen. Ondertussen wat Breukie meer bezig met het appen van zijn meisje en was het voor vele van H2 erg lastig om naar huis te gaan. Enkel de afgevaardigde van Kiet op Beng (wie kent ze niet) hadden hier geen moeite mee. Jacobs kwam dus ook met de goede bijnaam Kiet Dans Marietjes, als nieuwe naam voor KOB. Voor de rest van de 3e helft, zie fotoverslag.

Vanmiddag is alweer de volgende wedstrijd tegen Volharding. Vanwege persoonlijke omstandigheden kon dit verslag helaas niet eerder verschijnen (niet eerder zin in gehad). Ik hoop dat ik morgen alweer het volgende verslag op de site plaats, tot dan!