29-9-2018 2e competie wedstrijd

s.v. Laar JO10-2

vv Helden JO10-1JM

29 september 2018 8:45

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd al op de planning. De zon was nog maar net op, toen wij ons verzamelden bij de club. Onderweg laat het zonnetje zich al meer zien. Het belooft mooi voetbal weer te worden.

Tijdens de warming-up legt Marco aan iedereen de posities op het veld uit. Lotte heeft de afgelopen week keeperstraining gevolgd, en meld t zich als eerste in het doel. Om 8:45 trappen we de wedstrijd af.

Weert begint direct fanatiek, maar we verzetten ons goed. Kris , Cas en Ties verdedigen sterk. Toch kunnen we niet voorkomen dat Weert kort na elkaar twee keer scoort. Daarna komen we niet meer goed in het spel. We lijken bang te zijn, en voetballen zeker niet op ons best. We missen de geweldige drive van vorige week. We zijn veel te terughoudend en dat is helemaal niet nodig. Lotte krijgt het hierdoor erg druk als keeper. Ondanks het goede keepers werk van Lotte weet Weert te scoren.

In de pauze worden de posities nog een keer doorgenomen. We staan inmiddels flink achter, maar met een goede pep-talk op zak beginnen we aan de tweede helft. Het doel is om feller te voetballen, direct naar de bal te gaan en vooral door te zetten. Sven meldt zich in de tweede helft als  keeper. Iedereen heeft goed geluisterd, want we beginnen fel. Kris krijgt een vrije trap. De bal bereikt Ties, die goed vrij staat. De eerste kans is er. Finn Arda en Diego werken hard in het middenveld en voorin. Doordat ze doorzetten, winnen ze allemaal regelmatig de bal. Door hun goede samenwerken, ontstaat weer een kans. Ook Lotte Kris en Cas zetten goed door. Ze weten door hun acties vaak te bal te veroveren. Kris neemt een mooie corner en de bal bereikt Ties, die weer goed vrij staat. Weer een mooie kans. Cas verovert regelmatig de bal. Een mooie pass van Cas bereikt Lotte, die gevaarlijk dicht bij de goal van Weert komt.

In de eerste 10 minuten van de tweede helft komt Weert zelfs helemaal niet aan scoren toe. Zodra Weert toch weer scoort, vallen we terug in ons oude patroon. Er wordt minder druk gezet op de tegenstander. Hierdoor krijgt Weert het te gemakkelijk en krijgt Sven het erg druk. Sven keept goed, maar Weert weet nog een aantal keer te scoren.

We sluiten de wedstrijd af met 12-0.

Toch hadden we meer uit de wedstrijd kunnen halen. In het begin van de tweede helft hebben we goed voetbal laten zien. Weert kwam niet aan scoren toe en we hebben verschillende kansen gecreëerd. Pas zodra we het opgeven en er niet meer helemaal voor gaan, krijgen we veel goals tegen.

Dus…… volgende week gaan we er weer helemaal voor! Jullie kunnen het!