De kracht van : HET TEAM !

vv Helden JO15-1

V.V. Schaesberg JO15-1

Hoofdklasse J

6 oktober 2018 12:30

Beste lezers, lezerinnen en supporters van de JO15-1G,

De tweede thuiswedstrijd op rij voor de jongens en meid van de JO15-1G. Met een doelsaldo van 8 voor en 0 tegen hebben ze natuurlijk een meer dan goede start achter de rug van de competitie. Vraag is of ze deze start een goed vervolg konden geven vandaag, zaterdag 6 oktober. Aan het weer zal het niet gelegen hebben, de zon stond om 12:30 alweer hoog aan de hemel boven Sportpark Kerkeböske. En verder kan gemeld worden dat de selectie nagenoeg weer compleet was. Nadat Levi vorige week al haar eerste minuten had gemaakt, was het vandaag de beurt aan onze benjamin, Niels Jansen Jr. die na zijn blessure ook de eerste minuten kon gaan maken in de competitie voor dit team en dat is natuurlijk mooi nieuws.

Tegenstander van vandaag een grote onbekende. V.V. Schaesberg uit het land van Pink-Pop, oftewel Landgraaf. Wat we wel wisten was dat ze deze competitie nog niet verloren hadden: een overwinning op Polaris en een gelijk spel tegen Geleen Zuid. Samen goed voor 4 punten uit 2 wedstrijden. En dat voor een ploeg die op het laatste moment toegevoegd was aan deze competitie dus een prima prestatie. Maar Helden moest natuurlijk niet teveel naar de tegenstander kijken. Vooral uitgaan van de eigen kracht: HET TEAM.

In de eerste helft kwam die kracht van dat team nog niet helemaal tot uiting in doelpunten. Er was mogelijk wel een licht overwicht voor de blauwhemden, tot goals kwam het helaas nog niet. Maar Helden bleef rustig. Mooi om te zien hoe in de ene dug-out er rustig gekeken wordt, terwijl het in de ander dug-out ……..laten we zeggen…… wat minder rustig was…..    En dat werd er niet beter op toen de doelpunten begonnen te vallen. Binnen een mum van tijd scoorde HET TEAM  de 1-0, de 2-0 en de 3-0 (die laatste scoorden de gasten dan zelf zeg maar).  Inmiddels was de rust nog verder te zoeken in de dug-out van de buren. En onder het mom van “goed voorbeeld doet goed volgen” ,  begonnen ook sommige spelers in het veld hun trainer soort van na te doen. En dat viel helaas in minder goede aarde bij de leidsman, die genoodzaakt was om tot 3x toe de gele kaart te trekken wegens ‘praten’….  En laat daar nou net 2x dezelfde speler bij betrokken zijn.
Hè……  we hebben het hier over een JO15-team....…  Misschien moeten ze in het land van Pink-Pop nog maar met een aantal een extra cursus volgen van de KNVB…. “wat doet mijn gedrag met mijn spelers van 13 en 14 jaar”….. of zo…  Iets om over na te denken.

En HET TEAM?  wat deed HET TEAM?

Ondertussen scoorde HET TEAM gewoon rustig nog 3x door. Hierdoor staat de teller inmiddels op 14 voor en 0 tegen. Een indrukwekkend cijfer.  Donderdag mogen ze alweer aan de bak voor de 2e ronde in de beker. Dan nemen we het op tegen 1e klasser RKSVO uit Ospel….. onderschatting ligt dan op de loer…. Ik adviseer alle spelers het verhaal van Reuver nog eens te lezen…..

En dan zaterdag de topper (nu al) uit bij Laar. Dan weten we ook waar we echt staan!!

Veel succes.

Uw Razende.