Heldenaren doen poging tot kietelen Kemphazen.

Egchel 1 (zon)

1 april 2024 11:30

P. Heijnen

Sportpark De Wietel
Emmastraat 50
5981BP
PANNINGEN

Egchel 1 - Helden 5
1-4-2024, 11.30

Goedenavond mensen van het bourgondische leven, hoe is het met jullie? De RR komt net terug van een middagje bij de kantine op het terras zitten, en bedacht zich dat de gewaardeerde lezers van de verslagen nog een stuk tekst tegoed hebben van mij. Ik heb hier nog een mooie uitspraak voor een mogelijk tegeltje meegekregen: "Als noa de fysio goan hetzelfde is als un kier sporten, dan is fappen hetzelfde as n kier neuken" ~ Jesper Driessen, 2024. Mijn excuses voor het verlate verslag, maar deze week ben ik ook al druk in de weer geweest met het stukje voor in de Zoefie van aankomende zondag, die op Super Sunday zal worden uitgedeeld, vergeet die ook niet te lezen! Op Paasmaandag stond de langverwachte pot tegen Egchel 1 op de kalender, ja dat leest u goed! EGCHEL 1, woa zien we mit bezig??? Het Kemphazen dorp is de laatste jaren zo diep gezakt, dat ze zelfs dit jaar uit moeten komen in de aller laagste competitie die ons kikkerlandje telt, eigenlijk te triest voor woorden. Wij als H5 spelen toch alleen maar zodat we tegen onze vrouwen kunnen zeggen dat we zondag moeten zuipen. Maar als je in een selectieteam speelt (waar ze ook nog andere seniorenteams tellen), hoor je gewoon prestatief te voetballen naar mijn mening. Toen ik het oranje ensemble het veld op zag lopen maandag, ging er een lampje branden waarom ze geen prestatief meer spelen, de rest kunt u zelf invullen. Onze menner van H5 konden welliswaar een keer uitslapen, want we hoefden ons pas laat in de ochtend te melden in Egchel, dat is beter dan de vertrektijd van morgen naar Venlo, namelijk 9.15 (woa zien we mit bezig???, wel ierder in de kantien). Dave en de RR hadden helaas moeite met de navigatie (kut paasmarkt), en waren dan ook iets te laat, slordig. Aangekomen in de brocante kantine van Egchel, werd er even ontbeten met een culinair hoogstandje wat de kantine van Egchel bied: een Rolo, echt ik wist neet uns mier det die bestongen! Ik moest dan ook even de datum checken of deze snack wel nog veilig was om te consumeren. Helaas kregen we daar geen wedstrijdboekje, en waren er ook geen rijen fans aanwezig (wat je wel zou verwachten bij een wedstrijd van het vaandelteam), dus gingen we met een somber gezicht het lokaal in. Daar werd nog even benadrukt door trainer en leider Rop dat we vandaag Egchel moesten gaan kietelen (voor Frans, lees: friemelen), met deze wereldse tacktiek moesten we even Egchel gaan opsoppen, was het plan.

De eerste helft begon en Helden klapte er goed op, het was beter dan de Kemphazen en creëerde eigenlijk alle kansen. Egchel had weinig in te brengen en leek afwachtend. Helden profiteerde hier dan ook van en wist zelfs op voorsprong te komen door een goede goal van Boney, op assist van Luuk Wagner, 0-1. Met goede moed ging het verder en de kansen bleven uit voor Egchel. Helden zakte iets in voetballend gezien, maar 1 ding was zeker, van deze 11 knakkers hoefde we zeker niet te verliezen. U kunt natuurlijk wel raden, aan de stand te zien, hoe de rest van de wedstrijd verliep. in de loop van de 30ste minuut wist Egchel voor het eerst onze verdediging en keeper te overmeesteren, en maakte de 1-1.

In de rust heeft de donderspeech van Rob in ieder geval niet gewerkt, want de tweede helft was niet om over naar huis te schrijven...
Het begon gelijk bagger toen de kale spits van Egchel in minuut 47 het net wist te vinden door een slordige fout Helden. Ook de 2-1, 3-1 en 4-1 werden gemaakt in deze helft. Helden was zichzelf niet en moest genoegen nemen met een verliespartij op Paasmaandag. Hier zou je op een goede zondag eigenlijk gewoon met 3-0 van kunnen winnen, maar dit kunnen we nog bewijzen in de return op sportpark Kerkeboske (als die er nog ooit gaat komen...) Wel vraag ik me af wie de scout van Egchel is, want ik hoorde op het veld mensen schreeuwen in het ABN, iets wat ik niet graag hoor. Ook de grensrechter hebben ze volgensmij uit het klantenbestand van de Hans Anders geplukt, want buiten dat hij een duidelijke goal afkeurde, wist hij ook niet helemaal hoe de buitenspel regel werkt.

Na de westrijd zijn de meeste nog even blijven hangen in de kantien van Egchel, waarna er de nodige pientemannen zijn gedronken. Morgen spelen we tegen Irene, en zoals gezegd mogen we aardig optijd aantreden, dus hopelijk zien we jullie morgen in de kantine!

- De Romige Reporter