ROB OUT!! Part 2

Maasweg 1
6086CA
NEER

Goedemorgen trouwe lezers. Vandaag een ander gezicht dan gewend omdat de Romige Reporter vandaag helaas verstek moest laten gaan net als Romantische Rob. Allereerst wil ik namens Helden5 onze trainer feliciteren met het feit dat er een derde kleine op komst is! Om dit goede nieuws te vieren nam Romantische Rob zijn vrouwtje dit weekend mee naar Vlissingen om er nog een eventuele 4e langs te schieten, respect! Ook onze sleuteldrager en topondernemer Loekie liet verstek gaan voor zijn jaarlijkse swing-vakantie naar de Canarische Eilanden met Sjers (zie foto’s).

Door al deze afwezigen in de staf stond Tinus er vandaag alleen voor, die speciaal voor deze gelegenheid even 3 uurtjes uit zijn Jägerhütte kwam. Aan Tinus de taak om de 16-koppige selectie aan de praat te krijgen en eindelijk weer eens 3 punten binnen te halen. Tegenstander van vandaag was Neer, dat met 10 punten ook in de onderste regionen van de ranglijst te vinden is. Op papier een tegenstander die te kloppen moet zijn.

Helden begint sterk aan de wedstrijd en laat vanaf de eerste minuut zien dat ze zijn gekomen voor 3 punten. De eerste kans in de wedstrijd is dan ook voor de mannen in het blauw: Bony komt door over rechts en legt de bal mooi terug op de rand van de 16, de inlopende Thijs drukt af met binnenkant voet maar ziet zijn inzet helaas op de paal belanden. In de hierop volgende minuten blijft Helden door drukken, wat resulteert in de 0-1 na een kwartier spelen. Na een ware flipperkast voor de goal is het Max die de bal uiteindelijk over de lijn weet te krijgen. Ook hierna blijven er kansen volgen voor Helden, waar Bony een keer over de bal trapt en Thijs een schot langs ziet vliegen. Toch is het Neer dat 10 minuten later iets terug doet: de linksbuiten breekt eerst bijna zijn eigen enkel onder gelach van de Heldense bank, maar weet toch een voorzet op maat af te leveren. Deze wordt binnengekopt en zo staat het 1-1. Om deze tegenslag te verwerken besloot de verslaggever van dienst zich al vast te gaan oriënteren op de huidige Megadeal van Snackpoint de Tram. Omdat hij hier zo in opging miste hij de 1-2 van Helden een aantal minuten later, het schijnt dat Luuk deze maakte. Vlak voor rust komt Helden ook nog via Bony op 1-3, die hierbij zijn wekelijkse horror-blessure oploopt. Het enige dat zijn voet en onderbeen nog bij elkaar hielden was zijn sok. Speciaal woord van dank aan Hummel voor het redden van de carrière van onze spits.

In de rust wordt het gebruikelijke ‘we zien veul beater maar we zien er nog lang neet’-praatje gehouden. Ondertussen deelt BSD nog wat snoepjes uit, waarvoor dank!!

In het begin van de tweede helft ging Helden verder met het felle spel waar het de eerste helft mee was geëindigd. In de 55e minuut krijgt Helden een vrije trap vanaf de zijlijn. Skibidilier neemt plaats achter de bal en legt hem voorbij de tweede paal. Luuk krijgt de bal op zijn hoofd en probeert deze terug in het doelgebied te brengen, echter besluit de keeper van Neer op de bal vervolgens zelf maar in het doel te gooien waardoor we de 1-4 op het scorebord noteren.

Voor onze Biggy was dit een bron van inspiratie en hij besloot hier zelf nog een schepje bovenop te doen door ook een ketser aan Heldense zijde te noteren. De ongelofelijk zieke Sunt probeerde de scheids nog te overtuigen van hinderlijk buitenspel, maar 11 Neerse én 11 Heldense spelers zeiden gezamenlijk dat Sunt z’n bek moest houden en moest gaan zitten.

Hierna zakte het niveau van de tweede helft behoorlijk in, waardoor er ondertussen op de bank verschillende randzaken besproken werden. Wist u dat ze bij haartransplantaties in Turkije gebruik maken van uw konthaar? En wist u dat er een niet nader te noemen vrouw uit Peel en Maas maar liefst 1000 exemplaren van het mannelijk geslachtsdeel heeft gezien? Door de walgelijke censuur die vv Helden sinds kort toepast op onze verslagen verwijs ik u voor een toelichting door naar ons inloopuurtje aanstaande zondag om 20.00 bij Snackpoint de Tram. Hier zullen de bovenstaande verhalen toegelicht worden. De einduitslag van vandaag werd bepaald door een doelpunt van Abdelhak Youri die een voorzet van wederom Luuk zo binnen kon schuiven. Een mooie 2-5 overwinning van Helden, Hoppa!!

Door deze overwinning onder leiding van Schützen Martin lijken Romantische Rob zijn dagen als trainer van Helden 5 geteld. Sneuvelt er wederom een Rob als trainer in Helden?

Om deze overwinning te vieren zijn we zoals altijd weer bij de Pool beland. Waar zijn geliefde bölkes naar binnen liet glijden, besloot Opa Beeks om over te gaan op knuppels. Hierdoor begon hij al snel onduidelijker te praten als die cowboy van Storage Wars. Over cowboys gesproken, Opa Beeks besloot PvdP nog even aan de tand te voelen over: ‘wat veur werk hurre cowboy wel neet dee’ te vragen. Deze cowboy bleek productiemedewerker te zijn bij een aspergeteler. De volgende passage zal wel gecensureerd worden, maar anders heb ik niks meer te melden. De vervolg vraag vanuit Helden5 was dan ook om zijn cowboyknuppel te omschrijven aan de hand van een asperge klasse: het bleek een AA Wit te zijn. Mocht u onbekend zijn met asperge klasses, dan verwijs ik u door naar het foto verslag. Zoals iedere zondag werd de avond afgesloten bij de Tram waarna iedereen huiswaarts keerde.

Aanstaande zondag staat de wedstrijd tegen Roggel op het programma. De heenwedstrijd werd geflatteerd met 3-1 verloren, dus aanstaande zondag tijd voor revanche!