Wedstrijdverslag Helden JO10-1 – MMC Weert JO10-2

vv Helden JO10-1JM

MMC Weert JO10-2

22 september 2018 9:00

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma. Ondanks de reeks verloren bekerwedstrijden kregen de leiders de kinderen goed opgepept om er met volle kracht en inzet er tegenaan te gaan! En dat was te zien......er werd om elke bal gestreden om deze in het bezit te krijgen! De kansen kwamen dan ook aan onze kant, schoten op doel van Ties en Sep maar helaas nog geen rake treffer. Achterin werd er goed verdedigd door Cas en Lotte waardoor er weinig ballen door kwamen. Na de time-out en een peptalk gingen ze weer verder waar ze gebleven waren; strijden om de bal en de duels werden ook niet uit de weg gegaan. Sven hield er een aantal ballen knap uit maar kon toch niet voorkomen dat er een tegendoelpunt viel. 0-1 voor Weert, aftrappen en weer verder...we roken onze kans!Weer een paar goede aanvallen en samenspel door Kris en Diégo. Daar was het rustsignaal al....daar waren ze na het harde werken wel aan toe!

Na de rust werd er weer afgetrapt en ging het spelletje weer verder. Lotte stond de 2e helft in de goal en kon niet voorkomen dat Weert 2x scoorde waardoor het 0-3 kwam te staan. Helden zette nogmaals de schouders eronder en ging in de aanval wat dan ook beloond werd met een doelpunt van Diégo! 1-3  Arda stond zijn mannetje ook en maakte het de tegenstander lastig, evenals Sven die ervoor zorgde dat Weert niet zomaar de bal kreeg. Er kwamen nog wat kansen voor Helden maar de bal wilde er niet in, totaal tegen de verhouding in scoorde Weert nog wel een doelpunt 1-4...dit was dan ook de einduitslag. Jammer, want ze hadden echt meer verdiend.

Maar met zo`n inzet en strijdlust als vandaag gaan er nog vast en zeker wedstrijden gewonnen worden! Klasse gedaan!